Gå til innhold

"Bekymringsfri" bil er kjøpt - og havarerte samme dag


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

nei, det tror jeg ikke. Men når strammern ikke har oljetrykk er den veeesentlig mye slakkere enn med oljetrykk

Ja enig. Men det var ikke det som var poenget her, det ser du i mine tidligere svar.

 

og 04e46330xd: Bilen til trådstarter har ikke en N47. Det er en N42. Hvis det var det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble fiksa og funka veldig fint en stund, før den begynte å fuske litt nå her om dagen, fikk lest av feilkoder i dag og da fikk vi opp det som ligger vedlagt under her. Er vel veivakselsensoren og kamakselsensoren som har tatt kvelden her? Har forstått det slik at det er en relaitvt vanlig feil på disse bilene.

 

post-59394-0-66265400-1416167460_thumb.j

 

post-59394-0-91384000-1416167465_thumb.j

 

post-59394-0-33540700-1416167472_thumb.j

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fakturaen jeg fikk med fra Bavaria står følgende:

transm.kjede

diverse skruer/bolter

pakning

kjedestrammer

kjedehjul

glideskinne

spennskinne

ratt imp. giv.

enda mer skruer

vanosenhet ins

vanosenhet avg

olje

filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort, og spist er spist. Sett bort ifra motorproblemene jeg har hatt, så har bilen vært veldig bra og gir inntrykk av å ha blitt godt påpassa opp gjennom årene. :)

Skal sjekke om sensorene finnes på lager hos forhandler her i byen, hvis ikke blir de bestilt. Satser på det blir bra når jeg får bytta de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg også tatt med di du kjøpte bilen av! Etter alt surret kan di værsegod å punge ut for nye sensorer også. Uansett viktig å få fram til di om disse feilene med tanke på eventuelle feil senere Pga dette

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med Bavaria i dag og de var veldig samarbeidsvillige, verksmester der mente at det kunne være bensinpumpa som gjorde at dette skjedde, selv om jeg har de feilkodene jeg har. Noen her inne som tenker samme? De ville at jeg skulle kjøre bilen inn på BMW-forhandlern her i byen for å få sjekka det opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg byttet regkjedestrammer på min 316TI (Samme motor) fikk jeg beskjed om å sette på en modifisert strammer som har strammere fjær. Tror denne er OEM, men sjekk om den er gammel eller ny.

ALLE som har "gammel" strammer bør bytte til den nye typen.

 

Problemet med disse motorene er jo at de dessverre er elendige. EN M54 går like billig, har finere lyd og er 357% mer skuddsikker. Win, win, win ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å si det men hva var det jeg sa, du skulle heva kjøpet umiddelbart etter hendelsen! Jeg sier ikke at dette automatisk er en senskade ifra hendelsen men det er jo nærliggende å tro det med tanke på hva som skjedde.

 

Dal-z hadde ingen rettigheter til å "heve kjøpet umiddelbart". Selger har avhjelpsforsøk (lovfestet og følger av rettspraksis) og disse veier tyngre enn kjøpers ønske om å heve kjøpet. Det er først når selger ikke har greid å utbedre feilen tre-fire ganger at hevingsretten inntrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dal-z hadde ingen rettigheter til å "heve kjøpet umiddelbart". Selger har avhjelpsforsøk (lovfestet og følger av rettspraksis) og disse veier tyngre enn kjøpers ønske om å heve kjøpet. Det er først når selger ikke har greid å utbedre feilen tre-fire ganger at hevingsretten inntrer.

Stemmer som Salty sier.

Selger har 3 "forsøk" før kjøper kan kreve å heve kjøpet.

Før det er det kun en "snill" selger som vil gå med på dette.

I dette tilfelle får man bare si at kjøper har hatt maks uflaks og at ting forhåpentligvis kan bli bra etter at nåværende feil er utbedret.

N42 er ikke helræva som noen vil ha det til, du har hvertfall "noen" N47 brukere som kanskje er uenig med deg.

At M5* er skuddsikker er dog et poeng, men disse har selvsagt sine feil de også.

lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger har 3 "forsøk" før kjøper kan kreve å heve kjøpet. [...]

 

Nja. Selger har to avhjelpsforsøk etter fkjl. § 30 (2) for samme feilen, men dersom det foreligger særlige grunner kan selger få flere forsøk. Rettspraksis viser imidlertid til at tre-fire og noen ganger fem forsøk er maksimalt av hva man kan forvente og at kjøper derfor er berettiget til å kunne kreve heving etter disse forsøkene. I praksis vel det kunne si at man kan ha ti forskjellige feil med to-tre avhjelpsforsøk uten at dette gir grunnlag for heving.

 

Jeg synes det er viktig å få frem dette, da det er en rimelig misoppfattet at man "bare kan heve kjøpet" når det faller inn / måtte passe for kjøper. Dette er en gjenganger i alle slike diskusjoner, og er ikke annet enn feil, feil og atter feil ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lovene som blir nevnt her har blitt nevnt i så mange tråder snart at en bør kunne de utenat :)

Håper uansett at dette ordner seg for dal-z! Kjedelig med slike saker!

Selv har jeg jo N47 og venter på noe drastisk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...