Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal godkjenne justerbare coilovers på min BMW E39, har selvsagt TUV papirer.

Hva sjekkes?

- Lys justering?

- Hvor høy må bilen være?

- Har tatt firhjulskontroll

 

Hadde vært fint med litt info om hva som skjer på visninga. Er lite keen på at de skal begynne å sjekke eksos, motor osv :D

Skrevet

Dette varierer fra sted til sted.

 

Når jeg var inne sjekket de nummer på coilovers og målte høyden. 

Målepapir på firehjulskontroll måtte vise grønne tall når jeg viste min.

 

Bilen må ikke være lavere enn tuv papirene tilsier. Juster bilen til den høyden du har planer om å bruke den i. (den laveste om ikke annet. så kan du velge å skru opp)

 

De sjekket ikke lys, men de skal vel egentlig gjøre det.

 

De prøvde å pirke på dekk og felg når jeg var der men ba dem pent om og holde seg til det vi var her for. Nemmelig senk. Kan være en ide og ikke ha på de breieste felgene kanskje.

Skrevet (endret)

Laveste konstruksjon på bilen skal være over 8cm fra bakken, hvis jeg husker rett (og som pautomagi sier, må det stemme med tüv). Til meg brydde de seg ikke om camberen, da det ikke kunne justeres mer uten nye stag osv...

Ellers prøvde han forrige bilen min rundt bygget med litt gasdpådrag :-P

Endret av eriksen76
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen regel på antall cm lenger.

 

Da min var lavere enn 8cm.

 

Jeg måtte ha camberplater forran for å få godkjent. På grunn av firehjulskontroll skulle vise alle tall. Var vel godt over -2 og opp mot -3 camber i front.

 

De sa ikke noe på dette og fulgte kun firehjulskontroll papirene slavisk. Husk å få disse printet med farger og stempel/signatur fra verksted.

Mått innom 3 ganger før de var fornøyd her.

 

Hvis du ikke har justerbart og firehjulskontroll er ok så er det nok ingen problem :) Lykke til !

Skrevet

4-hjuls er litt utenfor hos meg, men kan ikke justere camber og caster heller da.

Får se hva de sier.

Skrevet

Ikke ha den høyere enn papirene tilsier, heller!

Siste gang jeg godkjente senk, ble bilen også satt på en bremsetester. Og første gangen, tok de den for en prøvetur og sjekket om styringen rettet seg opp igjen.

Skrevet

Ikke ha den høyere enn papirene tilsier, heller!

Siste gang jeg godkjente senk, ble bilen også satt på en bremsetester. Og første gangen, tok de den for en prøvetur og sjekket om styringen rettet seg opp igjen.

Hvor hadde du den på godkjenning?

Skrevet

noen som vet om det er lov å stille coilovers OPP etter godkjenning ?   jeg f.eks har  34/34cm  hjulbue-nav.   kan jeg øke dette eller gir det mangellapp?   skjønner at de kan bli vriene om man går lavere men... 

Skrevet

Var vitne til en som var på godkjenning da jeg godkjente felgene mine, der sjekka de hele forstillinga virka det som.. Kjørte på en sånn ristemaskin og noe greier..

Skrevet (endret)

Haha, sykt forskjell fra plass til plass :-P

Kan ikke justeres opp son egentlig så vidt jeg vet, hjulstilling blir jo også feil.

Men det er sikkert mindre risikabelt enn å senke den mer ;-)

Endret av eriksen76
Skrevet

godkjente min i Drammen/Lier. eneste de sjekket var papirer fra 4 hjulskontroll og at nr på fjører var like som på tuv papirene. 0 stress.

Jeg og viste min gamle 540 i Drammen for et par år siden. I tillegg til det du nevner så målte de høyden fra senter nav og opp til hjulbuen.

Dette målet ble notert under merknader i det nye vognkortet sammen med alternativ felg og dekkdimmensjon.

De tok også Tüv papirene, så det kan være lurt og ta kopi hvis du vil ha dem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...