Gå til innhold

Kjøp av Bmw f11 520xd, trenger tips!

nixihi
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vurdere kjøp av en godt utstyrt F11.

Men trenger litt tips og andre synspunkter ang. utstyr.

Har alltid kjørt bmw, og kommer nok alltid til og gjøre det.

Har aldri bilene lenger en 1år, så bilen må være godt salgbar etter dette.

Utstyrsmessig ser jeg for meg

2014 modell

520xd 184hk

Grå, Sort, Hvit

Keyless, NaviPro, HIFI, Panorama, HUD, M-Sport, Xenon/ led?, Comfortseter/ Sport?, El. Bakluke,

Ryggekamera, PDC

Iom, jeg ikke skal ha bilen så lenge, og det er en relativt dyr bil vil jeg gjerne kjøpe en som er lett salgbar etter ca 1år.

Hva ville DU hatt med? 

Er det nok med 520D når en skal ha X-Drive?

Farge?

Er Led nødvendig?

Adaptive drive? 

Comfort/ Sportseter?

Endret av nixihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dab+ begynner å bli viktigere og viktigere.

For min del så skal neste bil ha det.

Adaptiv drive er viktig for meg på neste bil, men ser veldig få som har det så tror ikke det utgjør stor forskjell på om den blir solgt eller ei.

Ellers er vel mye av det du har nevnt der detaljer som gjør en bil mer lettsolgt.

Men vær klar over at femmer har ett tøft prisfall de siste årene, min er snart tre år gammel og har i allefall tapt 300 000,- på nybilpris allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

Dab+ er nok også en faktor som spiller inn ja :)

Ser på din bil at du har webasto, ingen tvil om det er fint. 

Tror du dette er en avgjørende faktor?

Ang. Adaptiv drive, jeg har dette på min e70 x5, og hadde aldrig kjøpt x5 uten. Men det blir jo litt annerledes i en "lav" 5 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si hva som er avgjørende, men fler og fler krever nok websto i denne prisklassen.

Spørsmålet er jo utgangspunktet til kjøper også, jeg ønsker jo ikke en bil med mindre utstyr neste gang og legger listen deretter, men mine krav er sikkert ikke representativ for den generelle kjøpegruppen. Og folk som tar seg inn hit, er nok ofte også over middels interessert i bil og har høyere krav/ønsker en de som ikke kan alt om Bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to f11'r den ene er en 184hk xdrive. Jeg syns det er en veldig passende motor i denne bilen, går bra og er rimelig i drift.

Jeg har ikke adaptivt understell på denne, men på den andre, det er nesten ett must......

Ellers så har jeg sluttet å kjøpe bil uten webasto og varme i rattet.

Du har vel med det viktigste utstyret, men du mangler utvidet instrumentering (tror det heter det) det er også må ha.

Jeg har led lys på begge, det kan man kutte ut, er ikke så mye bedre lys.

Dab+ og harman kardon, er meget bra i femmern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som om du har sett deg ut det mest nødvendige utstyret og litt til, men særlig Adaptiv Drive, comfortseter og DAB er absolutt ett must. Motormessig så synes jeg at en 520d ikke er tilstrekkelig i en tung bil som dette med firehjulstrekk og alt. Men jeg synes heller ikke at en 525d forsvarer prisforskjellen, særlig da dette mer eller mindre er samme to literen som 520d og ikke den gode gamle 3,0 liters seksern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun skal ha bilen i ett år, hvorfor ikke se etter noe som er brukt, og som du ikke taper 200.000kr på? Du vil kanskje ikke finne en bil med de samme spesifikasjonene, men basert på et så kort eierintervall kan jeg ikke helt se at det skal være så viktig da dette kun er en bil du skal ha i en kort periode. Du bør fint kunne finne deg en bruktbil som er bortimot kravene og ønskene du allerede har, og som kun har gått en 5-10-15.000km.

Av utstyr vil jeg imidlertid påstå at følgende er et "must" på en 2014/2015 modell i dag: komfortseter, navigasjonssystem professional, panoramaglasstak (F11), takluke (F10), rattvarme, LED-hovedlys, Head-up Display, EDC og M-sportspakke. Bilene som har en tilsvarende utstyrsliste som over, har nok også en del annet riktig utstyr som utvidet stereopakke etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snakk om Adaptive Drive her, men det fås bare på 530, 535 og 550 modellene, snakker da om utstyrskode 2VA.

