Espen Nordli Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Hei. Kom over denne på Ebay: http://www.ebay.com/itm/DIGITAL-CHIP-TUNING-BOX-OBD2-BMW-3er-F30-318d-105kW-143PS-PERFORMANCE-POWER-/251793612093?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3aa0119d3d Den skal være ny utviklet og skal funke på f30. BSR sin chip modul funker ikke på nyere F modeller på grunn av sperre i hjernen. Er dette her bedre en den boksen man kobler mellom noen ledninger som bare gir mer diesel? For den ødelegger vell diesel dysene med tiden og er ikke helt bra for motor. Men den på linken er jo digital styrt gjennom OBD.
CrZyWiz Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Ærlig talt, hva tror du selv visst du tenker deg om?
Makky123 Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Kanskje dette kan være interessant for deg: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=53884007 Jeg har ikke noen erfaring med dem, så kan ikke svare om det er bra/dårlig oppsett. Synd BMW ikke tilbyr flere MPPK alternativer
E.C. Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Skulle vært påbudt å legge ved bremsepapirer for alle som selger chip. Før og etter. For 1600kr inkl moms kan du få målt og skrevet ut bremsepapir. Skulle tro at folk som selger chip til flere tusen per stykk kunne ta seg råd for å dokumentere påstandene sine. quandt1960 og Espen Nordli reagerte på dette 2
OrjanBmw Skrevet Mars 20, 2015 Skrevet Mars 20, 2015 (endret) Skulle vært påbudt å legge ved bremsepapirer for alle som selger chip. Før og etter. For 1600kr inkl moms kan du få målt og skrevet ut bremsepapir. Skulle tro at folk som selger chip til flere tusen per stykk kunne ta seg råd for å dokumentere påstandene sine. Problemet er vel at mange ikke ønsker å betale avgifter til staten for økt effekt, og dermed ikke "ønsker" å dokumentere dette mer enn nødvendig. Edit: Endret satan til staten Endret Mars 20, 2015 av OrjanBmw Espen Nordli reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Mars 20, 2015 Skrevet Mars 20, 2015 Spørs om det er en reell problemstilling. Du betaler avgift når du først skal godkjenne effektøkningen og få alt det innskrevet i vognkortet. Over 15% økning så må du vel bytte bremser og ikke måte på for å få det lovlig. Tviler på at mange har dette i vognkort. Eller i det hele tatt chip i vognkort. Om du da mot all formodning skal godkjenne en chip som lover f.eks 50 hk så er det kanskje greit å ha bevis på at den leverer 50 hk ekstra når du først skal betale avgift for dette? Så slipper du å betale for 50hk du ble lovet og kjøre i en bil som i realiteten har fått 10 hk mer.
TRF Skrevet Mars 20, 2015 Skrevet Mars 20, 2015 Tenk over dette. På bilen din til 600 000,- så er "du" mest bekymret over om tuninga du kjøper virkelig leverer 48hk og ikke 42hk mer. Jeg ville bekymret meg mer over hva som faktisk gjøres med motoren enn tallonani som er fantastisk lett å jukse med uansett. Videre er det jo de færreste som forstår hva man faktisk skal se etter på et slikt papir. Hilsen en som har dyno. Espen Nordli reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå