AndreasBr Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 (endret) Hallais! Vurderer å kjøpe meg BMW igjen, og datt over denne på finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53542449 Noen som kjenner til denne / selgeren? I tillegg, ting dere anbefaler at jeg sjekker på bilen? Endret Desember 1, 2014 av AndreasDG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 (endret) http://www.autopower.se/ Her inne står det litt generelt om svakheter på disse bmwene. Så er det litt lettere og vite hva du skal se etter ved kjøp av en sånn bil. Sikkert noe mer også.. Men det kan sikkert noen andre her på forumet svare på Utenom dette så syntes jeg prisen var litt høy, ved tanke på kmstand, motor og ikke minst alder. Men nå kan det jo hende at bilen er en del påkostet utevendig osv. Så værtfall sånn ut på bildene. Endret November 30, 2014 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 (endret) Det der må være blant de fineste eksemplarene jeg har sett av e39 (i alle fall på bilde). Med tanke på at den er hellakkert og du får med kostbare felger, så synes jeg ikke den har særlig stiv pris, du kan jo prøve å by 65,000,- .. Hadde jeg hatt pengene og var i beit for en e39 hadde jeg i alle fall dratt for å se på den. 236.000km på en 97 mod er jo ikke særlig langt heller. Endret November 30, 2014 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet November 30, 2014 Forfatter Share Skrevet November 30, 2014 Er e39 520 en meget tung bil? Jeg kjører idag en MB E240T hvor følelsen er at man svever avgårde, men jeg vil ha noe morsommere. Er det dumt av meg å da gå ned til en 2 liter E39 med bare 150hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 http://bimmers.no/forum/3-annet-bmw-og-motorprat/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Hvis du kun er ute etter å kjøre fort så er vel ikke 520i noe for deg.. Hvis du er ute etter en bil som har bedre comfort og utseende en mange av de nyeste bilene så er dette bilen for deg. E39 er en ganske sporty familiebil med riktig vekfordeling og kul lyd fra rekke 6ern, du kan vel trimme denne litt med annet luftfilter, chip og grenrør? Da er den ingen sinke. Dette er en stille og veldig komfortabel bil. Ingen racerbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Meget pen E39. Synd det er en 520 bare. Smaken av grenrør, chip og luftfilter vil koste mye mer enn det smaker. Da hadde jeg heller satt inn en M52B28 i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 (endret) Nærmere 70000 for en opphoret og nesten 18 år gammel 520i er et ran. For den prisen burde det være råd å få en grei 525i, eller kanskje til og med 530i. Penere bil til en langt penere pris: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=53407362 En 520i med manuell går litt bedre enn den du kjører nå, men forskjellen er ikke så veldig stor. Endret November 30, 2014 av Ess Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Meget pen E39. Synd det er en 520 bare. Smaken av grenrør, chip og luftfilter vil koste mye mer enn det smaker. Da hadde jeg heller satt inn en M52B28 i stedet. Tøv. Det er jo en sekser i denne, bare der har man jo et fint utgangspunkt. koster vel ikke all verden å optimalisere denne. chip 1500,-.. Hva koster 2.8 litern? Seff går jo 2.8litern bedre, men skal man ha en hærjebil så gå for en eldre 3 serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Chipping av en sugemotor med 150 hester? Hvis man liker placeboeffekten, så er det en god idé. En eventuell forskjell vil i så fall bare være av akademisk interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Tøv. Det er jo en sekser i denne, bare der har man jo et fint utgangspunkt. koster vel ikke all verden å optimalisere denne. chip 1500,-.. Hva koster 2.8 litern? Seff går jo 2.8litern bedre, men skal man ha en hærjebil så gå for en eldre 3 serie. er det en ting som er tøv, så er det å kaste bort penger på placebotuning av en b20. Nesten 70 000 for en 520 er som nevnt lengre oppe rett og slett ran. Du får jo en ganske grei 530d for den prisen... Ess reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Tøv. Det er jo en sekser i denne, bare der har man jo et fint utgangspunkt. koster vel ikke all verden å optimalisere denne. chip 1500,-.. Hva koster 2.8 litern? Seff går jo 2.8litern bedre, men skal man ha en hærjebil så gå for en eldre 3 serie. Jasså, er det tøv? Hvor mye mener du det er realistisk å hente på chipping, luftfilter og grenrør på M52B20? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Ihvertfall 10hk med god mapping. hanzhe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 my point exactly Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet November 30, 2014 Forfatter Share Skrevet November 30, 2014 Hmm.. Jaha.. Nei, jeg er jo ikke på jakt etter ny gubbebil.. Grunnen til at jeg ser på bil er at jeg vil ha noe råere Så er jo det store spørsmål om billån da.. Billån hos DNB må jeg ha en bil nyere enn 2007, og jeg finner ikke akkurat så mye kult der.. pluss at jeg må ha kasko. Sparebank 1 østlandet har kaskofritt billån, men da høyere rente :-/ Men, om ikke e39 520.. Jeg ønsker meg: - MÅ kunne slå av antiskrens/spinn. - Bør ha antiskrens - Må ha "stor" kjørecomputer (Ja, vil vite små detaljer om forbruk osv) - Må gå bra - Under 100 000 om den er eldre enn 2007 modell NOen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg