Gå til innhold

Ford scorpio, er det marked for det lenger?


håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mye får jeg for en toyota avensis a§?

 

 

Dumt å lage tråd om en bil ingen er interessert i på ett bmw forum... 

 

Du har nå to valg: Enten lager du tråd på fordforumet, eller legger ut bilen til 15-20k på finn.no så får du heller selge den når du får ett vettugt bud :)

 

Synsing fra folk på bimmers er bare bortkasta tid...

 

 

Interessant. Mon tro om dette gjelder Mercedes også?

Wicky, Saltkjelen EIDE deg, det var mega klask i pungen din, hva blir svaret ditt ? hehe

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke moderatorer skulle leke morsomme og "kjekkaser"? Anyway, jeg har diskutert mercedes på LIK linje som alle andre diskuterer porsche... om noen refererer til tråden min om mercene mine så skjer det vel strengt tatt få oppdateringer der? 

 

Jeg har aldri laget "ååå hva får jeg for merca mi a" tråd på bimmers. Derfor kan han pungklaske deg i trynet istedet stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra at du også ser det humoristiske i innlegget ditt, og at det ikke krever videre utdypning.

 

Poenget er at du er den siste som skal komme med bemerkelser om hvilke bilmerker som er tillatt å diskutere her og ikke. Off topic er åpnet for alt mulig, og om vedkommende ønsker salgshjelp i forbindelse med salg av en Ford får det helt og holdent være opp til han. Ikke meg. Ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Ford Scorpio kom på markedet på midten av 80-tallet var Ford stadig et av norges mest solgte og respekterte bilmerker. Dette hadde Ford vært sammen med Opel siden 60-tallet. Audi og BMW var ennå ikke blitt ordentlige premiumbilmerker og var derfor direkte konkurrenter med Ford. Jeg husker Scorpio som en fornuftig og praktisk større mellomklassebil, men kanskje litt kjedelig i forhold til hvordan vi idag måler og veier biler på bl.a sportslighet og opplevd kvalitet. Det var disse kvalitetene som medførte at Audi og BMW bare få år senere ble premiumbilmerker og gikk forbi Ford (og Opel) i popularitet blandt folk flest.

 

Jeg ser ingen grunn til ikke å eksplisitt diskutere andre bilmerker her inne. De fleste av oss har hatt eller har andre bilmerker samtidig som vi er levende opptatt av BMW... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye får jeg for en toyota avensis a§?

 

 

Dumt å lage tråd om en bil ingen er interessert i på ett bmw forum... 

 

Du har nå to valg: Enten lager du tråd på fordforumet, eller legger ut bilen til 15-20k på finn.no så får du heller selge den når du får ett vettugt bud :)

 

Synsing fra folk på bimmers er bare bortkasta tid...

Dette var litt morsomt. Jeg har tydelig fått respons på mitt spørsmål ergo er det takhøyde tilogmed for ford på et BMW fora, tilogmed du viste din interesse:)

Hva du får for Avensisen din vet ikke jeg:

Du har nå to valg: Enten lager du tråd på avensisforumet, eller legger ut bilen til 15-20k på finn.no så får du heller selge den når du får ett vettugt bud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Ford Scorpio kom på markedet på midten av 80-tallet var Ford stadig et av norges mest solgte og respekterte bilmerker. Dette hadde Ford vært sammen med Opel siden 60-tallet. Audi og BMW var ennå ikke blitt ordentlige premiumbilmerker og var derfor direkte konkurrenter med Ford. Jeg husker Scorpio som en fornuftig og praktisk større mellomklassebil, men kanskje litt kjedelig i forhold til hvordan vi idag måler og veier biler på bl.a sportslighet og opplevd kvalitet. Det var disse kvalitetene som medførte at Audi og BMW bare få år senere ble premiumbilmerker og gikk forbi Ford (og Opel) i popularitet blandt folk flest.

 

Jeg ser ingen grunn til ikke å eksplisitt diskutere andre bilmerker her inne. De fleste av oss har hatt eller har andre bilmerker samtidig som vi er levende opptatt av BMW... :)

å jeg vil faktisk tilføye at ford scorpio ble ÅRETS bil i 1986 :-D  (trur det var 86 vertfall, jeg har sett et par biler med sånn car of the year plakett på dash`n hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer faktisk at den ble årets bil i 86, da slo den bla 124 som også var nominert, så det var utvilsomt en flott vogn en gang:)

Den s123 Wicky har jeg ikke lenger, det var en 240diesel, manuell, ribbet for ekstrautstyr så det var ikke akkurat noe råskinn i trafikken, men jeg greide aldri å drepe den! Solid sak, kunne gjerne hatt en 123 igjen, men da skulle jeg hatt automat og hakke vassere motor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer faktisk at den ble årets bil i 86, da slo den bla 124 som også var nominert, så det var utvilsomt en flott vogn en gang:)

MB W124 ble derimot kåret til "Das beste auto der Welt" i 85, 86 og 87 av Tyske Auto Motor und Sport. BMW E34 vant samme kåring (Das beste Auto der Welt) i 88, 89, 90, 92, 93, 94 og 95 8) Ikke noe tvil om hva som var klassefavoritten der altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...