Gå til innhold

Hvordan er E34 520i i forhold til E39 520iA?

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

E34 er en mye enklere konstruksjon på godt og vondt :) Den har langt mindre elektronikk og sensorer som kan gå i stykker å gjøre livet surt, men den har igjen ikke samme kollisjons sikkerheten og kjøreegenskapene som en E39. Noen liker det tidløse og mer moderende interiøret i E39 mens andre liker E34 interiøret som gir mer "gammel BMW" følelse samt ett solid inntrykk.

M50 maskinene som står i E34 regnes for å være en av de beste motorene BMW har laget, skuddsikre motorer i støpejern konta aluminium som i M52 :) Men hør etter tikkelyder og sjekk at kjølesystem ikke lekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Er faktisk en annen bil enn tidligere nevnte jeg skal se på nå. Men denne er fortsatt en 95-mod 520i, har gått ca 237.000 og har oppgradert eksos, anlegg og ser generelt litt penere ut. Skal ned og se på den på lørdag. Så jeg får se om det blir en E34 på meg også :) Har alltid ønsket meg en, synes de ser fantastisk bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er veldig forut sin tid angående kjørecomfort! Jeg hadde en for flere år siden, 2l m50 var gått langt over 400.000km og uten et tikk fra motor, skuddsikre saker.

Du vil ha mye mindre feil, da det er mindre elektronikk. Råere utseende og ingen hjelpemidler annet enn servo og abs. Altså en bil man må kunne kjøre, ikke som dagens biler som handler på egen hånd. 

Skjønner ikke at folk her mener at det er et dårlig bytte, de kan ikke ha rare innsikten siden de mener det. Du får 5000,- og ender opp med en kulere bil. Jaja, de om det..

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmwmann24 du uttaler deg kun på din mening mht utseende og rakker ned på de andre som mener noe annet.

Svært lite saklig!

Men du skal få rett i teknikken i e39. Dog blir det feil å sammenligne med de nyeste bilene som finnes på markedet, da trådstarter har en e39 som ikke har det utstyret som du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...