Peak Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Har vært utrolig uheldig natt til i dag og fått en lang ripe på venstre side av bilen min. Naboen har fått både bulk og riper. Vi står begge parkert langs en trafikkertvei, men det skal en god del til for å faktisk prestere og kjøre på noen av de parkerte bilene. Ripen strekker seg hele veien fra bakskjermen helt til frontfanger. Jeg har heldigvis god forsikring, men må alikevel ut med en kjedelig egenandel. Spørsmålet mitt er følgende, sikkert også veldig enkelt. Vil jeg kun få dekt venstre side og må påkoste høyre selv? Eller vil forsikringen dekke begge sider pga. fargeforskjell og dette vil utgjøre verditap på min bil ved videresalg. Det er første gang jeg bruker bilforsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Skal gi deg et utrolig godt tips: Ring ditt forsikringsselskap og hør hva de sier. (bla. derfor de finnes) Walkabout, johnja, Popza og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 9, 2015 Forfatter Share Skrevet September 9, 2015 Hvorfor har du alltid en dårlig dag, stadig spydig og krass? Du er jo ikke administrator en gang? Et forum er vel til for slike spørsmål? Jeg er fullt klar over hva jeg kan gjøre, men på dette tidspunktet har DNB problemer med forsikringsavdelingen sin, vilkårene i forsikringen kan jeg til og med også lese, men jeg har de ikke her for øyeblikket. Hvis du ikke kan svare meg Reef89, så la tråden min være i fred, til en Admin sier ifra, takk. stig., sandersander, Torkild og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Forsikringen dekker vel kun reparasjon, ikke verditap, så det er usannsynlig at de dekker en omlakkering av den andre siden på grunn av mulig verditap ved salg. Jeg tror heller ikke du skal bekymre deg stort for fargeforskjell. Et godt verksted har utstyr til å måle fargen på bilen slik den er nå, dessuten ser du aldri høyre og venstre bilside samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 10, 2015 Forfatter Share Skrevet September 10, 2015 Regnet vel egentlig med det, så ikke meningen og bli grådig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Regnet vel egentlig med det, så ikke meningen og bli grådig. Det kommer til å gå så bra. Du vil ikke kunne se forskjellen på fargen, bare at det er mer "strøkent" på den ene siden en den andre God polering gjevner ut mye Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Du vil normalt ikke se forskjell nei, og du kan normalt komme til enighet direkte med verkstedet om lakkering utover skadestedet til en ok pris, hvis det er ønskelig. Har du Gjensidige har de i tillegg avtale med NAF om takst av skaden, og sjekk av utført arbeid. De gjorde en veldig god jobb for meg med å påpeke småfeil på arbeidet for meg. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Jeg støtter igrunn Reef89 her...slike spørsmål er det litt vel mye av...litt som..."hvor lang er holdbarhets datoen på melken på kiwi".... altså.... spør kilden? Bimmers er ett forum ja... Men slike spørsmål fører til synsing...og svar "fordi jeg tror det er sånn".... Hva om jeg svarte deg "hei jeg fikk hellakkert min bil og den andre bilen jeg har hjemme på forsikringen når naboungen kasta stein på vinduet"....altså....det er MIN erfaring.... hvordan kan den være relevant til deg, din skade, og ditt forsikringsselskap? Enkelte ting er best å få svar på hos de som skal dekke det... Walkabout, Popza, UFC og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Hvorfor har du alltid en dårlig dag, stadig spydig og krass? Du er jo ikke administrator en gang? Et forum er vel til for slike spørsmål? Dårlig dag det kan jeg ikke huske sist gang jeg hadde. Admin. jeg nei, når skrev jeg det? Hvis du siterer meg til mitt første innlegg så er det bare litt "oppgitt" svar. Det kan faktisk sammenlignes 100,% likt med det "wicky" skrev om melken til kiwi. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 10, 2015 Forfatter Share Skrevet September 10, 2015 Hehe utrolig... Hjertlig takk til de av dere som klarte og svare meg på spørsmålet jeg stilte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Vær så god! bare hyggelig Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 10, 2015 Forfatter Share Skrevet September 10, 2015 Tror ikke du er rett mann til å fortelle meg hvilke tråder som er nødvendig og unødvendig og ha her på forumet? Mercedes etter Mercedes, hva gjør du fremdeles her? Samler innlegg? Fidelio reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Må si meg enig med J.K. Dagens medlemmer gjør ikke noe annet enn å være spydig. Er ikke verre enn å bare la vær å skrive. Klikk dere ut av tråden. Har samme sak på bilen min, bare skjedd i utlandet. Følger med. sandersander, Forbiss og Peak reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Det blir brukt måleutstyr, så det går nok bra skal du se! Skjønner godt din frustrasjon. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telefonkatalogen Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Tror de kun tar den siden som er skadet, men kan av relativt fersk erfaring si at de lakkerer relativt nære resten av bilen.Fikk lakkert frontfangeren på min E46 etter jeg ble rygget på, og jeg ser pokker ikke forskjell på nylakkert fanger og resten av bilen! Sabla dyktige enkelte av lakkererene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå