Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hentet bilen på mandag etter å ha byttet øvre kjede+strammer på aksjon (:)) og ECU pga vannlekkasje (:().

På vei hjem hørte jeg en lignende lyd som du beskriver. Hørte den på ca 1500-2000 (litt usikker på turtallet), men den var såpass lav at jeg bare hørte den med radioen av og vifta på lav fart. Så det er kanskje normalt? Evt kan det ha vært noen reimer som var litt skrikete etter å ha stått nesten ubrukt i en måned.

Virker som det er samme lyden ja. Høres bare med radio avslått. Min har vært uendret siden jeg fikk bilen ved kampanjestart. Tenkte å tusle innom på Bavaria ved en anledning og få en mekaniker til å lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og fikk min fikset i sammenheng med sliping av topp og diverse. Men nå skal den inn igjen etter jeg oppdaget det kommer lyd fra strammehjul forran på motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom mange av postene her. Jeg var så uheldig å bli rammet av dette på min 2008 Mod 177HK men jeg hadde kjørt ekstremt mye og det skjedde når bilen hadde passert 252.000Km Men etter jeg leste gjennom postene her å lyttet til lyden i den ene video posten så er det ingen tvil om at jeg har hatt den lyden lenge. Så irriterer meg at jeg ikke fant ut om dette problemet tidligere.  

 

Jeg har nå gått t il skrittet å kjøpt meg en motor ifra Sverige. Den er en 2009 mod og har gått 103.000 Km  Så iløpet av neste uke blir det å starte jobben med å sette inn denne.  Da er det noen ting jeg lurer på:

 

Vil denne motoren gå under goodwill reparasjon om den får problemet, eller er det Km.stand og årsmodell på bilen som er avgjørende (252.000 Km)  ?

 

Finnes det en oversikt over om motoren jeg har kjøpt har de nye delene?

 

Oversikt over delenummer på de nye delene som er utbedret?

 

Er dette en stor jobb om den tas når jeg har motoren på stativ, å eventuelt ca kostnad. ?

 

Jeg har også ecotunekit som jeg tenker å montere på denne motoren, det vil vel også kunne forkludre en del med tanke på å eventuelt få reklamasjon.  Ecotunekitet monterte jeg etter mitt andre turbohavari på 40.000 kjørte km fra 180.000-220.000   

 

Det er rart å si det, jeg har vært utrolig fornøyd med bilen. Men det som har skjedd har vært hovedsaklig dyre reparasjoner. Jeg er ingen ungdom lenger og kjører bilen på voksent vis, betegner meg som en ganske så god bilfører så ikke noe dårlig clutching etc. Ikke kjøring i for lavt eller for høyt gir. Ikke nevneverdig mye tilhengerkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom mange av postene her. Jeg var så uheldig å bli rammet av dette på min 2008 Mod 177HK men jeg hadde kjørt ekstremt mye og det skjedde når bilen hadde passert 252.000Km Men etter jeg leste gjennom postene her å lyttet til lyden i den ene video posten så er det ingen tvil om at jeg har hatt den lyden lenge. Så irriterer meg at jeg ikke fant ut om dette problemet tidligere.

Jeg har nå gått t il skrittet å kjøpt meg en motor ifra Sverige. Den er en 2009 mod og har gått 103.000 Km Så iløpet av neste uke blir det å starte jobben med å sette inn denne. Da er det noen ting jeg lurer på:

Vil denne motoren gå under goodwill reparasjon om den får problemet, eller er det Km.stand og årsmodell på bilen som er avgjørende (252.000 Km) ?

Finnes det en oversikt over om motoren jeg har kjøpt har de nye delene?

Oversikt over delenummer på de nye delene som er utbedret?

Er dette en stor jobb om den tas når jeg har motoren på stativ, å eventuelt ca kostnad. ?

Jeg har også ecotunekit som jeg tenker å montere på denne motoren, det vil vel også kunne forkludre en del med tanke på å eventuelt få reklamasjon. Ecotunekitet monterte jeg etter mitt andre turbohavari på 40.000 kjørte km fra 180.000-220.000

Det er rart å si det, jeg har vært utrolig fornøyd med bilen. Men det som har skjedd har vært hovedsaklig dyre reparasjoner. Jeg er ingen ungdom lenger og kjører bilen på voksent vis, betegner meg som en ganske så god bilfører så ikke noe dårlig clutching etc. Ikke kjøring i for lavt eller for høyt gir. Ikke nevneverdig mye tilhengerkjøring.

Kampanjen er hovedsaklig på n47d20a som ble produsert fram til januar 2009. Men du får vel hvis det er ulyd og slakke på nyere å.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt ... Hører ingen ulyder på min . Ikke enda hvertfall.

Nå er bilen min en 2010 modell, men fortsatt N47.

Ble det gjort endringer på 2010 modell siden disse ikke omfatter aksjonen ?

N47d20 ble oppgradert i januar 2009. Er vist mer utbredt på den første versjonen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette delenummeret 11312365578 som jeg må kjøpe om man skal bytte komponentene, eller er det andre komponenter også. Ser motoren jeg har anskaffet er registrert Januar 2009. Leste ett sted at det var utbedret på motorer etter Mai 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette delenummeret 11312365578 som jeg må kjøpe om man skal bytte komponentene, eller er det andre komponenter også. Ser motoren jeg har anskaffet er registrert Januar 2009. Leste ett sted at det var utbedret på motorer etter Mai 2009

Wikipedia: "The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009."

Går ikke den på kampanjen da?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom BMW idag å pratet med de om havariet jeg hadde. Og fortalte de om den nye motoren. De sjekket opp understellsnummeret på bilen motoren har stått i. Og de sier at det ikke ligger noen aksjoner inne mot denne motoren. Så da skulle denne motoren være ok med tanke på de dårlige komponentene. Skal jeg ta dette for god fisk da? Eller blir en aksjon først registrert om man melder inn om ulyd og det blir bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen kan visstnok også ramme motorer som ikke er omfattet av aksjonen. Feilen er forbedret i senere produksjon, men ikke eliminert. Når motoren uansett er ute og det er lett tilgang til å sjekke for slitasjeproblemet, så ville nok jeg ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...