danskiii Skrevet August 9, 2015 Skrevet August 9, 2015 Hei. Hvilke type understellebehandling bruker folket? Jeg har litt bruning under bilen ser jeg, så tror det er på tide med noe beskyttelse. Jeg skal også bytte alle foringer jeg kan under, men det skjer etter understellsbehandlingen. Skal man tectylere eller vil det beste være plukke ned, sandblåse og pulverlakkere?
carburetion Skrevet August 9, 2015 Skrevet August 9, 2015 Ville ha skiftet foringer før behandling. Blir veldig gris å skru på tektyl deler. Skraper fort av tektyl. Kommer også bedre til med tectyl/osv behandling viss travers er tatt ned. Enklere å pusse rustflater også då. danskiii reagerte på dette 1
'BMW' Skrevet August 9, 2015 Skrevet August 9, 2015 Om det allerede finnes rust er oljebehandling best. Løsemiddelbasert behandling blir til kalket grav. Espen Aass reagerte på dette 1
danskiii Skrevet August 10, 2015 Forfatter Skrevet August 10, 2015 Er det noe å si på rusten på bildet da? Vanli? Alvorlig? Noe som går under garantier?
Otis Skrevet August 10, 2015 Skrevet August 10, 2015 Kan ikke tenke meg at dette dekkes av garanti på noen måte. Litt glad for at E6x har mye aluminium på understellet. Jeg var en kompis sin E61 fra 2004 og den var finere enn din under, så det er jo litt rart.
danskiii Skrevet August 10, 2015 Forfatter Skrevet August 10, 2015 Må nesten undersøke litt da, for syns dette var litt mye for å være en 2008 mod.. Er vel 12 års rustgaranti, men noen som vet hvor mye dette går ut over understell?
And-reas Skrevet August 10, 2015 Skrevet August 10, 2015 Den aktuelle garantien omhandler karosseriplatene, altså dører, tak, panser osv. Og den dekker kun rust som kommer innifra og ut: At vi er så heldige å bade i saltsørpe et visst antall måneder i løpet av året, tar ikke denne garantien noe hensyn til (rimelig nok?). Min e81 08-mod ser omtrent lik ut som din. Hadde en 05-mod e46 før, og ja, det ser ut som om den også hadde noe mer saltbestandige understellsdeler slik Otis nevner om e61.
danskiii Skrevet August 10, 2015 Forfatter Skrevet August 10, 2015 Ok. Takk skal dere ha folkens. Hva tror dere om å pulverlakker det som går av deler, ettersom foringer skal skiftes uansett, og kun olje eller sprøyte karosseri?
quandt1960 Skrevet August 10, 2015 Skrevet August 10, 2015 Dette er bare normal overflaterust slik du finner på deler av bremseskiven. Ikke alt ruster men alt korroderer. Inklusive aluminium, titan etc. Ofte tror folk at aluminium ikke korroderer men det er bare å ta en titt på en gammel audi så ser du fint hvitt pulver aka aluminiumoksid. Bildet ditt er deler av traversen som er høylegert tysk industristål. Når den mørke lakken forsvinner vil alt se slik ut men det vil ikke påvirke styrken i nevneverdig grad. Andre deler hvor salt kan bli igjen derimot ville jeg behandlet, som under deksler og andre steder som ikke får rent av eller blir spylt av sølevann. Når bilen er ca 5-6 år ville jeg begynt å tenke på understellsbehandling, nyere BMW er bra beskyttet faktisk.
danskiii Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Ja ok. Min er jo 7 år iår, så noe må det nok på. Skulle vel hellst vært før vinteren også. Får høre meg rundt om priser o.l. på både olje og tectyl. Går det å kjøpe foringssett til hele understellet i powerflex foringer? dumt å kjøpe en og en..
quandt1960 Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Ja ok. Min er jo 7 år iår, så noe må det nok på. Skulle vel hellst vært før vinteren også. Får høre meg rundt om priser o.l. på både olje og tectyl. Går det å kjøpe foringssett til hele understellet i powerflex foringer? dumt å kjøpe en og en.. Går sikkert an ja men det blir jo dyrt da det er mulitlink, pluss hjulstilling hos BMW. Kommer sikkert lett på en 10000 spenn skal du ta hele bak. Fikk pris på Tectyl på min E91 på en 6000 inkl moms. Hulrom på BMW er allerede behandlet med Lanolin så de er ganske greit beskyttet. Det som er verst på de er bremserør og de koster lett en 10000 å bytte hel.
danskiii Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Går sikkert an ja men det blir jo dyrt da det er mulitlink, pluss hjulstilling hos BMW. Kommer sikkert lett på en 10000 spenn skal du ta hele bak. Fikk pris på Tectyl på min E91 på en 6000 inkl moms. Hulrom på BMW er allerede behandlet med Lanolin så de er ganske greit beskyttet. Det som er verst på de er bremserør og de koster lett en 10000 å bytte hel. Å dra meg baklengs inn i fuglekassa... hmm.. jaja noen powerflex å noen nye foringer bare da ^^ men kan lage ny tråd ang det takk skal dere ha!
Alpejohn Skrevet August 12, 2015 Skrevet August 12, 2015 (endret) Min E39 2003 modell, som nå har bikket 290 000 km ser finere ut en din (ikke for og skryte, eller slenge dritt altså!), men den var importert av meg i 2010, og tectylbehandlet dager etter registrering.Ser veldig bra ut hvertfall. Har sett par år gamle biler se 10 ganger verre ut en den på bilde ditt.Men ser jo ikke så ille ut på din, det er jo mest deler som kan byttes, hadde vært værre om det hadde vært på karosseriet. Edit:Når jeg tenker meg om så er jo mye av understellet mitt av alu.. Så da blir det jo ikke brunt. Endret August 12, 2015 av Alpejohn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå