CrZyWiz Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 Jeg vet at 3.6 har 315 og 3.8 har 340, det jeg lurte på om dette er grunnen til den vesentlige høyere verdien alene, eller om det er andre årsaker også for høyere verdi på 3.8 utgaven? Høyere effekt\Nyere\Bedre bremser på de seneste årsmodellene = Høyere etterspørsel = Høyere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 (endret) Tipper grunnen til høyere pris er at di er generelt sett mer sjeldne.Fikk beskjed om det gikk rundt 10 stk. 3.8 i Norge med skilt.. Dette da alså sedaner Grunnen til at touring er flere av i Norge er vel gjerne at di ble tatt inn med grønne skilt? Endret Juni 18, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 Det stemmer! De fleste av disse ble i sin tid tatt inn med grønne skilt. Men på verdensbasis, så er touring langt skjeldnere en sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 Men vil det si at en M5 3.6 grønn sedan med litt slitt interiør og 250000km ikke er verd så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Men vil det si at en M5 3.6 grønn sedan med litt slitt interiør og 250000km ikke er verd så mye?Definer mye? Den er verdt det noen ønsker å betale for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 130000kr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 130000kr... jo det vil jeg si den så absolutt kan være verdt, men kommer jo veldig an på åssen den er med tanke på rust å lakk osv, men en org reg e34 m5 som starter å går å er i høvelig stand. det er vertfall lenge siden jeg har sett noen av de til rundt 100.000 så vil tro at en bruks m5 lett kan komme opp i 130.000 men er som CrZyWiz sier, den er verdt det noen gidder å betala for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Hvis vi bruker måleenheten PS istedenfor DIN så har faktisk E34 M5 347 PS, ikke 340. På papiret 32 hk mer enn 3.6. For noen år tilbake var det 77 stk M5 Touring i landet. Siden den tid har nok en god del forsvunnet, mens antallet 3.8 sedan har økt pga import og lavere avgifter. E34 M5 Touring er kul, men jeg skjønner at sedan er mer ettertraktet. Lavere vekt og færre problemer med det elektriske. De mest populære er ofte 1994/1995-modellene, men jeg tror nå en sliten 3.6 byr på like mye kjøreglede. Det som er kjipt er at det knapt finnes hele og pene 3.6er igjen - i Sverige har alle blitt kjørt i hjel, stjålet, importert til Norge som driftebil eller ramponert av raggare... Prismessig virker de fleste E34 M5 uansett modell å ligge leeenge (unntatt den svenske som ble solgt fra Karmøy nylig). 3.6 har stort sett ligget på 115-160 000 kr i 10 år, så jeg vil tippe du får rundt 120 et sted. Den har jo sterk konkurranse i markedet med E36 M3 som byr på litt høyere morofaktor (men mindre sjarm)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 For min del så hadde jeg ikke brydd meg så mye om det var 3,6 eller 3,8 liter, M5 er M5 når det kommer til E34 M5 Heller en strøken 3,6 enn en herja/godt brukt 3,8 liter. Det er vanskelig å oppdrive hele og pene biler for tiden, folk skal hele tiden modifisere dem til det usmakelige. Den originale som lå ute en stund, den med turbinfelgene. Den ble solgt og nå ligger turbinfelgene til salgs på Finn.no, jeg tenker mitt... I Sverige er prisene dradd opp på de få som er igjen, som Werther sier så har nesten alle svenske M5 havnet i Norge som donorbiler for en 518I eller som herjebiler. Danmark kan man bare glemme, de er voldtatt med enda strengere bilavgifter enn oss igjen så Tyskland eventuelt Statene er stedet å lete. Problemet med Tyskland er at disse bilene er ansett som "nasjonalskatter" og prisene begynner å bli stive synes jeg, i allfall for strøkene biler med ryddig historikk. Er det Touring man er ute etter kan man også lete i England, E34 M5 Touring ble kun produsert med venstrestyring og England har brukbart utvalg av hele og fine biler til ok priser. Munic Legends, 4 Star Classics og KGF Classic har stadig vekk perler inne Litt off topic dette med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Huff, utrolig synd hvis den originalbilen fra Karmøy blir "partert". Jeg fant ikke turbin-annonsen på finn, men den er faktisk ganske nære one-of-a-kind her til lands og burde ikke få senk og GS-felger. Typisk Norge, vi har altfor mange Russland-entusiaster i det landet her - jo jævligere jo bedre. Ombyggingen av originale M-biler er beviset på hvor smakløse nordmenn er, og hvor tett vi ligger opptil russerne/østblokk når det kommer til bevaring av kultur. Men skal man ha en ok priset E34M5 Touring tror jeg man kan slippe billigere unna her til lands, selv om utropsprisen på finn som regel er på vidda ifht salgspris. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå