Gå til innhold

Efirråtredve Fæmmtjue bruksvogn som skal få et verdig liv !


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan ble passformen på den framskjermen du bytta?

Fredrik, jeg har ikke fått gjort noe med den enda. Får se om noen kan hjelpe meg. Hvis ikke så skal jeg sjekke litt og kanskje jeg klarer å fikse det selv [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ja da har det gått trekvart år siden jeg var innom og skrev og mye har skjedd siden den gang. Sist jeg skrev her inne drev jeg og skulle få ordna ny eksos og det ble det. Jeg endte opp hos Mekonomenverkstedet inne i byen og de hadde en ganske stor jobb med å tilpasse Supersprintpotta. Men de klarte det fint :-)

post-80508-0-71609700-1452863272_thumb.j

post-80508-0-60024100-1452863289_thumb.j

post-80508-0-86191400-1452863307_thumb.j

post-80508-0-42550400-1452863333_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har det skjedd mye med den gamle damen min siden jeg fikk montert ny Supersprintpotte i fjor våres.

Jeg hadde en del smårust her og der på karosseriet og ville se hvor ille det faktisk var.

Derfor kontaktet jeg en bekjent som hadde sandblåst bremsene på 535`n min tidligere og spurte om han kunne sandblåse understellet der han kunne ane at det var begynnende rust, noe som da ble gjort.

 

Resultatet var at det var hull i gulvet nær høyre kanal, akkurat der hvor gulvet svinger oppover mot torpedoen.

Det var også rustet vekk mye der hvor bunnproppen er på førersiden, samt et par hull litt lengre fram.

Det var også hull der hvor abs-sensoren på høyre side bak er, samt på hver side akkurat i buen under baklyktene.

Dette var den rusten som sandblåseren kunne finne og siden jeg ikke sveiser, ikke kjenner noen som sveiser og har en heller lav inntekt/økonomi, valgte jeg å "fikse dette" på den enkle måten (hold for øya og slutt å les) med glassfiberduk, polyester og herder.

 

Jeg skar ut med vinkelsliper og dreml det som var av rust og behandlet det friske bare stålet med kvalitetsprodukt som jeg penslet på i tre lag før jeg tettet med denne duken.

Resultatet ble ihvertfall null hull og det ser ålreit ut.

 

Jeg hadde aldri gjort dette dersom det hadde vært en fetere utgave av e34 og jeg har tross alt ingen planer om å selge den videre.

Jeg tror denne bilen blir hos meg til den får siste hvile hos opphuggeren og skulle jeg selge den videre så skal jeg ikke bløffe noen og si at den ikke har denne "løsningen" av en rustfix ;-) Så uærlig er jeg ikke.

 

Jeg husker en gang jeg solgte et vrak av en volvo 740 med turbo der turboen antakelig var utslitt, til en kar og ikke fortalte det. Jeg har faen meg aldri hatt dårligere samvittighet noen gang senrere :sad: Det gnager når jeg tenker på det den dag i dag.

 

Nei, så sånn har det gått med Brocaten min. Uansett, jeg vedlikeholder den allikevel som om den var en mye bedre bil og siden dette har jeg skiftet hovedforingene bak, ny hardykobling, nye automatkassefester og i disse dager så står den atter hos min gode venn Simon på Lillehammer og får nye håndbrekkwirer, nye bremseskjold bak samt nye håndbrekksko.

Før dette fikk den nye skiver og klosser rund baut, nye Supersportdempere og den får nå også ny bunnpannepakning siden den lekker litt olje.

Så nå håper jeg den går greit gjennom EU-kontrollen i slutten av januar, håpe håpe :smile:

 

Jeg er veldig glad i denne bilen fordi den er trofast og starter og går godt hver gang jeg skal ut å kjøre :smile:

 

Legger ved litt bilder av det som er gjort og andre bilder av den slik den er i dag :smile:

post-80508-0-72532800-1452868102_thumb.j

post-80508-0-51855000-1452868121_thumb.j

post-80508-0-66980900-1452868138_thumb.j

post-80508-0-68948400-1452868155_thumb.j

post-80508-0-13219200-1452868179_thumb.j

post-80508-0-37581300-1452868200_thumb.j

post-80508-0-44933800-1452868228_thumb.j

post-80508-0-70643800-1452868254_thumb.j

post-80508-0-41603400-1452868284_thumb.j

post-80508-0-54919200-1452868311_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er jækla fin Tore uten tvil.

Og det arbeidet du har gjort,holder nok lenge til ditt bruk.Tdnkte da på rustarbeidet.

Er nok mange som hadde slurvet verre her enn det du har gjort.

Det beste er jo sveis men av og til må det bli sånn at "mann tager hva man haver". :).

Uansett,fint med litt oppdatering her.Mye bedre med tråd kontra FB.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er jækla fin Tore uten tvil.

Og det arbeidet du har gjort,holder nok lenge til ditt bruk.Tdnkte da på rustarbeidet.

Er nok mange som hadde slurvet verre her enn det du har gjort.

Det beste er jo sveis men av og til må det bli sånn at "mann tager hva man haver". :).

Uansett,fint med litt oppdatering her.Mye bedre med tråd kontra FB. :).

Ja jeg skulle ønske jeg var en sveiser for da hadde jeg sørget for å gjøre dette skikkelig en gang for alle, men virkeligheten er dessverre ikke slik. Men rusta er uansett borte og kommer aldri igjen på de stedene da ;-) He he he :-) Ja det holder til mitt bruk og ja, bilen er veldig pen å se på, ja til og med på nært hold :-) Så til våren blir det en skikkelig polish og lakkrens. Jeg skal gøre alt hva jeg kan for å holde liv i gamla så lenge som mulig :-) Den er ihvertfall i veldig bra teknisk nå med mange nye slitedeler, så nå håper jeg eu-kontrollen bekrefter dette og gir meg to nye år med gobilen min :-) Jeg er faktisk mye mer glad i denne bilen enn jeg var i 535`n jeg hadde ;-) Ha en god helg Jan :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...