Gå til innhold

Flushing av automat, Trondheim


laffe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte å få flusha automaten på min 08 520d før det er "for sent".

 

Hvilke verksted i Trondheim, evt. nærheten har folk brukt til flushing av girkasse? Av trådene jeg finner fra før på forumet finner jeg gode tips.

 

Snakka med de på Sulland om dette, de mente at flushing ikke var så nøye. Antar derfor at de ikke har flushe utstyr. Noen som vet om GS-bildeler har? Evt. Strandveien eller andre. Og evt. erfaringer.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Sulland hadde ikke utstyr når jeg var innom i forrige uke. De mente også at det holdt med vanlig oljeskift, men fikk inntrykk av at de sa dette mest fordi de ikke hadde utstyr til flushing selv.

 

Når det gjelder GS bildeler så jeg og litt inntrykket av at de ikke er noe særlig billigere enn Strandveien/Sulland. Noe som er litt dumt, for det hadde vært fint med et kvalitetsverksted uten merkeverksted priser. Nå anser jeg uansett ikke merkeverksteder som automatisk kvalitetsverksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoot:

Sa de noe om hvorfor det ikke var nødvendig. Ser jo at en fort sparer halve kostnaden om man kun bytter olje.

De på GS mente at 90% av kundene som kom og ba om flushing allerede hadde latt problemet gå for langt. De som fulgte med og tok oljeskift i tide fikk sjelden dette problemet mente de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på GS mente at 90% av kundene som kom og ba om flushing allerede hadde latt problemet gå for langt. De som fulgte med og tok oljeskift i tide fikk sjelden dette problemet mente de.

Ok, føler ikke at jeg har latt gå for langt i og med at jeg ikke har noen problemer. Men har nå fått noen pristibud på både flushing og vanlig oljebytte. Overraskende høye priser på begge deler.

Ser i ene pristibudet at det er beregnet en del tid til bytte av tetningshylse, 24347588725, i automaten. Noen som vet hva denne gjør og om den må byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at ZF kassene som sitter i flere Range Rover bl.a Range Rover Sport sliter med oljelekkasje i el-gjennomføringen inn til ventilhuset. Kan jo tenkes det kan være noe lignende på din Bmw.

Etter min mening så bør du skifte denne tetningen.

Edit: slik ser denne gjennomføringen ut.

post-55120-0-64391200-1424262486_thumb.j

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da har det blitt billigere eller så er Oem bunnpanne dyrere.

Ser på Range Rover bytter de fra plastbunnpanne med integrert filter til stålbunnpanne med utskiftbart filter for å gjøre service enklere.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...