Dweezil Skrevet September 20, 2016 Forfatter Share Skrevet September 20, 2016 14 timer siden, Mr. Erling skrev: Hei Dweezil - 'Zappa still alive'? Hvor lenge siden er det du var der sist? Har du kjørt mange mil? Hva koster 'coating' kontra 'voksing'? Hei og hopp! Frank er dessverre fremdeles død... men jeg lever! Er ikke innom her så ofte for tiden; det er så mye som krever tid og oppmerksomhet, og da må man gjøre knallharde prioriteringer... Jeg hadde bilen inne hos Talset for ca. ett år siden. Husker ikke km-stand da, men bilen har nå gått ca. 29.000 km. Coating med 42 måneders varighet koster ca. 2,3 ganger så mye som voksing. Men dersom man fordeler kostnaden pr. år (voksing har en varighet på opp til ett år), så blir coating rimeligere pr. år. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet September 20, 2016 Forfatter Share Skrevet September 20, 2016 13 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg har coating ifra Max Protect på min, bare å se frem til bilvasken for å si det sånn. Møkka fester seg ikke, bare å spyle bort nesten Det lover godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2016 Rv32 fra Skien over Siljan til Island-krysset på E18 er ikke så verst! Hurra for Sport-mode! Fikk brukt auto-fjernlys-funksjonen til de adaptive LED-lyktene for første gang siden i vinter, den fungerer utmerket! Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2016 (endret) Bilen på spa-opphold: Endret Oktober 13, 2016 av Dweezil papertiger, Mr. Erling, Gorg og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 13, 2016 Share Skrevet Oktober 13, 2016 Det blir bra Den får godt stell denne bilen, det liker jeg å se Mr. Erling og Dweezil reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2016 Virker som om Talset er sånn rimelig fornøyd med mitt vedlikeholdsarbeid det siste året... blir gøy å hente bilen på søndag! Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2016 Dette blir BLANKT: Mr. Erling og Fahad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Veldig blankt Så nå vil møkka bare 'blåse' bort? Dweezil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 On 2.10.2016 at 0.27, Dweezil skrev: Rv32 fra Skien over Siljan til Island-krysset på E18 er ikke så verst! Hurra for Sport-mode! Fikk brukt auto-fjernlys-funksjonen til de adaptive LED-lyktene for første gang siden i vinter, den fungerer utmerket! To av grunnene til at jeg foretrekker BMW. - Bakhjulsdrift og kjøreegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2016 (endret) Da er bilen henta hos Talset! Det ble veldig bra, synes jeg! Låner bildene som Talset tok; han er en bedre fotograf enn meg, og han hadde i tillegg dagslys da han fotograferte. Her er det som ble gjort (i tillegg til vask): 1-stegs polering for fjerning av småriper og heving av glans. Lakk beskyttet med Max Protect UNC-V1 og Max Protect UNC-R 1.5. Dekksider er behandlet med Max Protect UTC og ruteforsegling på frontrute er Max Protect UGC. Han glemte forresten å ta innvendig vask og rens/impregnering av skinnsetene... skal få en ny avtale for å få gjort det, men lurer på om det er mye jobb med skinnsetene? Har både rens og skinnmelk fra AutoGlym liggene, og hvis det ikke er veldig tidkrevende, vurderer jeg å gjøre det selv... mener Talset sa han brukte damprens forrige gang jeg hadde bilen inne; er det en god måte å rense skinnsetene på? Har ikke dampvasker, men dersom det er en overlegen måte å rense skinn på, kan jeg vurdere å kjøpe en slik. Endret Oktober 16, 2016 av Dweezil tobiasw, StigJ, Gorg og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2016 Flere bilder fra Talset i galleriet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Rett og slett vakkert https://www.youtube.com/watch?v=OOXGNRgjYn8 Slik renser mann skinnsetene Dweezil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 17, 2016 Share Skrevet Oktober 17, 2016 (endret) jeg bruker bare skinnrens og børste fungere fjell det! har steamer også, men ikke testa å rense setene med det, trur det er mer tidskrevene og setene må nok være jævlig skittene for at det er vits trur jeg bilen så forresten helt fantastisk ut! Endret Oktober 17, 2016 av Freakshow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Dette ble knallbra, rett og slett. Som jeg sa så har jeg selv UNC V1 og UNC R på min, det er bare å glede seg til vask nå i vinter Dweezil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Oktober 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2016 I kveld fikk Talset tatt interiøret: vask og rens/impregnering av skinnsetene. Skinnet på baksetet var stort sett ganske rent pga. at vi har hatt barna i barneseter med matter under. På forsetene var naturlig nok skinnet litt mer møkkete, som bildet viser. En skikkelig god følelse å ha bilen klar for vinteren! Mr. Erling, BimmerFan!, Fahad og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå