Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Kom over denne på Ebay: http://www.ebay.com/itm/DIGITAL-CHIP-TUNING-BOX-OBD2-BMW-3er-F30-318d-105kW-143PS-PERFORMANCE-POWER-/251793612093?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3aa0119d3d

 

Den skal være ny utviklet og skal funke på f30. BSR sin chip modul funker ikke på nyere F modeller på grunn av sperre i hjernen. 

Er dette her bedre en den boksen man kobler mellom noen ledninger som bare gir mer diesel? For den ødelegger vell diesel dysene med tiden og er ikke helt bra for motor.

Men den på linken er jo digital styrt gjennom OBD.

 

post-80333-0-11908600-1426701135_thumb.j

Skrevet

Skulle vært påbudt å legge ved bremsepapirer for alle som selger chip. Før og etter. For 1600kr inkl moms kan du få målt og skrevet ut bremsepapir. Skulle tro at folk som selger chip til flere tusen per stykk kunne ta seg råd for å dokumentere påstandene sine.

Skrevet (endret)

Skulle vært påbudt å legge ved bremsepapirer for alle som selger chip. Før og etter. For 1600kr inkl moms kan du få målt og skrevet ut bremsepapir. Skulle tro at folk som selger chip til flere tusen per stykk kunne ta seg råd for å dokumentere påstandene sine.

 

Problemet er vel at mange ikke ønsker å betale avgifter til staten for økt effekt, og dermed ikke "ønsker" å dokumentere dette mer enn nødvendig.

 

Edit: Endret satan til staten

Endret av OrjanBmw
Skrevet

Spørs om det er en reell problemstilling. Du betaler avgift når du først skal godkjenne effektøkningen og få alt det innskrevet i vognkortet. Over 15% økning så må du vel bytte bremser og ikke måte på for å få det lovlig. Tviler på at mange har dette i vognkort. Eller i det hele tatt chip i vognkort.

 

Om du da mot all formodning skal godkjenne en chip som lover f.eks 50 hk så er det kanskje greit å ha bevis på at den leverer 50 hk ekstra når du først skal betale avgift for dette? Så slipper du å betale for 50hk du ble lovet og kjøre i en bil som i realiteten har fått 10 hk mer.

Skrevet

Tenk over dette. På bilen din til 600 000,- så er "du" mest bekymret over om tuninga du kjøper virkelig leverer 48hk og ikke 42hk mer.

Jeg ville bekymret meg mer over hva som faktisk gjøres med motoren enn tallonani som er fantastisk lett å jukse med uansett. Videre er det jo de færreste som forstår hva man faktisk skal se etter på et slikt papir.

Hilsen en som har dyno.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...