Skulebollen Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Fant rust i batteribrønnen på min e61 når jeg sjekket ut luftkompressoren.. Må sandblåses og sveises/tinnes i hullene der hvor det vanligvis sitter gummipropper. Bilen er vel 10 år i disse tider. Hvor lang rustgaranti har egentlig Bmw på slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Er det ikke 12 år på rust da? Men gjelder vel ikke overflaterust eller rust pga slitasje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 dette er jo gravrust Jeg pirket ut gummiproppen og da kan man grave i stålet.. Er jo veldig tynt der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Det er 12 års garanti mot gjennomrusting fra 01.01.2004, og tre års lakkgaranti. Hvorvidt dette er noe som dekkes eller ikke avhenger av BMW Nordic, og den eneste løsningen for å finne ut av dette er å søke hos din lokale forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Min 2004 E46 er inne i helgen og får ny bakluke på rustgaranti, så du har gode muligheter selvom bilen er 10 år Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Jeg har meldt inn rust på min på førerdør, men det tar tid å få svar... Så jeg vet ikke enda om det dekkes, skal melde tilbake når jeg vet mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Er 12 års rustgaranti bare hvis bilen er kjøpt ny i Norge ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Nei, den gjelder uansett så lenge bilen er produsert etter nevnte dato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 5, 2015 Forfatter Share Skrevet September 5, 2015 Hvordan søker man da? Må forhandler ha inn bilen osv.? Eller er det nok og sende en mail ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Strandveien ville ha bilen der for å gjøre det. De tok bilder av rust og kilometer, så måtte de servicehefte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 5, 2015 Forfatter Share Skrevet September 5, 2015 så om ikke servicehefte er 100% komplett så sliter jeg?? Mener der var ett gap fra 100-160k km. Vet ikke om bilen har hatt serivcer imellom der og bare glemt og fylle ut kanskje.. Mulig og sjekke opp det evt.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Nja, jeg tror ikke du må ha komplett hefte. Det som de ser mest på er vel vehicle check tenker jeg. Jeg mangler ihvertfall mye i mitt hefte, men bare en vehicle check. Jeg er sånn passe spent på om min dekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 5, 2015 Forfatter Share Skrevet September 5, 2015 Jeg har også rust på en førerdør, Ser det er begynt og bli brunt helt fremme nede på innsiden. Hadde vert fint om di tok det og da Men hva vil det si med gjennomrustning? Hull i døren ? Har du fått noe beskjed om hvor lang tid det evt. vil ta og få svar på dette? Ser du har en 08 mod. men alder har vel ingenting å si så lenge det er innenfor 12 år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Nja, det virker ikke som det trenger å være gjennomrustet før de evt dekker det. Men igjen, min er ikke godkjent enda... Alder betyr ikke noe, det er 12 år ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 5, 2015 Forfatter Share Skrevet September 5, 2015 Sitter offshore i 12 dager til jeg.. Men skal ringe min "lokale" Bmw forhandler og høre på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå