Vannslangen Skrevet Februar 17, 2015 Skrevet Februar 17, 2015 (endret) Heisann Har prøvt 2 sett med bremseskiver fra KOED nå, forskjellig merke, men jeg husker ikke hva merker det var. Begge har det blitt kast i på kort tid. Nå kjøpte jeg et tredje sett hos lokale sjappa her som ligger i garagen, som jeg ikke har satt på enda. Hva er det som gjør at disse bare varer noen få tusen? Er det rett å slett dårlige de hos KOED? Føler forstillingen ellers er tipp-topp stand. Jeg gjorde utrolig godt rent på navet iallfall siste gangen nå, så det er ikke det som er årsaken. Denne gangen ser jeg ikke for meg å bytte bremseklosser. Er folk "enige" i dette? Endret Februar 17, 2015 av Viggen
Reef89 Skrevet Februar 17, 2015 Skrevet Februar 17, 2015 Er du 100% sikkert på at det faktisk er skivene da? Jeg hadde samme tingen, da var det casterstagene (så jeg kastet egentlig to sett nye skiver i bosset) Otis og Alpejohn reagerte på dette 2
Vannslangen Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Skrevet Februar 17, 2015 Skal jo aldri si aldri, derfor jeg søker ekspertråd her Husker bare da jeg to av sett 1 og monterte på sett 2, at jeg tenkte ved første oppbremsing "endelig kvitt den forbaska ristingen". Men det skulle ikke vare så lenge.. Er det noen måte å sjekke casterstagene på? Skal spenne de opp i dreiebenk når jeg får byttet, for å sjekke de.
Alpejohn Skrevet Februar 17, 2015 Skrevet Februar 17, 2015 Vis du svinger sånn at hjulet stikker litt uttafor støtfangeren forran, sånn du får til og sparke hjulet bakover..Beveger det mye på seg er det ikke usansynelig at de er dårlige.Gamlingen sine var fullstendig skutt, flytta sikkert dekket 2-3 cm når du sparka i det, og det skulle ikke mye kraft til heller..Rista som faen med han.. Med mindre en bremsa veldig hardt, da slutta ristinga..
Reef89 Skrevet Februar 17, 2015 Skrevet Februar 17, 2015 Som nevnt over, i tillegg så kan du sjekke om selvopprettingen er dårlig. Det ble det på min, under kjøring.
Hollabaloo Skrevet Februar 17, 2015 Skrevet Februar 17, 2015 (endret) Heisann Har prøvt 2 sett med bremseskiver fra KOED nå, forskjellig merke, men jeg husker ikke hva merker det var. Begge har det blitt kast i på kort tid. Nå kjøpte jeg et tredje sett hos lokale sjappa her som ligger i garagen, som jeg ikke har satt på enda. Hva er det som gjør at disse bare varer noen få tusen? Er det rett å slett dårlige de hos KOED? Føler forstillingen ellers er tipp-topp stand. Jeg gjorde utrolig godt rent på navet iallfall siste gangen nå, så det er ikke det som er årsaken. Denne gangen ser jeg ikke for meg å bytte bremseklosser. Er folk "enige" i dette? Jeg kjøpte billigste skivene og klossene fra KOED, og fikk kast etter 1 år. Byttet det ut med originale skiver og klosser som har stått på nå i 1,5 år. (byttet ingen forstillingsdeler mellom sett 1 og 2 med bremsedeler) Fortsatt ikke kast i de. Til sommeren planlegger jeg å bytte skiver og klosser bak, og da kommer jeg til å gå for originale deler med en gang. Endret Februar 17, 2015 av Hollabaloo
ThomA Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Hadde samme problemet selv, virket som at det var kast i skivene som jeg også har opplevd på tidligere biler. Fikk på nye skiver og det kunne virket som at det hjalp, men som du sier etter litt kommer kastet igjen! Da fant jeg ut at det var casterstagene Så jeg ville sjekket de som folk ovenfor sier før du hiver på sett nr 3 hvertfall! Hvis du har tilgang på bukk kan du også ta ned plastdekselet og ta ett kubein opp med foringen så ser du om det er mye bevegelse i det
Vannslangen Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Ok, da tror jeg at jeg satser på å bytte de caster stagene og samtidig som jeg setter på tredje settet skiver Ser det er flere som selger div stag i sett på finn til ganske gode priser, noen formening om kvaliteten på disse?Hadde passet med noe som ikke sprengte budsjettet helt i disse tider. Tenker at bilen har jo ikke mer enn 50-100k "igjen" uansett, så trenger vel ikke fra øverste hylle, eller?Eksempel : http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53129110&searchclickthrough=true&searchQuery=e39 Endret Februar 18, 2015 av Viggen
Hollabaloo Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Ville styrt unna de billigste delene, utfra det jeg har lest her på forumet så er det ikke sikkert de varer 50K engang. Min filosofi er at jeg heller betaler mer for å få kvalitet dersom det medfører at jeg slipper unna med kun å bytte den ene gangen. Ville gått for OEM-del med ferdig innpresset foring. Det slaget som vanligvis koster 1000-1500 kr pr stag. Forutsatt at det er casterstagene som er gåene da, det kan jo være smart å få "diagnostisert" det før man bestiller deler. Et viktig poeng når man bytter casterstag er forresten å legge vekt på indre foring før man strammer til bolten. Hvis ikke så ryker foringen etter kort tid og man er like langt... Endret Februar 18, 2015 av Hollabaloo
Alpejohn Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Ligg unna de billig setta, det er no forbanna møkkfaen!Skal være heldig om de holder til sommeren..
ThomA Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Kjøpte mine hos GS bildeler, var ikke noe og si på prisen der heller. Men som han sier over her.. Greit og få det bekreftet før man bestiller delene
CrZyWiz Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Sørg også for at glidere og stempel i caliper glir lett! Bytt fettet til gliderne med bremsefett.
teexeln Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Kjøpte også uorginale skiver å klosser fra koed å de varte knapt et halvt år før de var skrot. Har også prøvd uorginale understells deler der i fra å det er ca et halvt års levetid på de max. Hvis du vil spare penger så kjøp heller fra car-parts24.com ! der får du orginale deler til en tredjedel av prisen! kjøper du dette kittet til foran: http://www.car-parts24.com/ATE-VA-Bremsenset-fuer-BMW-e39-296x22mm_1 da får du orginal kvalitet for ca 1870,- med moms og frakt! Veldig mye penger å spare der! Endret Februar 18, 2015 av teexeln
e30 tic Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Har og kasta 1mnd gamle skiver fra koed jeg satt på e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå