MBiMMer Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 har sportsautomat,men ikke edc på f11'en. hva er egenti forskjellen på å vippe spaken til venstre i sportsmodus og velge sport via comfort/sport knappen ved siden av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Når du vipper spaken til venstre, endrer du gearskiftet, knappen hvor du velger sport eller comfort, har med fjæring/dempere å gjøre. .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Juli 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2015 den skifter på høyere turtall, men det gjør den også om man velger ved hjelp av knappen.demping endres vel ikke så lenge man ikke har edc? er det noe som skjer med styrerespons etc i sport?føler den blir fastere,men det kan være innbilning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Sportsautomat kom vel kun i kombinasjon med EDC? Tenker da på den bryteren ved siden av spaken som lar deg velge mellom Comfort, Sport og Sport+... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Gir i sport endrer bare giringen, mens comfort/sport knappen i sport endrer også styring og gassrespons. Sportsautomat kom vel kun i kombinasjon med EDC? Tenker da på den bryteren ved siden av spaken som lar deg velge mellom Comfort, Sport og Sport+... Nei, fra 2012 når eco pro innstillingen kom, har alle knappen som velger mellom Eco Pro, Comfort, Sport, (og Sport+ hvis du har sportsaut).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Korrekt som E.H.D sier, men etter siste software oppdatering på min, så er det forskjell på å ha girkassen i sport og bilen i comfort og ha girkassen i sport og bilen i sport. Sport/Sport blir enda mer agressiv på giringen, en sport/comfort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Okei, det var ikke jeg klar over Hvis jeg har forstått det riktig så har man EDC hvis man har muligheten til å velge Sport+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 nope, jeg kan velge sport+, da reduserer du antispinn funksjonaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Men merker du at bilen din blir stivere i Sport+? Eller er det bare gassrespons og styring som blir kvassere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 ikke noen forskjell på sport og sport+ bortsett fra at det blir det samme som å trykke på dtc knappen engang. Altså den aktiverer DTC, som tillater litt hjulspinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Min blir merkbart hardere i understellet i Sport+, men jeg har til gjengjeld EDC og Adaptiv Drive. Lurer bare på hvor forskjellen egentelig ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Skjønner det. Nei har ingen følelse av at min blir stivere, når er jo forsåvidt m-sport stivt nok fra før av. Merker det mest på giringen og gassrespons når du trykker på sport/sport+. Rattet blir det nok noe mer motstand i også, men merker ikke det så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Jeg har ikke EDC, men har Sport+ pga sportsaut. BIlen blir ikke stivere, men raskere gassrespons og kjappere/hardere giring gjør at bilen føles mer rigid. Det er nok det som gjør at noen uten EDC synes bilen blir stivere i sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kung Skrevet August 4, 2015 Share Skrevet August 4, 2015 Fant denne på ett USA forum som forteller litt om instillingene. Bl.a Launch control i Sport+ på nyere modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 5, 2015 Share Skrevet August 5, 2015 Fant denne på ett USA forum som forteller litt om instillingene. Bl.a Launch control i Sport+ på nyere modeller. gansje feil når det kommer til DSC off, da settes understell tilbake til normal igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå