Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Se der ja! Ser mye bedre ut nå :)

 

Du er heldig som har garasje haha :P

 

Edit: Æsj, lagde visst ny side haha..

Endret av DanielStance
Skrevet

Stor forbedring ja! Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Garasjen mister jeg snart dessverre, flytter i løpet av en uke eller to.. 

Skrevet

Hvordan var det å komme til ting baki bilen? Er vel kanskje litt vanskeligere i sedan? Har lyst å senke ene bilen min snart. Men vet ikke om det er likt mellom E36 og E34.

Skrevet

Monteringa bak var veldig lett, faktisk. Ganske greit foran også. Hovedproblemet med jobben var å løsne bolter som har sittet og rustet i 23 år..

Skrevet

Monteringa bak var veldig lett, faktisk. Ganske greit foran også. Hovedproblemet med jobben var å løsne bolter som har sittet og rustet i 23 år..

 

Sant nok. :P Er sikkert ikke noe vanskelig jobb i grunn, jeg er bare litt usikker på hvordan ting er skrudd sammen på BMW siden jeg har aldri skrudd på en før. Fjærbeinet er montert på en helt annen måte.

Skrevet

Foran: To 18mm bolter inn i navet og en 18mm bolt med mutter over (i en arm som også går inn i navet), også tre 13mm muttere på topplageret, så er den ute. 

Bak: En 18mm bolt i bunnen av demper, og to 13mm muttere på topplager, så er den ute. For å få ut fjæren er det egentlig bare å legge litt vekt på den "skålen" også få dratt ut fjæren. 

 

Alt du trenger ellers er en jekk for å holde ting litt oppe her og der mens du skrur, og masse rustløser :P Også noe for å splitte demperen fra navet foran. Jeg brukte en slags kraftig gaffel til å vippe dem fra hverandre. Og et godt tips er å ikke overstramme, da knekker ting fort med 23 år gammel rust på seg. Eventuelt kjøpe nye bolter og muttere på forhånd.

 

Veldig enkelt og greit :) Var litt skeptisk mot jobben før jeg satt i gang selv, men når jeg fikk kommet i gang så innså jeg at dette var mye enklere enn jeg trodde. 

Skrevet

Nei, ser den.. Usikker på hvordan det er på E34. På E39 er det visstnok mye jobb bak og greit foran, så kan variere mye :)

Skrevet

Avstanden mellom dekk og nedre fjærskåla forandrer seg nok ikke, tenker det subber bak i hjulbuen jeg. :)

Skrevet

Avstanden mellom dekk og nedre fjærskåla forandrer seg nok ikke, tenker det subber bak i hjulbuen jeg. :)

Åja, var sikker på at det var det jeg, men det gir mening når jeg tenkte på det litt :lol: Kanskje valse litt og modifisere i innerskjermen? Foran var det kun i svinger og i harde dumper. Prøvekjørte før jeg monterte senken bak, ser du. Luktet litt svidd gummi etter noen prøve-svinger, så.. 

 

Bak subber det med vekt uansett i dumper, så får kanskje modifisere litt der også.

Skrevet

Finner nok ut av det :) Må finne et bra senkesett med TÜV papirer først. Gidder ikke begynne å rote med coilovers.

Høres bra ut det! Hadde egentlig tenkt meg coilovers selv, men blir så dyrt. Fort 5-8 lapper for et bra sett, så kommer topplagre osv. i tillegg. Og skal man godkjenne er det firehjulskontroll til 2k og godkjenningstime til 500 spenn.. Gøy å bo i verdens rikeste land, ja :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...