Gå til innhold

ECU tuning box?


Aslaska
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter å ser på denne her http://www.agency-power.com/catalog/agency-power-tuning-tuning-318d-p-150912651.html (skrik gjerne ut om man kan få noe tilsvarende i Norge)

Virker jo mye mer praktisk enn å måtte betale 3-6000 for å tune den på verksted, for så å tune den tilbake når man skal på EU om 1 år og så gjenta prosessen. Har sett mye negativt om power boxer og chip tuning, men går dette for det samme? Man vil jo tro at for 700$ så får man det beste av det beste..

Personlig liker jeg tanken på at det er plug and play fremfor at man må opp til ett tuningverksted hver gang og betale store summer for å fjerne eller få det programmert tilbake, men bilen selv er kanskje ikke så begeistret for slike ferdige/generiske innstillinger?

Håper noen har vært borti dette før eller ihvertfall har en mening om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker ikke, men er det plug and play er det vel samme greia som alt annet..

Du får jo bokser som du kan legge inn tuningmap selv, og orginal map om det skulle være nødvendig..
Da slipper du å tulle med bokser som kan skape alle mulige problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sitter å ser på denne her http://www.agency-power.com/catalog/agency-power-tuning-tuning-318d-p-150912651.html (skrik gjerne ut om man kan få noe tilsvarende i Norge)

Virker jo mye mer praktisk enn å måtte betale 3-6000 for å tune den på verksted, for så å tune den tilbake når man skal på EU om 1 år og så gjenta prosessen. Har sett mye negativt om power boxer og chip tuning, men går dette for det samme? Man vil jo tro at for 700$ så får man det beste av det beste..

Personlig liker jeg tanken på at det er plug and play fremfor at man må opp til ett tuningverksted hver gang og betale store summer for å fjerne eller få det programmert tilbake, men bilen selv er kanskje ikke så begeistret for slike ferdige/generiske innstillinger?

Håper noen har vært borti dette før eller ihvertfall har en mening om det :)

 

slik box er det bare å styre unna. En kompis av meg hadde Hartge box på sin 318d, det ente med at bilen til tider ikke ville starte. Ved kjøring rundt 2000 rpm så lugga bilen. Mye bedre med ordentlig tuning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sitter å ser på denne her http://www.agency-power.com/catalog/agency-power-tuning-tuning-318d-p-150912651.html (skrik gjerne ut om man kan få noe tilsvarende i Norge)

Virker jo mye mer praktisk enn å måtte betale 3-6000 for å tune den på verksted, for så å tune den tilbake når man skal på EU om 1 år og så gjenta prosessen. Har sett mye negativt om power boxer og chip tuning, men går dette for det samme? Man vil jo tro at for 700$ så får man det beste av det beste..

Personlig liker jeg tanken på at det er plug and play fremfor at man må opp til ett tuningverksted hver gang og betale store summer for å fjerne eller få det programmert tilbake, men bilen selv er kanskje ikke så begeistret for slike ferdige/generiske innstillinger?

Håper noen har vært borti dette før eller ihvertfall har en mening om det :)

 

Linken virker ikke, men om det er enhet for lesing/skriving av fil til ECU for eget forgodtbefinnende så er dette ikke noe nytt.

Jeg kan ikke se greia med å skulle legge inn originalfil bare fordi en skal på service/EU-kontroll.

På EU-kontroll finner de ikke ut om det er gjort tuning unntatt påhengt visuellt synlig boks, og på merkeverksted (BMW) så vil de uansett kunne oppdage om bilen har vært tunet selv om den er satt tilbake til original for anledningen ved service..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært mange som benytter seg av BSR, så de leverer nok et OK produkt.

Men det er jo som du sier, det er jo masseprodusert, og passer til alle motorer av den typen.

 

TRF feks tror jeg sjekker alt på rullende landevei til hver bil, men benytter et standard map som basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ser nå at bsr tuning tilbyr bokser som man selv kan slå av eller på. http://www.bsr-tuning.no/produkter/tuningkit/bmw/3-series-e90-91-92-93/318d/

Er det bare å styre unna dette her? Finner ikke ut om det er skreddersydd til hver enkelt bil eller om det er masseprodusert til alle 318d da..

Det er i motsetning til det du har funnet ikke en tuningbox, men en enhet som omprogrammerer ECU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...