quandt1960 Skrevet Juni 8, 2015 Skrevet Juni 8, 2015 Okei. For 30 min hvor man ligger mellom 130-145 i 6. giret med rpm på 2200-2300 burde generere nok varme til at det brennes fortere enn ved å ligge i samme giret i 90 med rpm på 1500. Det viktigste er belastning, som f.eks gode oppoverbakker og lignende.
Quadraiz Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 Fjern DPF om du får problemer med det og ta omprogrammering. Har gjort det på min, slipper problem med tett filter og nytt til mannfoldige tusen.. Erstattningsrør kostet meg underkant av 4000.- Har en 325D, fikk problem med filteret etter ca 90000km. Regenerering kostet meg 5000.- og erstattingsrør fra Ebay til under 4000.- så valget var enkelt...
quandt1960 Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 Fjern DPF om du får problemer med det og ta omprogrammering. Har gjort det på min, slipper problem med tett filter og nytt til mannfoldige tusen.. Erstattningsrør kostet meg underkant av 4000.- Har en 325D, fikk problem med filteret etter ca 90000km. Regenerering kostet meg 5000.- og erstattingsrør fra Ebay til under 4000.- så valget var enkelt... Kjipt for nærmiljøet
CrZyWiz Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 Ble en helvetes lukt av bilen etter fjerning av dpf.
Tommynyl Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 Har nå nappa ut kontakten til LMM for å bare prøve. Og no er svartrøyken borte:) Gassresponsen er litt treg men turbotrykk holder seg stabil og bilen drar jevnt. Regner me den er gått i et program uten LMM. Å da ikke er helt 100%. Har ikke noe motorlampe som lyser heller. Så skal tru om det er LMM som er synderen her. Er jo ikke akkurat en billig del den heller.
CrZyWiz Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Har nå nappa ut kontakten til LMM for å bare prøve. Og no er svartrøyken borte:) Gassresponsen er litt treg men turbotrykk holder seg stabil og bilen drar jevnt. Regner me den er gått i et program uten LMM. Å da ikke er helt 100%. Har ikke noe motorlampe som lyser heller. Så skal tru om det er LMM som er synderen her. Er jo ikke akkurat en billig del den heller. Du kan ikke feilsøke slik. Les dieseltråden på toppen av teknisk. Tommynyl reagerte på dette 1
Tommynyl Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Skrevet Juni 14, 2015 Mulig jeg feilforklarte litt. For eneste feilkode som kommer opp etter at de andre tingene jeg har rettet opp og sjekket ut er for luftmengdemåler. Derfor nappet jeg ut kontakten for å se kordan bilen oppfører seg da.
CrZyWiz Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 Mulig jeg feilforklarte litt. For eneste feilkode som kommer opp etter at de andre tingene jeg har rettet opp og sjekket ut er for luftmengdemåler. Derfor nappet jeg ut kontakten for å se kordan bilen oppfører seg da. Visst du leser deg opp i nevnte tråd, vil du se at det ikke nødvendigvis trenger æ være lmm.
Tommynyl Skrevet Juli 13, 2015 Forfatter Skrevet Juli 13, 2015 Dpf fjernet og bilen omprogramert for det. Går som en kule nå å merker ikke no annen lukt av bilen.Litt røyk på fullt pådrag. Det viste seg også at bilen var trimmet. Lå inne me 320hk ca.
TRF Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 Annen lukt blir det, det er ikke noe å dsikutere en gang. Men det er veldig fra person til person om de reagerer på det eller ikke.
Basse Lusk Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 Kjørte en bil uten partikkelfilter her om dagen, og det luktet, ja. Dette ga ikke mersmak, så velger å beholde filteret så lenge som mulig på min bil. Otis og quandt1960 reagerte på dette 2
BRIO Skrevet Juli 14, 2015 Skrevet Juli 14, 2015 (endret) Dpf fjernet og bilen omprogramert for det. Går som en kule nå å merker ikke no annen lukt av bilen.Litt røyk på fullt pådrag. Det viste seg også at bilen var trimmet. Lå inne me 320hk ca. Hvordan fungerte det etter gjennomspylingen vs etter fjerning av DPF? Måtte du fjerne noen plastdeksler under bilen for å komme til DPF? Endret Juli 14, 2015 av BRIO
bmwmann24 Skrevet Juli 16, 2015 Skrevet Juli 16, 2015 (endret) Ble interessert her. Annen lukt? Hva kommer den av? Er det noe smart her som lager denne lukten om man fjærner DPF.? Endret Juli 16, 2015 av bmwmann24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå