Gå til innhold

Verksted prøvekjører bil før og etter skifte av bremsevæske. Normalt?

DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Men, er det bare meg som får med seg at bilen også skulle på inspeksjon? Og at jo mer nøye dette gjennomføres, jo bedre? Og hva så om mekanikeren eks hadde lunchpause oppi det hele?
Det er seriøst å lage problemer av "ikkesaker" her (for syvhundrede gang eller noe på bimmers). Jeg gidder heller ikke å bry meg om "ruset unødvendig høyt" uten å ha sett det selv. Unødvendig tror jeg så gjerne på, men er det virkelig noe man skal drive å lage kvalme over? Bytt verksted om du er misfornøyd, så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsjpause kl 0800 om morgenen er vel ikke helt normalt..

Ruset unødig betyr altså i dette tilfelle å dra motoren opp i 5-6000 flere ganger når han kommer glisende inn på verkstedet med den.

Ny info fra konen er at på siste kjøreturen så gikk hun utenfor for å se og da hørte hun dem langt vekke. Bilen har original eksos og så lenge den ikke står i M1 eller M2 så er den ganske stille av seg.

Prøver ikke å lage kvalme ut av ingenting men jeg har eid en del bmw'er opp igjennom årene og hadde aldri dette problemet når jeg f.eks leverte inn en e92 320d som jeg hadde for noen år siden... Just saying..

Sjekklisten på inspeksjonen var jo bare slikt som å sjekke viskerbladene og lignende..

Problemet jeg har her er jo at jeg behandler bilen med stor respekt både mtp kjøring og pleie og da blir det veldig feil at noen mekanikere skal ut å grisekjøre med den når motor/drivverk såvidt har kommet over romtemperatur.

Bytte verksted er ikke så enkelt her i Bergen når det kun er 2 som henger ganske godt sammen. Jeg ser de ansatte begge plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da strengt tatt 3 BMW-verksteder i Bergen, selv om to av de har samme navn. Har brukt 2 av de, og prøvekjøring er nok temmelig standard. Min "dølle" E60 ble også prøvekjørt etter hhv etterjustering av et nymontert håndbrekk (reklamasjon) og dysebytte (også reklamasjon, dette var en bil med premium selection-garanti). Ingen tegn på svinkjøring dog.

Til vanlig vedlikehold bruker jeg et annet verksted i Bergen, med en fantastisk flink BMW-mann, men for en så dyr bil som F10 M5, forstår jeg at man gjerne vil ha BMW-stempelet i boken, og sånn sett blir litt låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde blitt forbanna, ingen har lov å grisekjører min bil andre enn meg, med mindre de har tillatelse. Vertfall ikke noken forbanna mekanikere som trur de kan kjøre bilen nett som de vil, bare fordi de ikke har råd til en M5 sjøl og må da teste litt når de har sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...