michaelskare Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Hei, skal godkjenne justerbare coilovers på min BMW E39, har selvsagt TUV papirer. Hva sjekkes? - Lys justering? - Hvor høy må bilen være? - Har tatt firhjulskontroll Hadde vært fint med litt info om hva som skjer på visninga. Er lite keen på at de skal begynne å sjekke eksos, motor osv
pautomagi Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Dette varierer fra sted til sted. Når jeg var inne sjekket de nummer på coilovers og målte høyden. Målepapir på firehjulskontroll måtte vise grønne tall når jeg viste min. Bilen må ikke være lavere enn tuv papirene tilsier. Juster bilen til den høyden du har planer om å bruke den i. (den laveste om ikke annet. så kan du velge å skru opp) De sjekket ikke lys, men de skal vel egentlig gjøre det. De prøvde å pirke på dekk og felg når jeg var der men ba dem pent om og holde seg til det vi var her for. Nemmelig senk. Kan være en ide og ikke ha på de breieste felgene kanskje.
eriksen76 Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 (endret) Laveste konstruksjon på bilen skal være over 8cm fra bakken, hvis jeg husker rett (og som pautomagi sier, må det stemme med tüv). Til meg brydde de seg ikke om camberen, da det ikke kunne justeres mer uten nye stag osv... Ellers prøvde han forrige bilen min rundt bygget med litt gasdpådrag Endret Mars 18, 2015 av eriksen76
E.C. Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Skal vise min om en uke, så kan sikkert skrive hva de gjør. Har dog ikke justerbart.
pautomagi Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Jeg tror ikke det er noen regel på antall cm lenger. Da min var lavere enn 8cm. Jeg måtte ha camberplater forran for å få godkjent. På grunn av firehjulskontroll skulle vise alle tall. Var vel godt over -2 og opp mot -3 camber i front. De sa ikke noe på dette og fulgte kun firehjulskontroll papirene slavisk. Husk å få disse printet med farger og stempel/signatur fra verksted. Mått innom 3 ganger før de var fornøyd her. Hvis du ikke har justerbart og firehjulskontroll er ok så er det nok ingen problem Lykke til !
E.C. Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 4-hjuls er litt utenfor hos meg, men kan ikke justere camber og caster heller da. Får se hva de sier.
eriksen76 Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Høyden var det kontrolløren som nevnte for bare 2 uker siden
michaelskare Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Skrevet Mars 18, 2015 Tusen takk for svar Får håpe det går smertefritt
Thundercoil Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Ikke ha den høyere enn papirene tilsier, heller! Siste gang jeg godkjente senk, ble bilen også satt på en bremsetester. Og første gangen, tok de den for en prøvetur og sjekket om styringen rettet seg opp igjen.
michaelskare Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Skrevet Mars 18, 2015 Ikke ha den høyere enn papirene tilsier, heller! Siste gang jeg godkjente senk, ble bilen også satt på en bremsetester. Og første gangen, tok de den for en prøvetur og sjekket om styringen rettet seg opp igjen. Hvor hadde du den på godkjenning?
Robin L Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 noen som vet om det er lov å stille coilovers OPP etter godkjenning ? jeg f.eks har 34/34cm hjulbue-nav. kan jeg øke dette eller gir det mangellapp? skjønner at de kan bli vriene om man går lavere men...
Alpejohn Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Var vitne til en som var på godkjenning da jeg godkjente felgene mine, der sjekka de hele forstillinga virka det som.. Kjørte på en sånn ristemaskin og noe greier..
eriksen76 Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 (endret) Haha, sykt forskjell fra plass til plass Kan ikke justeres opp son egentlig så vidt jeg vet, hjulstilling blir jo også feil. Men det er sikkert mindre risikabelt enn å senke den mer Endret Mars 18, 2015 av eriksen76
lierbimmer Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 godkjente min i Drammen/Lier. eneste de sjekket var papirer fra 4 hjulskontroll og at nr på fjører var like som på tuv papirene. 0 stress.
Espen Aass Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 godkjente min i Drammen/Lier. eneste de sjekket var papirer fra 4 hjulskontroll og at nr på fjører var like som på tuv papirene. 0 stress. Jeg og viste min gamle 540 i Drammen for et par år siden. I tillegg til det du nevner så målte de høyden fra senter nav og opp til hjulbuen. Dette målet ble notert under merknader i det nye vognkortet sammen med alternativ felg og dekkdimmensjon. De tok også Tüv papirene, så det kan være lurt og ta kopi hvis du vil ha dem selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå