icodden Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Hei, har en f30 med adaptivt understell. Kommer en klunkelyd fra understellet når jeg kjører over en hump olig. Har lest på f30 forum at andre også har dette problemet sammen med adaptivt understell. http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1158779 Noen her som har samme problem og har fått det utbedret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 Jeg hadde det på min (dog ikke adaptivt og E9X), først trodde jeg det var tårnfestet og litt løs bolt men kom frem til at det var et løst deksel under bilen, noe det er spesielt mange av på F3X, sjekk det først. Har kjørt god langtur med en F31 med adaptivt som hadde ca 15000km på tellern, jeg la ikke merke til noen klunkelyd på den og den var helt tight og fin. Har og kjørt et par andre og ikke lagt merke til lyden, de hadde mer på tellern. Har lest en del av kommentarene på linken du hadde og det er jo en merkelig sak at så mange opplever det. Jeg er veldig på det med lyd men kunne virkelig ikke høre noen dunkelyder fra den jeg har kjørt ved en god del anledninger. Skal sjekke med en annen kar og komme tilbake her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icodden Skrevet Oktober 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2015 okok, har du hørt noe mer om dette nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 7, 2015 Share Skrevet Oktober 7, 2015 Jeg har F36 med adaptivt understell, når jeg kjører over humper i "sport" får jeg en klunkelyd fra venstre side foran. Ettersom jeg har lest meg frem til på div utenlandske forum løser dette seg som regel med bytte av fjærbein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Oktober 10, 2015 Share Skrevet Oktober 10, 2015 Jeg har en klunkelyd på min F31. Måtte gjennom 2 omganger hos Bilia før de tror de fant ut av det. Skal inn på mandag. De byttet foring først, men det hjalp ikke. Så nå skal hele forstillinga av [emoji13] Godt det er garanti på bilen hehe [emoji5]️ Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KHE Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Hei. Har noen av dere i denne tråden mulighet til å gi en oppdatering ang "klunkelyden" i F3X og hva som kan gjøres mot dette? Har en F30 2012 med adaptiv understell, og må si meg litt skuffet over følelsen når man kjører over dumper etc. Mener bestemt at min tidligere bil, E91 2008, var bedre på dette punktet. Har ca 6 måneder igjen på garanti, så hadde vært veldig kjekt å vite om det er noe jeg kan utbedre på garanti! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 (endret) Har du garanti igjen så er det jo bare å reklamere til forhandler så fort som mulig. Endret November 8, 2016 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KHE Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Hei igjen. Har nå fått byttet tårnlager foran venstre i forsøk på å få bort denne 'ulyden'.Har ikke fått testet ordentlig, men førsteinntrykket er at det har hjulpet men ikke 100% fikset problemet. @Makky123 @Kennethe34 Hva gjorde dere for å løse problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 @KHE Hos meg måtte de til slutt bytte forstillinga. Da forsvant alle ulyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KHE Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 En liten oppdatering her..Etter at tårnlager og softwareoppdatering ikke fungerte, er nå bytte av støtdempere foran neste - og forhåpentligvis siste - plan.. Dette problemet kommer i følge BMW utelukkende på biler med Adaptiv M Suspension... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2017 Share Skrevet Februar 3, 2017 Litt artig, men Mercedes E klasse på w212 sliter visstnok også med lett ulyd fra forstilling ved skatpe kanter. Komforten er bra, men lyden er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RAAJ Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 @KHE ble problemet løst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KHE Skrevet Mars 19, 2018 Share Skrevet Mars 19, 2018 Hei @RAAJ Etter at det som er beskrevet ovenfor ble gjort og etter at bilen kom på sommerdekk følte jeg at mye var fikset - men det viser seg dessverre ikke å stemme... Nå er bilen på bilens orginale RFT vinterdekk, og etter snøen er borte på de største veiene, og med ferske hull og ujevnheter er det verre en noen gang... Denne bilen skal jo ikke sluke ujevnheter som en Land Cruiser, men det er forskjell på å kjøre en stiv bil på dårlige veier og det å kjøre en bil hvor det høres ut som at det meste i rundt dekkopphenget er løst. Det er helt utrolig dårlig, og hvis dette er en konsekvens av adaptiv suspension (som er hovedteorien nå), så tror jeg BMW er smertelig klar over dette, men håper at færrest mulig tar dette 'all the way'... Jeg har iallefall på ny meldt inn dette, og sak er opprettet, så får vi se hva som skjer...Må si at F30 for meg har vært en elsk/hat opplevelse. På gode veier og ved aktiv kjøring er bilen fantastisk, men ved langkjøring er støyen langt over hva en premium-sedan burde levere (selv en med sportslig DNA), samt at lydene i understellet gjør meg en smule gal...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F31 driver Skrevet Juli 5, 2018 Share Skrevet Juli 5, 2018 Kom du til noe løsning her? Sliter med samme problem og det er veldig irriterende ! Var hos sulland auto i moss og de fant ikke ut av det. Tenkte å høre med billia på skøyen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå