Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

Da er alpinaleppa snart klar for montering, venter bare på at den skal bli ferdig lakkert hos lakkereren :) Har også bestilt nye CCFL-angel eyes. Gule denne gangen. Litt eldre bil, tror gul original farge blir bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpinaleppe ferdig montert:) Hva synes dere?

 

Nettopp bestilt homelink garasjeportåpner, men finner ikke noen ledninger for det. Noen som vet hvordan man kunne gjort det? Jeg tenkte kanskje ta strøm fra mikrofonen eller taklukebryteren, men usikker på om det går. Om det ikke skulle gå, monterer jeg den på bare for pynt :P

post-84140-0-97324800-1433974205_thumb.j

post-84140-0-67522600-1433974211_thumb.j

Endret av ZGasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp bestilt homelink garasjeportåpner, men finner ikke noen ledninger for det. Noen som vet hvordan man kunne gjort det? Jeg tenkte kanskje ta strøm fra mikrofonen eller taklukebryteren, men usikker på om det går. Om det ikke skulle gå, monterer jeg den på bare for pynt :P

Mikrofonen sliter du nok med å få strøm utav, men taklukebryteren eller at av lysene er mulig.

 

Ikke monter den for "pynt", det blir bare jalla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Får vel bare se på det når jeg får den i posten!

 

Monterte også gule CCFL angel eyes i dag. Teipen på alpinaleppa er der for å holde mens silikonen herder. 

post-84140-0-22784500-1434036253_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å oppgradere lyden i bilen. Lyden er grei, men ikke helt klar når man har på full guffe. Tenker å først bytte ut høyttalerne i dørene, da jeg helst vil beholde den originale looken og litt av lyden. Derfor vil jeg ikke ha forsterker og basskasse osv. 

 

Noen anbefalinger til hvilket merke jeg skal velge på de nye høyttalerne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 730n min er det byttet til hertz høyttalere.  trur det er de gs selger. (er komponent framme og coax bak.)  de spiller meget pent.  må spille høyt før de vrenger.  er også byttet høyttalerkabler der da men det trenger du vell ikke.     har  også en subb baki.  spiller meget bra sammen :D   

 

du kunnet prøv basskassen fra dsp i hattehyllen med nye elementer om du vil ha litt mere bass da.  jeg vurderte det før jeg gikk for vanlig kasse bare. 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 730n min er det byttet til hertz høyttalere.  trur det er de gs selger. (er komponent framme og coax bak.)  de spiller meget pent.  må spille høyt før de vrenger.  er også byttet høyttalerkabler der da men det trenger du vell ikke.     har  også en subb baki.  spiller meget bra sammen :D     

Du er fornøyd med hertz? Kan ikke så mye om dette, så jeg aner ikke hva komponent og coax er :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er meget fornøyd med hertz ja.      komponent er med bass og diskant separat med eksternt delefilter (boks som deler bass og diskant),  coax er element med diskant i senter og innebygd delefilter.     komponentsettene holder høyere kvalitet og er kraftigere.    har du diskant øverst i bakdørene?  ikke alle modellene har dette..    jeg ville gått for komponent sett framme og bak om jeg skulle kjøpe selv.    men funker jo bra med coax bak også : )   fordelen er at man slipper å ha diskanten så nærme øret i framsetet. 

 

disse to settene står i min bil 

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/tilbehor-stereomultimedia-lose_komponenter_og_spillere/hoyttaler_pakke_front_hertz_esk_130_5_2_veis_komponentsett_par__esk130_5__2377743

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/tilbehor-stereomultimedia-lose_komponenter_og_spillere/hoyttaler_pakke_bak_hertz_dcx_130_3_2_veis_coaxial_hoyttalersett_par_ny!_dcx130_3__2162510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ble litt smartere nå. En venn av meg har focal-høyttalere i sin, så da må jeg høre på dem i morgen. Kanskje valget faller på det samme om jeg blir fornøyd :) Og ja, jeg har diskant øverst i bakdørene. Hvilke elementer tenker du jeg kunne hatt i hattehylla? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var disse jeg tenkte på.    var evt å sette 2 stk bare og blende to hull pga prisen.   får de kanskje billigere på ebay eller noe.   kan godt hende det finnes billigere alternativer og dog : P 

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7345&katid=770&id=

 

 

 

focal skal jo være bra greier det også. hva som er best av det og hertz vet jeg ikke.   men en kompis hadde polk audio i sin e39,  de var overaskende bra også 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da endte valget på Pioneer a-series og alpine bak på bakdørene siden de har litt mer bass. Er en liten forbedring, men ikke helt der hvor jeg vil ha det. Kan hende det blir focal subwoofere i hattehylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vært i Tyskland noen uker. Bilen måtte jo føle seg litt hjemme igjen på Autobahn  \:D/ Fikk litt problemer med dieselfilteret mens jeg var der, så det ble byttet. Da tok jeg AC-rens og full sjekk av bilen hos BMW Dortmund i samme slengen. Flott tur, utenom uhellet med at dieselfilteret begynte å lekke :P Ble vettskremt, trodde jo tanken begynte å lekke, noe som er en kjent sykdom på disse. 

 

Har også begynt å få stor dødgang på rattet, noen som har peiling på hva det kunne vært? Stramme noe eller bytte en slitedel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammet litt på styresnekka og dødgangen er borte :)

 

Legger ved et bilde jeg tok i går etter å ha satt på litt klistremerker. Er egentlig ikke fan av å ha på klistremerker, men men, svart n-merke og alpina-skrift på fangeren må være lov  :P

post-84140-0-16411200-1439545563_thumb.j

Endret av ZGasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...