Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update


 Share

Anbefalte innlegg

Har da fått opp vinduet om noe annet, men er nok en grunn til at det har skjedd. ...

 

Vinduet går ned, men ikke opp.....så da får den stå inne med vinduet nede til jeg får ny vinduregulator. Lite motstand i å dytte vinduet ned, så tørr ikke å kjøre med det oppe, tilfelle det skal smelle ned

1570365156748834624584183726997.jpg

15703696394128519968142029302428.jpg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig vindusheisen reparert. Litt knotete, men ligger veldig mye fine DIY på YouTube, så følger man dem slavisk, så er det kurrant jobb hvis man er to stykk. Deilig å få tatt en etterlengtet vask i dag. Blir nok å gjøre klar til vinteren neste helg. Omlegg, polering og voks står på planen da. 

Har mest trolig ei servopumpe som lever på siste vers. Skal prøve ett oljeskift først, selv om jeg ikke har trua. Får uansett flushet ute litt gammel olje før en evt ny pumpe må på plass.

IMG_20191012_143513.jpg

IMG_20191012_143522.jpg

IMG_20191010_232104.jpg

IMG_20191010_232115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prikken over I'en. Fått samlet opp litt deler over tid nå, siste delen kom i dag, og det var intet mindre enn en større Intercooler. Nå ligger det magnaflow 14815, 330d caliper og brakket, med overhalings kit, og sist men ikke minst airtec sin bolt on Intercooler. Intercooler var jeg heldig med, bor henholdsvis nærme Sverige og har hatt noen kollegaer opp igjen om årene. En tidligere kollega som jeg og en kamerat har litt kontakt med lot oss låne adressen hans i Arvika, og siden England driver og skal ut av EU, så hastet det litt. Sparte utrolig mye penger i frakt og toll på å bestille til sverige. Tror nok ikke det blir noe montering før på nyåret, snart EU kontroll så tenkte å ta den først. Ellers har bilen fungerte upåklagelig, kjørt endel mil, og med ett like bredt smil over munnen.  Blir nok å sette av helgen til vinterklargjøring, trenger en kjapp runde polish og voks før vinteren.

IMG_20191021_173942.jpg

IMG_20191021_173932.jpg

IMG_20191021_173927.jpg

IMG_20191021_173922.jpg

IMG_20191021_173906.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel. skrev:

Blir bra det :D

Har faktisk en sånn Magnaflow potte liggende på rommet mitt som jeg ikke har bruk for 🤣

😮 jeg hadde på aktivsøk på finn som stod godt over 4 måneder før denne dukket opp. Meget god stand til å ha stått på bil som har gått i stavanger, virker nesten som den ikke er vinterkjørt. Gikk over med metal polish og la to lag med swissvax autobahn voks, så den er klar til montering. Håper dog ikke det blir mye "droning" med denna på. Legg den ut på finn. Får lett en tusenlapp hvis den er i grei stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tennbrikket skrev:

😮 jeg hadde på aktivsøk på finn som stod godt over 4 måneder før denne dukket opp. Meget god stand til å ha stått på bil som har gått i stavanger, virker nesten som den ikke er vinterkjørt. Gikk over med metal polish og la to lag med swissvax autobahn voks, så den er klar til montering. Håper dog ikke det blir mye "droning" med denna på. Legg den ut på finn. Får lett en tusenlapp hvis den er i grei stand.

Haha, burde vel ha lagt den ut for lenge siden ja 🤣 Kjøpte to brukte som hadde stått på en E38 740i, fordi jeg skulle ha de på min 740i, men endte aldri opp med å få de montert, og solgte jo bilen. Så de har lagt i en eske siden da, men jeg solgte en nylig til MariusE34 her inne.

Er ikke de rustfritt eller noe sånt? Tror de skal være grei mtp droning og slikt, men vet ikke åssn de er på diesel.

Får lage en annonse 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daniel. skrev:

Haha, burde vel ha lagt den ut for lenge siden ja 🤣 Kjøpte to brukte som hadde stått på en E38 740i, fordi jeg skulle ha de på min 740i, men endte aldri opp med å få de montert, og solgte jo bilen. Så de har lagt i en eske siden da, men jeg solgte en nylig til MariusE34 her inne.

Er ikke de rustfritt eller noe sånt? Tror de skal være grei mtp droning og slikt, men vet ikke åssn de er på diesel.

Får lage en annonse 🤣

Skal være rustfritt, ja. Blir spennende å høre hvordan det blir på en oppjassa 2l diesel. Får nok solgt den. Jeg ga 1250kr ink frakt for min, syns det var billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tennbrikket skrev:

Skal være rustfritt, ja. Blir spennende å høre hvordan det blir på en oppjassa 2l diesel. Får nok solgt den. Jeg ga 1250kr ink frakt for min, syns det var billig.

Blir sikkert grei nok lyd :) Ja, de går vel for rundt 230-240 USD? Altså i området 2000kr. 1250kr er grei pris det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Syns du skal være fornøyd med en så hel og pen bil med 18 år og 270k på veien. Spent om min fortsatt kommer til å være strøken når våren kommer. Med vask flere ganger i uka skal det gå fint. 

Det har krevd sitt stell, men iht gjennomsnittet av E46 som går på veiene i Norge året rundt så tror jeg den har holdt seg bra. Flere vask i uka er viktig faktor, ja. Har du sett noe på salt X produktet som bilpleiekongen har tatt inn nå?Det ser meget interessant ut. Har heldigvis inngått forslag i pendlegruppa til jobb om å kjøre ukesvis i stedet for å bytte på dager. Med 3 stykk som kjører så kan bilen stå i 2 uker om gangen, så får jeg koste på den litt lakkering til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...