Hvis det derimot er snakk om Dynamic Damper Control, eller EDC om du vil, som er utstyrskode 223, så ville jeg absolutt hatt det på en xDrive siden du ikke får m-sport understellet (kode 704) med xDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Ang. Adaptive Drive, det var det jeg mente.. Har dette på bilen min nå.

Så også en annonse på en f11 med dette, dog var det en 530xd som E.H.D tilføyer her.

Ser flere av der har uten x-drive, er dette pga. pris? eller av andre grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann,

Vurdere kjøp av en godt utstyrt F11.

Men trenger litt tips og andre synspunkter ang. utstyr.

Har alltid kjørt bmw, og kommer nok alltid til og gjøre det.

Har aldri bilene lenger en 1år, så bilen må være godt salgbar etter dette.

Utstyrsmessig ser jeg for meg

2014 modell

520xd 184hk

Grå, Sort, Hvit

Keyless, NaviPro, HIFI, Panorama, HUD, M-Sport, Xenon/ led?, Comfortseter/ Sport?, El. Bakluke,

Ryggekamera, PDC

Iom, jeg ikke skal ha bilen så lenge, og det er en relativt dyr bil vil jeg gjerne kjøpe en som er lett salgbar etter ca 1år.

Hva ville DU hatt med? 

Er det nok med 520D når en skal ha X-Drive?

Farge?

Er Led nødvendig?

Adaptive drive? 

Comfort/ Sportseter?

Skal du kjøpe ny eller nyere brukt? Dersom du bestiller ny F11 520d nå, får du den med helt ny motor (B47), som yter 190 hk og 400 nm. Den skal være mer stillegående og raffinert enn den gamle 184 hk-motoren. Besparelsen på å velge Norges-versjonen med 163 hk er ca. 15.000,- så jeg ville definitivt gått for 190 hk, i og med at dette muligens kan telle positivt for bilen når du skal videreselge.

Jeg har en 190 hk 520xdat, og det fungerer veldig bra med xDrive på denne motoren. Nå er jeg kanskje ingen racer-kjører, men synes ytelsene er veldig gode, samtidig som framkommeligheten er upåklagelig. Aberet med xDrive er kanskje at det bidrar til noe økt dieselforbruk.

Ellers mange bra tips du har fått. Jeg ville definitivt gått for comfort-stoler, har disse selv og de er helt fantastiske! Ville også kostet på adaptiv cruise-control, det synes jeg hører hjemme på en slik bil. DAB+ er framtidsrettet og bør med, det samme med varme i rattet, som er HELT GENIALT til vinterkjøring!

Videre synes jeg Comfort Access, som gjør at du kan låse opp/igjen bilen ved å holde fingeren på dørhåndtaket, er über-praktisk. Med denne opsjonen følger også sensoren for åpning av bakluka med foten.

Viktig å merke seg, som andre har påpekt, at Adaptive Drive kun fås fra 530d og oppover. På 520d er det EDC som gjelder, som gir elektronisk styring av demperne, med oppstramming i Sport-modus. Jeg har det på min bil og er fornøyd. Det er merkbar forskjell på kjørefølelsen i Sport og Comfort.

Adaptive LED-lys gir nok ikke noen revolusjonerende belysning ift. Xenon, men har i tillegg intelligent maskering av fjernlys, slik at man ikke blender møtende/forankjørende trafikk, og samtidig har fullt fjernlys ellers i synsfeltet. Dette fungerer overraskende godt, og bidrar definitivt til trafikksikkerheten. Men det er nok ikke en opsjon i MÅ HA-kategorien, tror Xenon med auto-nedblending er mer enn brukbart.

HUD og Navi Pro kommer du ikke unna, HUD-en på 5-serie er helt genial! Skiltlesing er også veldig kjekt å ha, slik at gjeldende fartsgrense vises i HUD.

Harman/Kardon-lydanlegg er sterkt anbefalt, har det i min bil, og det gir ren og klar lyd. Panoramataket ville jeg vurdert å droppe, da det er noe som er kult å ha de første to ukene, og siden blir "glemt". Men det er nok et pluss ved videresalg.

Ah, sørg for å få med fabrikkmontert hengerfeste, det tror jeg slår veldig godt ut ved salg (i tillegg til at det er praktisk også når du har bilen). Kult å trykke på knappen i bagasjerommet og se hengerfeste langsomt komme til syne fra under hekkskjørtet...

Lykke til med bilkjøp! :smile:

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...