Fredrik 90 Skrevet Desember 13, 2014 Share Skrevet Desember 13, 2014 Hadde noen svinekjørt min bil slik som dette så hadde det ikke gått lenge før jeg hadde dradd i brekket, åpnet døra og sparka vedkommende ut av bilen og selv hoppet bak rattet... Irriterer meg når folk ikke viser respekt for andres eiendeler, har heldigvis ikke vært borti noe liknende. Men husker jeg skulle selge en Audi 100 for mange år siden, kom en polakk og prøvekjørte og alt var greit. Eneste var det at han ville aldri avbryte prøveturen og når vi var godt på vei mot Kristiandsand så måtte jeg sette ned foten å si at det var på tide å snu. Han skulle tenke på saken og ringe opp igjen dagen etterpå og ville ha den til tilstandsrapport hos Audi, altså en 1993 modell som det allrede forelå en fersk NAF test på. Da gadd jeg ikke mer, solgte til en annen som ikke pruta en krone og som jeg aldri hørte noe ifra etter salget Så jeg vil mene at du faktisk har lov å luke bort kjøpere som gir deg en dårlig magefølelse, det kan ta lengere tid å få solgt bilen men det kan også gjøre hverdagen din lettere. Når jeg annonserte min E90 325d tidligere i år så blei jeg etterhver så lei av både idiotiske henvendelser og skambud at jeg byttet den inn til slutt hos forhandleren jeg kjøpte ny bil hos. Det var skambud opp til under 50 000 kr ifra prisantydning, om jeg ville ta gamle Mercer og Volvoer i bytte og masse annet uinteressant dritt, endte opp med en pris lavere enn hva jeg følte bilen var verd men jeg ble kvitt den på en smertefri måte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 Jeg også faktisk! Men, du kan vel være enig i det med salgstest? Om det står at ALT er i skjønneste orden, og 2 uker etterpå ryker motoren, og kmstand plutselig har steget med et 3 sifret nummer... En salgstest gir bare et øyeblikksbilde av bilens tilstand, basert på visuell inspeksjon og enkel testing. Bilen kan havarere neste dag den... For all del. Det er ingen ulempe for selger å ha et slikt dokument, men om du tror at dette sikrer deg mot trøbbel i etterkant, tar du feil. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Eneste måte å komme seg helt unna som selger er å selge som rep objekt eller dele bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 (endret) Why? Du driter i vel hva som skjer emd bilen etter du har solgt den? Ny eier kan da gjøre hva f*** han vil med bilen? yepp helt riktig, jeg gir faktisk totalt faen i det,han kan faktisk onanere mens han hopper over en fartsdump og sitter på facebook samtidig,for alt jeg bryr meg. men det jeg ikke driter i er kjeltringpakk og rævhøl som har kjøpt en bil som er 20 år gammal og ikke skjønner at det kan komme feil etter 3mnd, uavhengi av tilstands rapport på bilen ( en tilstandraport er ikke verdt en dritt, da kjøper har fortsatt klagerett , og kan lage masse kvalme om han vil det osv) Men det jeg da faktisk også bryr meg noe om er åssen han skallen som skal ha denna bilen er, vil han by på problemer om han kjører i stykker motorern om 5 mnd fordi han har kjørt som en idiot ? som sagt jeg har hatt lite tull med med noe jeg har solgt, men jeg har jobbet i bilrekvisitabutikk og den lille erfaringa jeg har , så når man ser hvor mange kjøtthuer det er her i landet som driver med "snusk" når de skal selge/kjøpe biler, ja da er man faktisk tjukk i nøtta om man ikke teker på hvem som selger/kjøper. Endret Desember 15, 2014 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Eneste måte å komme seg helt unna som selger er å selge som rep objekt eller dele bil.Om du tror det fritar deg for alt "trøbbel" kan du fort få deg noen overraskelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 (endret) "Selges som rep-objekt / delebil med mange feil og mangler. Uten noen form for garanti. Kjøper er informert om alle feil og mangler som selger vet om. Feil som oppstår i ettertid etter overtagelsesdato er ikke selger klar over, og det kan derfor ikke kreves erstatning for dette. Det gis ingen angrerett eller returrett på kjøp av objektet" Slå den. Ingen kan motsi meg da as Endret Desember 15, 2014 av Wicky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Den teksten der mener jeg skulle vært obligatorisk på all salg av kjøretøy under 50k. Er så mye søppel som blir solgt "strøkent" og feil blir funnet når kjøper har endelig fått tid å gå igjennom bilen. Angreretten er ett faktum og kjøper vil oppheve og som regel blir det ett helvette etterpå AndreasBr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå