Gå til innhold

Godkjenne bil med senkeskåler?

OddM///
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har planer om å få skrevet h&r 35/35mm senkesettet inn i vognkortet på min Bmw 530d E60. Har også montert 10mm supersport senkeskåler framme, er dette noe som vil/kan bli lagt merke til ved godkjenning? Tror "skålene" skal være TUV godkjennte, men fikk ikke med noe papirer på det. Har og hatt hjulstilling på bilen, fikk alle tallene grønne utenom vinklenke for caster, som ikke var mulig å justere innafor, men vinkelene er lik på hver side. Dessuten er det ikke snakk om mye utav. Vil dette også kunne være ett problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkeskåler kan gåigjennom, og de kan "kicke" på det, jeg tror jeg hadde holdt helt kjeft og latet som ingen ting.

Jeg har vertfall fått godkjent bil med røde tall før på en e28 ang camber bak, det var ikke mye, men  fortsatt røde tall. å det gikk da.

Dette kan fort være veldig avhengi av sted til sted da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg kvir meg spessielt over innlegget over, er jo ett rimelig greit og direkte eksempel på hvor mye kunnskap de sitter inne med. Virker som det egentlig kun handler om ansvarsfraskrivelse og få det til å se pent ut.

Møter du rette personen vil han nok kreve dokumentasjon på at senkesettet og skålene faktisk kan brukest sammen. Noe som byr på ett problem for di fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg kvir meg spessielt over innlegget over, er jo ett rimelig greit og direkte eksempel på hvor mye kunnskap de sitter inne med. Virker som det egentlig kun handler om ansvarsfraskrivelse og få det til å se pent ut.

Møter du rette personen vil han nok kreve dokumentasjon på at senkesettet og skålene faktisk kan brukest sammen. Noe som byr på ett problem for di fleste.

Hadde papirer på senkesett og skåler jeg, Det var ok det. Det handlet bare om at det var røde tall på camber bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått godkjent 3 ganger med røde tall. Siste var de ikke veldig like en gang, men kontrolløren var bare fornøyd med at det var foretatt en hjulstilling. Tror ikke han så på annet enn dato og reg.nr :P

Har også senkeskåler på m-sport, og det gikk rett gjennom visning og EU. Hadde mangellapp på coilovers hos begge instanser. Så da skulle de faktisk KUN se på fikset senk/fjernet senk, og så oppdaget de ikke en gang senkeskålene. Hehe.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har bare positiv oppfattning selv, da jeg godkjente felgene mine var det en hyggelig kar som kikka på den.
Ble stående og prate litt om bmw etter han var ferdig. :-)

Jeg sendte mail først med tuv osv så de fikk se over det. Da sa de at det ikke skulle være noe problem.
Og de var glad jeg gjorde det, det likte dem vist. :-)

Har vurdert senkeskåler forran jeg også, men på orginale m fjører da vel og merke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...