Otis Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 Om du bruker rheingold, så trenger du ikke noe annet av det som ligger der. Du trenger kun daten feiler for koding med NCS, tror/usikker om INPA trengte dette. Men du trenger riktignok en kabel og den har jeg også linket til der. UTover det så er Rheingold ganske enkelt å bruke for feilsøking, når rheingold har funnet din bil, så kommer du automatisk over til feilkoder og der kan du se alle moduler i bilen og velge DDE, digital diesel electronics og deretter velge "call up ecu functions" så lese av live verdier under feks start eller bare med tenning på. Kan du litt bil og mye engelsk er dette lett. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 10, 2015 Forfatter Share Skrevet August 10, 2015 (endret) Flott, har jo kobling og kabel som jeg har brukt med BMW scanner, håper at den vil fungere med Rheingold også EDIT: Har også bestilt en slik du linker til Otis, så i worst case får jeg to som virker, men har sløst bort penger på værre ting før.... Endret August 10, 2015 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 Det er jeg ganske sikker på at det ikke gjør. Men det er jo gratis og teste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 (endret) Liten oppdatering. Startet på første kinning i går morges og ettermiddag. I dag tidlig så brukte den 1 til 2 sekunder lenger tid før den startet, lot tenningen være på i ca 10 sek først. Har ikke tatt ny diagnose enda. EDIT 12/8: Startet med en gang i går ettermiddag og i dag tildlig (lar tenning stå på i ca 20 sek før jeg starter) Det er heller ingen fusking eller noe som antyder at det er noe galt under kjøring heller. Håper at det ikke skjer noe før kabelen til Rheingold er på plass. Endret August 12, 2015 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Oppdatering: Fikk en stor diesellakkasje på bilen og det viser seg at returslangen til diesel hadde delt seg helt og diesel i store mengder spruta ut til tanken var tom.... Var en enkel fiks, men sprekken kan jo ha begynt for lenge siden og det kan vel være årsaken til at den har hatt problemer et par ganger med å starte etter å ha stått stille noen dager og prøvd å starte uten å la pumpa få opp nok trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bab Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Hei,driver og leser litt her,har samme problemet med min bil,der er en e39 520 diesel 2003 mod,den stoppet under kjøring pg nå nekter og starte,kommer disel til filteret,og det kommer til toppen av dysene når jeg skrur av den mutern som disel røret er festet med,noen forslag til hva det kan vere.....erdet høytrykspompa som har tatt kveld? Eller vil den stoppe under kjøring vist ei dyse er defekt? Og så nekte og starte.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Høres jo veldig ut som høytrykkspumpen. Men har du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå