Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei. For 30 min hvor man ligger mellom 130-145 i 6. giret med rpm på 2200-2300 burde generere nok varme til at det brennes fortere enn ved å ligge i samme giret i 90 med rpm på 1500. :)

Det viktigste er belastning, som f.eks gode oppoverbakker og lignende.

Skrevet

Fjern DPF om du får problemer med det og ta omprogrammering. Har gjort det på min, slipper problem med tett filter og nytt til mannfoldige tusen.. Erstattningsrør kostet meg underkant av 4000.-

Har en 325D, fikk problem med filteret etter ca 90000km.

Regenerering kostet meg 5000.- og erstattingsrør fra Ebay til under 4000.- så valget var enkelt...

Skrevet

Fjern DPF om du får problemer med det og ta omprogrammering. Har gjort det på min, slipper problem med tett filter og nytt til mannfoldige tusen.. Erstattningsrør kostet meg underkant av 4000.-

Har en 325D, fikk problem med filteret etter ca 90000km.

Regenerering kostet meg 5000.- og erstattingsrør fra Ebay til under 4000.- så valget var enkelt...

Kjipt for nærmiljøet

Skrevet

Har nå nappa ut kontakten til LMM for å bare prøve. Og no er svartrøyken borte:) Gassresponsen er litt treg men turbotrykk holder seg stabil og bilen drar jevnt. Regner me den er gått i et program uten LMM. Å da ikke er helt 100%. Har ikke noe motorlampe som lyser heller. Så skal tru om det er LMM som er synderen her. Er jo ikke akkurat en billig del den heller.

Skrevet

Har nå nappa ut kontakten til LMM for å bare prøve. Og no er svartrøyken borte:) Gassresponsen er litt treg men turbotrykk holder seg stabil og bilen drar jevnt. Regner me den er gått i et program uten LMM. Å da ikke er helt 100%. Har ikke noe motorlampe som lyser heller. Så skal tru om det er LMM som er synderen her. Er jo ikke akkurat en billig del den heller.

Du kan ikke feilsøke slik. Les dieseltråden på toppen av teknisk.

Skrevet

Mulig jeg feilforklarte litt. For eneste feilkode som kommer opp etter at de andre tingene jeg har rettet opp og sjekket ut er for luftmengdemåler. Derfor nappet jeg ut kontakten for å se kordan bilen oppfører seg da.

Skrevet

Mulig jeg feilforklarte litt. For eneste feilkode som kommer opp etter at de andre tingene jeg har rettet opp og sjekket ut er for luftmengdemåler. Derfor nappet jeg ut kontakten for å se kordan bilen oppfører seg da.

Visst du leser deg opp i nevnte tråd, vil du se at det ikke nødvendigvis trenger æ være lmm.

  • 4 weeks later...
Skrevet

Dpf fjernet og bilen omprogramert for det.

Går som en kule nå å merker ikke no annen lukt av bilen.Litt røyk på fullt pådrag. Det viste seg også at bilen var trimmet. Lå inne me 320hk ca.

Skrevet

Annen lukt blir det, det er ikke noe å dsikutere en gang. Men det er veldig fra person til person om de reagerer på det eller ikke.

Skrevet (endret)

Dpf fjernet og bilen omprogramert for det.

Går som en kule nå å merker ikke no annen lukt av bilen.Litt røyk på fullt pådrag. Det viste seg også at bilen var trimmet. Lå inne me 320hk ca.

Hvordan fungerte det etter gjennomspylingen vs etter fjerning av DPF?

Måtte du fjerne noen plastdeksler under bilen for å komme til DPF?

Endret av BRIO
Skrevet (endret)

Ble interessert her. Annen lukt? Hva kommer den av? Er det noe smart her som lager denne lukten om man fjærner DPF.? 

Endret av bmwmann24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...