Gå til innhold

Hva er galt med vinduet mitt? '92 E36 sedan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har vinduer i bilen som ikke er veldig samarbeidsvillige. Høyresiden går greit ned, men når det skal opp igjen så skjer dette:

https://youtu.be/pkDvoyIijcI

Jeg må ta det litt og litt opp, og hver gang jeg stopper må jeg dytte det på plass inn i sporene sine igjen. 

Høyresiden beveger seg hverken opp eller ned når jeg trykker, men høres ut som om heisen fungerer som den skal.

Hva er galt med vinduene mine? :stupid:  Jeg har vindusheiser til begge sider liggende. 

Skrevet (endret)

Dette er ofte et problem på E36, slet med akkurat det samme selv på min tidligere.

Problemet er at gliderne til vinduer ryker og da skjer dette at glasset hopper ut av sporet, det er den dunke lyden du hører.

Løsningen din er at du må ha nye klips. Kjøp flere så du ha liggende da disse ryker altfor lett, men er også lett og fikse :) Husk også og smør godt med fett/gris.

Er for øvrig slike du trenger:

post-45863-0-87477100-1435605277_thumb.j

To stk per vindu.

Endret av Reef89
Skrevet

Åja, okei! Takk for tips :) Hva er delenummer på dem? Og kan det være de som gjør at høyre vindu ikke går opp eller ned i det hele tatt?

Skrevet

Før du prøver (har gjordt det samme, E46 og E36 har da rimlig like mekanismer) og kan fortelle deg det at å kjøpe ny regulator (uten motor) for 250 kr. er like greit enn å fikse det. for det som skjer også er at spolen som holder på all stålvieren får en volsom belasting kvar gang, og kan hoppe av og ende med ett kjilt vindu som blir et helsike å få av når du ikkje kan ta ned vinduet til spotten du kan skru det av heisa :P

og spolene på hjørna kan også være sprukket pga dette også.

så ny regulator vill eg anbefale når du alika vell MÅ ut med heile heisa uansett.

Skrevet

ja, det var det eg betalte for 1 side på min + en 50 kr frakt... Uansett. verdt det da du slipper å tenke på det til bilen skal vrakes for å sei det sann. har prøvd mange midlertidige fikser på ditta. varer 1-2 månder og så er det samme igjen (Zip-tie fix).

Skrevet

Jaja, ser ikkje nokke billige heiser på ebay til E36 for en grunn (akkurat samme mekanismen) men der var klipa Reef snakket om for noen få kroner.

Men se da nøye over vajerene og se om spolene på hjørnene er i god stand og ikkje har sprukket, vist dei har gjort det er det risikosport å sette det på igjen.

fikk meg en ekkel jobb på søndag å få vinduet løs fra heisa, men det gikk. der var da spolene på hjørnene sprukket og knekt. vaier spolen under motoren var sprengt og vaieren var ødelagt. noe drit å få ut da.

Skrevet

Kjøp også nye clips til dørtrekket. De gamle går i stykker og hvis en av fire beina på clipsen knekker så holder den ikke skikkelig, da ender du opp med løst dørtrekk.

Jeg kjøpte først 10 stk, men innså etterhvert at det ikke var nok, så nå har jeg en pose på 100stk. Tror det kostet meg rundt 100-lappen fra Ebay. Bør holde en stund :D

Skrevet

Kjøp deg heller riktig verktøy til å løsne dørtrekka fjerna 4 trekk, og satt de på igjen uten å ødelegge 1 klips, men når det skal sies er det kjekt å ha om uhellet skulle være ute

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skrevet

Hjelper på med plastspaker ved demontering ja, men det er fort gjort at noen clips knekker litt så det ikke er synlig, men merkes når man skal sette ting på plass igjen.

• 3 weeks later...
Skrevet

En må ikke ut med heisen for bytte av kun låse klips.

Hvordan gjør man det? Ser hvor klipsene er, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Skal bort på Bilia og hente meg et par klips i dag, så tenkte jeg å prøve meg på førersiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...