Gå til innhold

Forbedre kjøregleden?

RagnarokEM
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Var ein eg kjenner som mente bilen min ikkje var god å kjøre og han synes det generelt om bmw.
Og den var ikkje bare dårlig å kjøre, han fekk ikkje samme kjøreglede av å kjøre bilen min. 

La oss seie at han har rett, hva kan eg gjøre med bilen som vil forbedre kjørgleden?

Det er snakk om ein BMW e36 1.8.

Og når vi er inne på det, så har jo komfort litt å seie også, men eg synes skinnsetene er nesten litt for harde, er det noe eg kan kjøpe som vil myke opp skinnet?

og er det noen skinnseter fra bmw (1998 mod) som ikkje hadde varmeelement orginalt? Trur ikkje setene er orginale, men vet de er fra bmw, men varmeelementet vil ikkje funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreglede er jo en delt smak. Noen forebinner kjøreglede med comfort, og andre med sportlighet. Så om du føler kjøreglede så er det det viktigste;) 

Du sier noe der, men vil ikkje det å gjøre bilen stivere få bilen til å kjennes bedre ut? Eller slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjører han selv da? :P

Eit vrak av ein Nissan xS (Nissan Sunny, skikkelig stygg bil, uff....)

Han har mobba BMWen min siden eg kjøpte han, enda bilen hans er noke billig dritt fra Japan :P Han skal vistnok ligge inn ein større motor (Samme som i nissan GTR og mener alt vil bli bedre enn alt bmw har, jada jada :P).

Og så er BMW ein pakkistralle i hans øyne.

Men faren min sa det samme, han kjørte bilen min (var ikkje fylt 17 når eg kjøpte den (det er forsåvidt eit prosjekt) og han synes den var helt grusom sammenlignet med Forden han kjører). Eg kan ikkje utale meg fordi eg har kjørt bilen lite (som sagt eit prosjekt eg ikkje er ferdig med og er under 18) og i tillegg kjørt bil generelt lite

Fyren er svært lite objektiv og han hadde vel laget ein mening allerede før han satt seg inn i ein bmw the first time.

Vet egentlig ikkje hva han har i mot bmw, utenom dette, btw quote fra han :P:

"Rust, dyrt å reparere, kjøreglede finner jeg ikke hos bmw, alt som er brukbart av motorene dems sluker bensin som faen"

Vurderte å spandere på bilen sånn foringer (Wao, sånne foringer, husker ikkje navnet akuratt nå, men de poly folingene alle sikler etter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerflex er vel navnet du er ute etter.

Jeg har sittet på med Nissan Sunny en del ganger og kan love deg at en E36 i oppegående stand kan kjøre ringer rundt den.

Rust er vel et greit argument, men de fleste E36'er er jo 20 år i snitt, så jeg vil gjerne se andre biler som er like gamle og rustfrie. Dyrt å reparere er en heller tvilsom påstand. E36 er en veldig utbredt modell med mange tilgjengelige deler og leverandører, samt at bruktmarkedet flyter over av deler, få andre biler kan skilte med det samme. Sluker bensin? Igjen, slike argumenter mot 20 år gamle biler er jo litt rart. Har man en 316  og er forsiktig med høyrefoten så blir nok ikke forbruket allverden. Eldre biler med større motor bruker en del drivstoff, sånn er det bare.

Det kan jo hende bilen din er i dårlig stand, men jeg tipper at riskokerkompisen din er bare misunnelig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent objektivt: En E36 "eier" en Nissan Sunny på alt som har med kjøreegenskaper å gjøre, dersom bilene er i lik stand. 

Men det kan jo hende din E36 er av den slitne sorten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personen sier at BMWer generelt ikke er gode å kjøre, da har man enten lite peiling eller en særdeles merkelig smak.

Merkelig smak har han:

Nissan Sunny, Lada og Volvo er de fineste bilene i hans øyne :P No joke. 

Når det kommer til bilen min, har han noen par problemer som gjør at bilen ikkje vil gå "skikkelig".

Endeledd som er gåent, 2 foringer framme som er helt ødelagt (de på bærebruen framme).

Noke bremse issues. Og når pappa og de faktisk kjøre bilen var også traversen nedrusta (samt foringane ødelagt).

Når eg fikser den vil den nok kjennes mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...