Fischquig Skrevet Juni 28, 2015 Share Skrevet Juni 28, 2015 (endret) Har nylig gått til anskaffelse av en 2004 320d m-sport med 133k på telleverket. Generelt er bilen i bra stand og har det meste av det utstyret jeg synes en slik bil skal ha. Nevner her full m-sport, herav sort alcantara sportsinteriør, sort innvendig tak, sportsunderstell og sportseksteriør med leppe på bakluka. Utover dette finnes glassluke, navigasjon med skjerm for langsynte, hengerfeste for å dra damer og 6-trinns manuell kasse fastere enn de fleste. Nevnte jeg Harman/Kardon stereo? Over til det mindre fantastiske med bilen... Etter et uhell praktfullt utført av en tidligere eier ble M-sportfangeren foran erstattet med en preface-fanger av peneste slag, påmontert en leppe av ukjent opphav. Ikke kunst i mine øyne. Etter dette skal en festdeltaker hos naboen til forrige eier ha fått for seg at høyre framskjerm bygget for mye ut, om han var ansatt hos BT er enda usikkert, men han besluttet uansett å sparke inn skjermen i nattemørket. Får håpe han var mer fornøyd med resultatet enn forrige eier og jeg. Dashbordet prydes av lys og farger av alle slag, men årsakene er (mest sannsynligvis) påvist og utbedres omgående. Jeg vet iallefall at alle pærene i dashbordet fungerer, og det er bra. Dette kan jeg blant annet takke han som skulle skifte endeleddene for. Han fant det for godt å heller justere rattet enn å ta seg bryet å justere leddene, men 4-hjulskontroll er på g. Får vel, som mange andre, skrape sammen en to-do-liste: Gjort Bestilt Venter Innkjøp - Style 63's - M-frontfanger - Høyre framskjerm - Xenon i tåkelys - Coilovers - Smalere dekk for strekk - Sorte nyrer med ///M-striper - COB angel eyes - Faceliftpanser - Mørke ruter helt frem - Professional Navi eller Eonon - Xenon i nær og fjern - Deksel på diffusor - Alu-ringer i instumenter Jobb - Polere - Montere hjul - Lakkering av fanger og skjerm - innvendig sommerrengjøring - Montere framskjerm og frontfanger Legger ved noen bilder Skaden på framskjermen Endret Juli 15, 2015 av Fischquig Nytern og bmwgreg90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet Juni 28, 2015 Share Skrevet Juni 28, 2015 Leppa på frontfangern er en aerodynamic leppe. Ser ut som en bil med potensial Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 28, 2015 Share Skrevet Juni 28, 2015 Pre-facelift panser på facelift var snålt.. Men overalt en fin bil Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juni 28, 2015 Share Skrevet Juni 28, 2015 Jævlig bra skrevet innlegg! :´) Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fischquig Skrevet Juni 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2015 (endret) Pre-facelift panser på facelift var snålt.. Men overalt en fin bil Haha, sært Har ikke lagt merke til det før nå, men det må gjøres noe med! Ellers er det på tide med en fortsettelse... Solgte sommerhjulene her om dagen da 8x18 ET15 hverken var fett eller brukbart (subbet). Derfor fiser jeg for øyeblikket rundt på helfete piggfrie 16-tommere. På torsdagen var jeg på vill jakt etter nye sommerhjul, men det var ikke så lett når halvparten av hjulene på finn enten gikk på stria eller var lakkert helsvarte... Men joda, sør for Sarpsborg lå det et tilsynelatende pent eksemplar av Style 63's med dekk som har rullet 50 mil til en mer enn overkommelig pris. Faktisk det samme som jeg fikk for de gamle hjula Fredagen våknet jeg før klokka ringte, spratt opp og landet i buksa, snubla ut i bilen og stod på Skjeberg i Østfold 5 timer senere. Langt innover en svingete trivelig vei dukket et rødt hus og en trivelig selger opp. Bak garasjen stod skjønnhetene og strålte i nærmere 30 grader og strålende sol. De så tilnærmet ubrukte ut og dekkene hadde fortsatt de fargede stripene i dekkene. 11 timer og 850 km senere på dagen så jeg ut som en østers og var definitivt klar for Staysman og Lazz i kombinasjon med en halvliter eller tre. Banket ut spaceren og satte på hjula i solsteiken en tidlig lørdags formiddag, klar for å ta en vask før jomfruturen meeeeen, eneste problemet nå var at samtlige hjul stod fast... Framfelgene lå innpå demperne og bakhjula subba i innerskjermen. Flott, så da må jeg vel gå til annskaffelse av spacere rundt hele, noe jeg er mindre fan av Jobben kaller, men mer kommer snart Endret Juni 29, 2015 av Fischquig Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianK Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Denne må følges med på! Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fischquig Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2015 (endret) I dag er M-fanger og framskjerm sendt til lakkering, så får vi håpe det ikke blir et lakkskille så ille at Edward Munch vrir seg i grava... Gleder meg uansett til å bli kvitt sårene og det verste av blandingen mellom to epoker av E46. Likevel blir det litt rart når folk ikke lengre avskyr parkeringsplassene rundt bilen, i frykt for at jeg skal bruke deres nye Passat til å deformere min andre framskjermen også. Nå er det vel bare å glede seg til gamle kjerringer og sløve single skal finsikte dørbladene sine mot siden av bilen og lage det de så fint kaller for "parkeringsbulker" jevnt fordelt langs begge sidene. Av erfaring holder det med et kjapt smørbrød, banket på høykant ned i strupen inne på et kjøpesenter, før hele skuta ser ut som en godt brukt bilcross-bil. Skulle man mot all formodning komme først inn på en parkeringsplass, tenke seg om tre og en halv gang, for deretter å parkere laaaangt unna inngangen - TROR DU IKKE HVER ENESTE EN PARKERER RUNDT BILEN DIN?? At det er som en månereise å dømme fra bilen deres og bort til inngangen spiller plutselig INGEN rolle. Fascinerende. Litt off-topic der Har fått oppdatert førsteposten litt med to-do-liste, og med det har jeg en fulltidsstilling med å bestille deler til droget Ser også ut til at jeg må gå ned ifra 235 og 265 til 215 og 235 på sommerhjula for å unngå subbing... Stay tuned! Endret Juni 30, 2015 av Fischquig JulianK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fischquig Skrevet Juli 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2015 Tid for Tubbiekrem, tid for Tubbiekrem! Neida, tid for oppdateringer I dag var dagen for store innkjøp, og da kan følgende nevnes; Tuning Art coilovers, justerbare stabstag, nye topplagre, HB4 xenonkit til tåkelys og nye framdekk. 235 og 265 BLE litt for bredt for skuta, derfor har jeg bestilt 215/35-19 Nankang NS, og de dekkene jeg bruker foran nå blir flyttet til bakfelgene. Trengte ikke voldsomt mange utregninger og grubling for å skjønne at dette blir strekk. Antageligvis mer enn nok også Sa til han sol solgte meg X5-hjula, at de spacerne som satt der, kunne han bare beholde, for de trenger jeg ikke på E46... Men tro det eller ei, de skal på foran. 18mm spacere krevde lengre hjulbolter også, så det ble også bestilt i dag. Bestilte både 39mm og 45mm så får vi se hva som passer best Gledes til å få balja litt mer bakkenær, sammen med bredere dekk enn a Erna. Legger til en teaser fra min venn, Google Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 11, 2015 Share Skrevet Juli 11, 2015 Gi gass ! Dette blir saker, misunner deg den nydelige leppa Eh, den på bilen altså.. Ikke at det er noe galt med dine, altså jeg. Bare.. Fin leppe, ikke døm! Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 11, 2015 Share Skrevet Juli 11, 2015 Gjorde seg veldig med X5-hjula! Virker som en ellers flott skute også. Følger Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juli 11, 2015 Share Skrevet Juli 11, 2015 (endret) haha! Underholdende å lese hovedinnlegget ditt Pen bil med potensial, synd den har blitt mishandlet i forrige eierskap, men det ser jo ut som du har tenkt å gi den et bedre liv Edit: Skulle jo tro at han som jobbet på BT som sparket inn skjermen i fylla, betalte han en ny skjerm og lakkeringen av den... rart spør du meg Endret Juli 11, 2015 av Nyheim Fischquig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fischquig Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2015 Etter en lengre periode i grillmatens rike, med tøfler og arbeidsklær på, er både jeg og jolla tilbake på forumets sider igjen. Endringer har skjedd, skjer og skal skje. Undertegnede vil gjøre oppmerksom på at dette innlegget vil få både bibelen, norske lover og leksikonet en plass i leseløve-samlingen for 2-trinn når det kommer til lengde og innhold. Dette blir langt. Siden sist oppdatering var det første som ble gjort å utbedre brannfeller. Jeg hadde i lengre tid irritert meg over manglende glød i venstre baklykt. Banket og røsket i alt jeg fant av ledninger og deksler, med resultatet at det tidvis blinket til. Kan nevne at hverken slegge, spikerballtre eller electronic cleaner var nok til gjenopplivning av den nå pensjonerte plastkladden. Vre og bente helt til jeg fikk ut pæreholderen der inne i det mørklagte bagasjerommet. Skulle til å nappe ut kontakten, men det trengtes imidlertid ikke, for jordingskabelen hadde allerede bestemt seg for å forlate åstedet. Kontakta satt fint, men rundt jordinga fantes intet med unntak av et hull. Smalt skinka mot fangeren og skviste jordinga på plass. Resultatet var intet annet en knitring og ei røyksky. Flott. Fant ut hvilken av platene som var jording og smurte innpå en kabelsko. Jeg hvisket "bli lys!" og det ble lys, og jeg så at det var godt. Problem solved nr.1. Et par dager og en kilo grillspyd senere fikk jeg melding av en villig Gudbrandsdøl. Han skulle ha bakdekka mine han, og å hente på dagen var ingen hindring. Etter en så lynrask tur igjennom dusjen at såpa ikke rakk å lande før jeg stod i håndkleet satt jeg i den oransje sofaen og ventet på omlegging. Postmann ringte mens jeg ventet og sa han hadde to dekk til meg. TIMING! Jadda, da fikk jeg lagt om alle hjula og gledet meg som en hund til å montere. Postmann Pat og katten Miss dukket opp med to runde og det var duket for å dra hjem. Montering fant sted, nå med 215/35-19 foran og 235/30-19 akterut. Etter 2 timer med spasmer og depresive tanker, var jeg helt utslitt. Gutta Gummi bryr seg visst lite om verdi og tilstand på felger, for her var det småsår og riper til enhvers store fortvilelse. Ble VRANG!! Men lot meg ikke vippe av pinnen av den grunn heller.. De fikke en runde polish og så straks bedre ut. Med 20mm spacere og lengre bolter foran satt ting som øl i hånd. Men. Jomfruturen gikk til dekkverkstedet uten omveier for her hang ikke lufta i noen av bakhjula. Ble mer venting og for å prøve å få noe ut av regningene, drakk jeg kakao fortere enn moderen drikker juice. Gikk til slutt over til intravenøs drikking i horisontal stilling. Etter mye om og men ble vi enige om å gni på igjen 265-dekka bak ettersom Gudbrandsdølen aldri dukket opp. 2 laken var svidd av på i realiteten omlegging av 2 hjul og rasering av 4 felger (pluss 10-15 kopper kakao). Meeeeeen, da ble det i alle fall rullings. Fant også et sett nyrer i sort høyglans med M-stripene i, hvilket jeg selvfølgelig i et svakt øyeblikk måtte ha. Skal sies at jeg nesten fikk de kastet etter meg da De passer i alle fall godt i kombinasjon med listverket rundt rutene. Fant ut at Fritz hadde rimelige coilovers en regnfull julidag også, derfor måtte lommeboka nok en gang gi tapt for paypal. Om settet ble fraktet med tysk ubåt eller russisk transportfly er usikkert, men raskt gikk det. Bare en uke etter bestilling var det på posten. Bestilte med nye topplager og kortere lenkearmer i samme slengen. Våkna motsatt vei i ei seng jeg ikke husket, hodet opp langs veggen og tærne i putetrekket. Gyldig grunn til å komme seg på verkstedet med en kompis og begynne monteringa. Gikk til verks med forventninger om å måtte ty til både blind vold og sprængstoff på bakparten, men gikk veldig greit. Foran derimot var et helvete uten like. Brøt og bantes lenge og vel før demperne var ute. Ellers kjapp jobb. Maaaaaaaaaaat (i den grad det kan kalles mat...) BADAAAAAM!! Passe høyde i mine øyne Fikk hjula innafor foran også når bilen ble litt mer jordnær, og d e jo slik som BT like Det tøffeste med hele opplegget er jo at det ikke subber uten valsing en gang Til opplysning er det mindre enn en millimeter mellom felgkant og innerskjerm bak og bare bittelitt mer mellom felg foran og demper. Som kjent er all klaring god klaring. Noen som skjønner hva som er på G nå? sandersander reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Ble (og blir) veldig bra det her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBa Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Artig lesing, liker planene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 26, 2015 Share Skrevet Juli 26, 2015 Ble mye bedre nå! Men vær så snill å skaff deg facelift panser.. Fronten ser litt snål ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå