MeSs Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Hei,Vurderer kjøp av E61. Jeg kjører 16 mil hver dag, så automat er et must, effekt har mye og si da jeg trekker mye henger, pluss at de må være litt gjerrig å kjøre med.Hva er de mest vanlige feilene med E61? Hva ville du valgt av facelift 530DAT og pre-facelift 535DAT? Og hvorfor?Siden jeg kjører så mye, gjør det ikkeno særlig med høy km-stand, bør jeg bekymre meg om jeg kjøper en bil som har gått 200 000km?MvhMarius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Facelift med tuning, så går den omtrent som en 535d. Det ville jeg valgt fordi det rett og slett er en bedre bil, som en pluss ser den jo mye bedre ut også Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 14, 2015 Forfatter Share Skrevet September 14, 2015 Tuning.. Hvordan er det med automatkasse, og en bilhenger på 400kg + 12/1300kg bil på hengeren? F.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Lite feil med disse girkassene i forhold til de eldre GM kassene. Skal du trekke henger vil jeg anbefale å få kassen flushet hver 60.000km eller oftere. Så lenge du velger tuning fra en seriøs aktør vil det ha lite påvirkning til mer slitasje. TRF performance f.eks har bra peiling på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 15, 2015 Forfatter Share Skrevet September 15, 2015 Flere med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 Flere med erfaringer? Jeg synes interiøret på LCI er penere enn preLCI. Synes atmosfæren inni er mye bedre og utvendig ser den mye yngre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 Om man kjøper m sport er det bare lykter som er forskjellen. Selv om de utgjør endel da... Ellers kjøpte jeg 525 pga 535 var kunstig høyt priset og 530/525 hadde mye lavere pris på turbo enn 535. Det er to stk turbo på 535 som er vesentlig dyrere enn på 530/525. Fremdeles synes jeg prisen på 535 er nokså høy i forhold til 530. Men klart, om man har penger, så kjør på. Ellers ville jeg uten tvil valgt lci pga interiøret da jeg synes det er en hel del penere. Vært fint med en 09-10 modell pga cic og speilkåper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 15, 2015 Forfatter Share Skrevet September 15, 2015 Tusen takk folkens.. Ser forresten BSR Tuning har 285hk chip til 530 LCI. Hva tenker dere ang. chiptrimming av bil med 200 000km? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 200.000km er ingenting på disse motorene når de er iorden og får normalt vedlikehold. Kjør fint til de har fått opp varmen og skift olje på 10.000km så holder både turbo og resten av motoren lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 Sålenge motor er i god stand og har fått oppfølging mht service og turbo ikke har slakke, så burde det gå bra. Broren min tunet en v70 som hadde gått 302kkm og kjørte den til 355km, ingen problemer i det hele tatt på den. Det var bare et eksempel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå