Gå til innhold

sportsautomat f10 f11

MBiMMer
 Share

Anbefalte innlegg

den skifter på høyere turtall, men det gjør den også om man velger ved hjelp av knappen.demping endres vel ikke så lenge man ikke har edc?

er det noe som skjer med styrerespons etc i sport?føler den blir fastere,men det kan være innbilning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir i sport endrer bare giringen, mens comfort/sport knappen i sport endrer også styring og gassrespons.

Sportsautomat kom vel kun i kombinasjon med EDC? Tenker da på den bryteren ved siden av spaken som lar deg velge mellom Comfort, Sport og Sport+...

Nei, fra 2012 når eco pro innstillingen kom, har alle knappen som velger mellom Eco Pro, Comfort, Sport, (og Sport+ hvis du har sportsaut)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt som E.H.D sier, men etter siste software oppdatering på min, så er det forskjell på å ha girkassen i sport og bilen i comfort og ha girkassen i sport og bilen i sport. 

Sport/Sport blir enda mer agressiv på giringen, en sport/comfort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Nei har ingen følelse av at min blir stivere, når er jo forsåvidt m-sport stivt nok fra før av. 

Merker det mest på giringen og gassrespons når du trykker på sport/sport+. Rattet blir det nok noe mer motstand i også, men merker ikke det så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke EDC, men har Sport+ pga sportsaut. BIlen blir ikke stivere, men raskere gassrespons og kjappere/hardere giring gjør at bilen føles mer rigid. Det er nok det som gjør at noen uten EDC synes bilen blir stivere i sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fant denne på ett USA forum som forteller litt om instillingene. Bl.a Launch control i Sport+ på nyere modeller.

gansje feil når det kommer til DSC off, da settes understell tilbake til normal igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...