8748 Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Spørsmålet har sikkert blitt stilt og besvart tidligere, men jeg har ikke funnet det så langt. Jeg har en 2013-modell som jeg kan tenke meg å få endret til den "originale" effekten på 184 hk. Spørsmålene er. Hvor får jeg gjort det her i landet uten å måtte betale avgift? Har det noen konsekvenser for fabrikkgarantien? Er det billigere og kurant å gjøre det i Tyskland? Og da, hos merkeverksted eller annet? Jeg mener å ha lest at effektavgiften i importavgiften skal bortfalle. Betyr det at det i så fall vil bli avgiftsmessig gratis å oppgradere til 184 hk? Takknemmelig for svar eller henvisning til tråd hvor diss spørsmålene allerede er besvart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Betale avgift? Skal du godkjenne det og få det skrevet i vognkort så må du betale. Du kan jo høre med ESS tuning Eller TRF racing her på forumet. Og du kan jo ta en telefon til BMW og høre med dem, har lest at noen BMW modeller leveres det en slags performance pakke(?) Da beholder du også garantien på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Har ikke hørt om noen som "fjerner" effektreduksjonen slik at du får 184hk som det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Hei, du kan som sagt montere orginal powerkit. http://www.bmw.no/no/no/owners/accessories/accessoryfinder/finder.html?model=E91&cat=1008 quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Har ikke hørt om noen som "fjerner" effektreduksjonen slik at du får 184hk som det egentlig er. Vi gjør dette. Jobber med å få det på "alle" modeller. Dette blir et nytt produkt og er ikke "tuning" i den forstand. Vi endrer kun effekbegrenseren tilbake til fulleffekt versjon. Ref mitt innlegg om e6x 163hk / 177hk i en annen tråd her. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2015 Takk for svar TRF-Racing. Jeg tar kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet Juni 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2015 TRF-Racing har ikke løsningen klar enda for min modell - men det kommer - bra! Det forundrer meg at dette tydeligvis ikke har vært tatt opp tidligere her på forumet. Det ruller jo titusener av bilere med strupet effekt på norske veier og hvis effekten kan økes til "originalt" nivå med enkle, billige og fabrikkgodkjent oppgradering til full effekt, så må jo dette være et kjempemarked for leverandørene av slike tjenester. Dersom den annonserte fjerningen av effektdelen av importavgiften trer i kraft, og det får effekt også for allerede registrerte biler i Norge, så kan ikke jeg forstå annet enn at kompetansen til å gjøre denne jobben må bli gull verd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Fabrikkgodkjent vil det nok aldri bli, men for eieren så kan vi garantere at vi kun tar bort "effektreduksjonen" BMW har lagt inn, som er gjort meget enkelt fra BMW sin side. Vi ser ikke på det som et vesentlig produkt rent markedsmessig for vår egen del. TRF produkter er såpass spisset og spesielle at det mer er tiltenkt for å hjelpe de som gjerne bare vil har original "full effekt". Ettersom det er en relativt enkel sak å gjøre på de modellen vi har dette til nå, så vil det også bli noe rimeligere enn dagens produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 BMW fjerner dette gratis ved fabrikken eller ved forhandleren i Norge hvis du bestiller ny bil i Norge med forutsetning at du betaler avgift på det for å ha alt på det rene. fikk tilbud på det en gang på en F31. Avgift Koster en maks 30000 ca.,Utenom på bruktbil kjenner jeg ikke at de gjør det "offisielt", men det er en relativt enkel fix og en kan jo alltid spørre fint. Om en vil gjøre det selv er det i grunnen bare å fjerne koden for "powerreduction" S843A med f.eks NCS expert, flashe ny favo til CAS og LMA modul og kode hele bilen med ISTA-P med den nydefinerte softwaren (til DDE). En kan vel kanskje bruke annen software som har de rette tilgangene til moduler etc. Finnes en del DIY om dette på nettet men jeg har aldri gjort det selv da jeg har en 177 og er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 BMW fjerner dette gratis ved fabrikken eller ved forhandleren i Norge hvis du bestiller ny bil i Norge med forutsetning at du betaler avgift på det for å ha alt på det rene. fikk tilbud på det en gang på en F31. Avgift Koster en maks 30000 ca.,Utenom på bruktbil kjenner jeg ikke at de gjør det "offisielt", men det er en relativt enkel fix og en kan jo alltid spørre fint. Om en vil gjøre det selv er det i grunnen bare å fjerne koden for "powerreduction" S843A med f.eks NCS expert, flashe ny favo til CAS og LMA modul og kode hele bilen med ISTA-P med den nydefinerte softwaren (til DDE). En kan vel kanskje bruke annen software som har de rette tilgangene til moduler etc. Finnes en del DIY om dette på nettet men jeg har aldri gjort det selv da jeg har en 177 og er fornøyd. Guruene i USA sa de tvilte at det bare var å kode vekk "powrreduction". Mest sannsynlig innebærer det en FSC kode fra BMW som man ikke får kjøpt "løst". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 BMW fjerner dette gratis ved fabrikken eller ved forhandleren i Norge hvis du bestiller ny bil i Norge med forutsetning at du betaler avgift på det for å ha alt på det rene. fikk tilbud på det en gang på en F31. Avgift Koster en maks 30000 ca.,Utenom på bruktbil kjenner jeg ikke at de gjør det "offisielt", men det er en relativt enkel fix og en kan jo alltid spørre fint. Om en vil gjøre det selv er det i grunnen bare å fjerne koden for "powerreduction" S843A med f.eks NCS expert, flashe ny favo til CAS og LMA modul og kode hele bilen med ISTA-P med den nydefinerte softwaren (til DDE). En kan vel kanskje bruke annen software som har de rette tilgangene til moduler etc. Finnes en del DIY om dette på nettet men jeg har aldri gjort det selv da jeg har en 177 og er fornøyd. Nå er dette en F serei det er snakk om da så NCS Expert er nok ute av bildet for lenge siden I såfall er det ESYS som gjelder.... Det med ISTA er for så vidt greit, men det vil ta mange timer avhengig av utstyrsnivå på bil, ESYS er lettere der og med enkel ecu flash i stedet for hele bilen. Guruene i USA sa de tvilte at det bare var å kode vekk "powrreduction". Mest sannsynlig innebærer det en FSC kode fra BMW som man ikke får kjøpt "løst". Hvem er det du har hørt med her? Driver å forsker på det samme og skulle tro at det bare var å redigere FA som sagt overher og flashe ny software? Hvor holder du til hen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet Juni 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2015 Nå er dette en F serei det er snakk om da så NCS Expert er nok ute av bildet for lenge siden I såfall er det ESYS som gjelder.... Det med ISTA er for så vidt greit, men det vil ta mange timer avhengig av utstyrsnivå på bil, ESYS er lettere der og med enkel ecu flash i stedet for hele bilen. Hvem er det du har hørt med her? Driver å forsker på det samme og skulle tro at det bare var å redigere FA som sagt overher og flashe ny software? Hvor holder du til hen? Mye god ekspertise her! Noen som mener noe om aktualiteten av dette dersom effektdelen av importavgiften bortfaller i neste statsbudsjett? Noen som kjenner til om dette er en kurant sak å sette på arbeidsordren dersom man bestiller neste service i Tyskland? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juni 30, 2015 Share Skrevet Juni 30, 2015 Nå er dette en F serei det er snakk om da så NCS Expert er nok ute av bildet for lenge siden I såfall er det ESYS som gjelder.... Det med ISTA er for så vidt greit, men det vil ta mange timer avhengig av utstyrsnivå på bil, ESYS er lettere der og med enkel ecu flash i stedet for hele bilen. Hvem er det du har hørt med her? Driver å forsker på det samme og skulle tro at det bare var å redigere FA som sagt overher og flashe ny software? Hvor holder du til hen? Holder til i Oslo. Jeg har for en stund siden vært i kontakt med "Shawnsheridan" på bimmerfest/post. Faren min sin 5 serie er en 163hk F10, så har ikke gitt helt opp enda, må bare få satt av nok tid til å prøve litt videre Jeg la inn MPPK på min før jeg begynte å snuse på koding Trådstarter, hvis du først skal bruke penger på det, vurder heller å ta MPPK, så beholder du all garanti hos BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 8, 2015 Share Skrevet Juli 8, 2015 Spørsmålet har sikkert blitt stilt og besvart tidligere, men jeg har ikke funnet det så langt. Jeg har en 2013-modell som jeg kan tenke meg å få endret til den "originale" effekten på 184 hk. Spørsmålene er. Hvor får jeg gjort det her i landet uten å måtte betale avgift? Har det noen konsekvenser for fabrikkgarantien? Er det billigere og kurant å gjøre det i Tyskland? Og da, hos merkeverksted eller annet? Jeg mener å ha lest at effektavgiften i importavgiften skal bortfalle. Betyr det at det i så fall vil bli avgiftsmessig gratis å oppgradere til 184 hk? Takknemmelig for svar eller henvisning til tråd hvor diss spørsmålene allerede er besvart. Har du eller andre hørt med forhandler om de kan fjerne denne? : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå