Gå til innhold

E61 LCI 530DAT vs. E61 535DAT, erfaringer/vanlige feil/etc. Vurderer kjøp.

MeSs
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer kjøp av E61. Jeg kjører 16 mil hver dag, så automat er et must, effekt har mye og si da jeg trekker mye henger, pluss at de må være litt gjerrig å kjøre med.

Hva er de mest vanlige feilene med E61? 
Hva ville du valgt av facelift 530DAT og pre-facelift 535DAT? Og hvorfor?
Siden jeg kjører så mye, gjør det ikkeno særlig med høy km-stand, bør jeg bekymre meg om jeg kjøper en bil som har gått 200 000km?

Mvh
Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite feil med disse girkassene i forhold til de eldre GM kassene.

Skal du trekke henger vil jeg anbefale å få kassen flushet hver 60.000km eller oftere.

Så lenge du velger tuning fra en seriøs aktør vil det ha lite påvirkning til mer slitasje. TRF performance f.eks har bra peiling på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjøper m sport er det bare lykter som er forskjellen. Selv om de utgjør endel da...

Ellers kjøpte jeg 525 pga 535 var kunstig høyt priset og 530/525 hadde mye lavere pris på turbo enn 535. Det er to stk turbo på 535 som er vesentlig dyrere enn på 530/525.

Fremdeles synes jeg prisen på 535 er nokså høy i forhold til 530.

Men klart, om man har penger, så kjør på.

Ellers ville jeg uten tvil valgt lci pga interiøret da jeg synes det er en hel del penere.

Vært fint med en 09-10 modell pga cic og speilkåper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200.000km er ingenting på disse motorene når de er iorden og får normalt vedlikehold.  Kjør fint til de har fått opp varmen og skift olje på 10.000km så holder både turbo og resten av motoren lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge motor er i god stand og har fått oppfølging mht service og turbo ikke har slakke, så burde det gå bra.

Broren min tunet en v70 som hadde gått 302kkm og kjørte den til 355km, ingen problemer i det hele tatt på den.

Det var bare et eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...