Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!

ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

som noen av dere sikkert har lest tidligere så ble det i 2012 skiftet mye på min 118d, registerkjeder,strammer,veiv høytrykkspumpa( diesel) og dysene osv.

Bestilte time her om dagen for en diagnose/ test grunnet at den oransje motorlampa lyser. Merker ingenting på bilen men vil sjekke hva det er som er årsaken. Nok om det,

da sa de at de også skulle sjekke registret ( gratis selvfølgelig) for slakke. Har dette blitt et servicepunkt eller....? Skjønner ikke at det skal være nødvendig når bilen har gått

knappe 40000km etter ( nesten) full overhaling av motor. Er delene de brukte i 2012 av samme dårlige kvalitet som tidligere modeller? Skjønner ikke helt dette.....

Men men , er veldig happy med at de sjekker og at de er så åpen om problemet. Er uansett veldig fornøyd med bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at problemet ikke ble 100% korrigert før nå i senere tid.

Men igjen så er det ikke sikkert at de "brydde" seg eller la merke til hva som hadde blitt gjort med din bil tidligere heller da.

I den PDF som ble linket til tidligere, så står det jo at alle biler med denne motoren skal sjekkes og uansett skifte strammer på så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta bilen min på Sulland i Trondheim nå etter utbedring av dette. Fikk bytta både kjede og strammer så det var gode greier. Veldig godt fornøyd med servicen på Sulland med både leiebil under verkstedoppholdet og nyvaska bil ved henting. Arti å kjøre Mini (leiebilen) et par dager også, men kjente at det var godt å sette seg inn bimmeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var inne idag, og fikk byttet kjedestrammeren. 

Kjedet ble kontrollert, og funnet ok. 

Godt å se at dette blir tatt tak i og utbedret, fikk noia da jeg snublet over dette problemet. Hvor fikk du gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag svar fra Bil i Nord, Bmw forhandleren i Tromsø sier at min bil ikke er ombefattet av aksjonen. Dette er en tidlig 2009 E91 Xdrive med motorkoden N47-D20C (ifølge BSbildeler) og automatkasse. Føler jeg er litt skeptisk, hvorfor er akkurat denne motoren ikke ombefattet skal tro..?

Her er visst et offisielt pdf dokument fra Bmw med service informasjon:

https://drive.google.com/file/d/0B52kNOwSMHMVNGRJWUo4NE8wanc/view

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag svar fra Bil i Nord, Bmw forhandleren i Tromsø sier at min bil ikke er ombefattet av aksjonen. Dette er en tidlig 2009 E91 Xdrive med motorkoden N47-D20C (ifølge BSbildeler) og automatkasse. Føler jeg er litt skeptisk, hvorfor er akkurat denne motoren ikke ombefattet skal tro..?

Her er visst et offisielt pdf dokument fra Bmw med service informasjon:

https://drive.google.com/file/d/0B52kNOwSMHMVNGRJWUo4NE8wanc/view

Fordi det er en motor som ikke har de delenumrene som er omfattet. Samme med min, D20C motor./Facelift med andre ord fra 09.2008.

Min er 06.2009 modell og jeg har både snakket med BMW tyskland og Norge så de sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, ble ganske lettet av å høre at flere med 09 mod har fått samme beskjed. Da er det å stelle pent med motoren, hyppigere oljeskift og et våkent øre mot ulyder. Noen som har en formening om hvilken olje som er den beste å bruke på disse motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, ble ganske lettet av å høre at flere med 09 mod har fått samme beskjed. Da er det å stelle pent med motoren, hyppigere oljeskift og et våkent øre mot ulyder. Noen som har en formening om hvilken olje som er den beste å bruke på disse motorene?

Castrol Edge 0w-30 eller Mobil 1 ESP 0w-30 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men du kan jo ikke aldri kjøpe nyere bil.

Eller man kan jo det, men de er vel ikke så dårlig?

Tenker da mest på n57 da BMW stort sett lager gode r6 motorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...