Thundercoil Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Jeg har skjult pga jeg ikke vil ha innkalling til visning hos bt. De følger med og sender brev til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 er ingen biler som blir godkjent ombygd som.. betegnelsen endres ikke, en 320 er alltid en 320 uansett om den er godkjent med m3 motor.. ERGO ingen M bil.. EasyL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Jeg har skjult pga jeg ikke vil ha innkalling til visning hos bt. De følger med og sender brev til folk. Nei men du har ikke noen M bil heller, din bil er hva den er i papirene. Det er ikke tilfelle med noe som er bygget om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet September 23, 2015 Forfatter Share Skrevet September 23, 2015 Legg ut annonser fredag kveld. All statistikk fra Finn tilsier at de har desidert størst trafikk lørdag morgen, så da får du flere treff også. Og som du sier; det er sikkert mer avslappede kveldsvakter som godkjenner sent på kvelden[emoji6] Ja legger alltid ut fredag kveld men di sletta faen meg igår! Gir opp! Skal aldri selge ombygd bil igjen! Blir nok hentet etterpå så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet September 23, 2015 Forfatter Share Skrevet September 23, 2015 Finn.no skal ha bukt med alle de ombygde/uoriginale M bilene som legges ut under M kategorien. Ombygde M3 skal nå ligge under "3-serie" og som "bygget om til M3", legger du bilen ut under M3 kategorien må du kunne bevise at det er en M3. Dette gjør det jo litt vanskeligere for dere med uoriginale/ombygde biler å nå ut til potensielle kunder, litt av bakdelen med å kjøre "uekte" vare. Ja riktig.. Tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Men hvorfor er folk så redd for å vise reg. nr på Internett egentlig? (litt generelt) Det vil jo vises ute på veien, der den står parkert, osv. Hvis man er redd for at skurker skal gjøre innbrudd eller stjele bilen så finnes det tusenvis av andre måter å spore bilen/eiger på. Du låser vel døra på bilen din ? hvorfor ? en tyv kommer seg inn vis han vil. men man låser jo gjerne døra for å gjøre det litt vanskligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet September 23, 2015 Forfatter Share Skrevet September 23, 2015 Her er det to sider av en mynt. hvis du har en bil som er godkjent ombygd til M så ser jeg ikke problemet, da for meg så er det pr definisjon en M, om ikke en orginal en ,men fortsatt en M, det er da brukt masse orginal deler og ofte alt tatt fra en org M donorbil. HELT ENIG!!! Godkjent ombygde biler må kunne få lov å ligge under M!! Men andre som IKKE er godkjent har ingenting der å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Du låser vel døra på bilen din ? hvorfor ? en tyv kommer seg inn vis han vil. men man låser jo gjerne døra for å gjøre det litt vanskligere. Man låser døra fordi at hvis man ikke gjør det så får man ett forklaringsproblem når forsikringen spør hvorfor døra ikke var låst når noen rappa stereo og navi. Da nytter det ikke med "tyvene kommer seg jo inn uansett" Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 HELT ENIG!!! Godkjent ombygde biler må kunne få lov å ligge under M!! Men andre som IKKE er godkjent har ingenting der å gjøre det er jo ikke en M bil, så da har den ikke noie der å gjøre.. en 320 som er godkjent med m3 motor er fremdeles en 320 i vognkortet.. skal finn.no lage en M7 kategori om jeg skal selge min e38 når den er godkjent med s62b50 motor?? EasyL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Finn.no skal ha bukt med alle de ombygde/uoriginale M bilene som legges ut under M kategorien. Ombygde M3 skal nå ligge under "3-serie" og som "bygget om til M3", legger du bilen ut under M3 kategorien må du kunne bevise at det er en M3. Dette gjør det jo litt vanskeligere for dere med uoriginale/ombygde biler å nå ut til potensielle kunder, litt av bakdelen med å kjøre "uekte" vare. Det er bare og annonsere under BMW andre, så forsvinner de ikke i mengden. Men hvorfor er folk så redd for å vise reg. nr på Internett egentlig? (litt generelt) Det vil jo vises ute på veien, der den står parkert, osv. Hvis man er redd for at skurker skal gjøre innbrudd eller stjele bilen så finnes det tusenvis av andre måter å spore bilen/eiger på. Hvis du har fulgt med litt så blir bl.a. Finn brukt av utenlanske kriminelle for finne maken bil (Type og farve) for så og forfalske skilt. Nå er det andre type biler enn BMW som er utsatt for dette, men man vet jo aldri. Hadde en bil som dette skjedde på, og veldig kjedelig å få en haug med bompasseringer på steder man aldri har vært. Masse tid som går til telefoner til div bomselskaper osv. Sladde bil.nr gjør jeg stort sett med bilder av andres biler på nett som er åpne for alle. Etter det. de få gangene jeg har solgt bil har jeg sladdet skilt og aldri oppgitt gateadresse. Og trykket på ikke vis reg.nr i annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Man låser døra fordi at hvis man ikke gjør det så får man ett forklaringsproblem når forsikringen spør hvorfor døra ikke var låst når noen rappa stereo og navi. Da nytter det ikke med "tyvene kommer seg jo inn uansett" er det KUN derfor du låser døra, du har ingen tanker om forhindre det ? det er ett fett om alt blir stjælt så lenge døra er låst å forsikringa gir meg tommel opp ? Hvorfor gjøre det så lett som mulig for tjuven ? å som nevnt her utenlandske tyver har ikke så god peiling som å ringe bt å få masse info osv, jeg sladder stort set alltid skilta mine av prinsipp sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 (endret) Har heller aldri skjønt greia med å sladde skilt-nummer. Om man virkelig vil ha skiltnummeret på en bil, så klarer man å skaffe det på relativt kort tid. Å tro at Statens Vegvesen sitter jevnlig å tråler forum for skiltnummer for å melde inn til kontroll er vel på grensen til å være paranoid. Men at de tar en sjekk om de har en mistanke, det gjør de nok. Men at det er der de bruker tiden sin tviler jeg sterkt på. Om det er for å unngå at folk skal se at du har et lass med pant i bilen, så er jo det noe man bør oppgi til kjøper uansett............. Det har jo blitt en øking av stikkprøver ifb med PKK, nå som reglene der er strenger. I tillegg kan det være at enkelte angir andre sine biler, eller at de følger med deg på sidenlinjen, som i å observere ting mens de ikke er i arbeid. Og ang å flytte ombygde biler til vanlig "serie", så burde de heller krevd skilt.nr ved registrering av annonse, så har det kommet opp hva bilen er orginalt. Endret September 23, 2015 av Jørgen Lie Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 (endret) Her er det to sider av en mynt. hvis du har en bil som er godkjent ombygd til M så ser jeg ikke problemet, da for meg så er det pr definisjon en M, om ikke en orginal en ,men fortsatt en M, det er da brukt masse orginal deler og ofte alt tatt fra en org M donorbil. Send den til BMW i Tyskland og spør om de er av samme oppfatning.. For min del er en ombygd bil aldri det samme, og jeg ville ikke vært i nærheten av å lagt de samme pengene på bordet. Setter også pris på at når man faktisk har kategorier hvor man faktisk skiller på dette, så får man respektere det. Skulle jeg kjøpt en M bil ville jeg jo at den var satt sammen av folk som virkelig kan det (selvfølgelig mange gode bilbyggere i Norge også), og ikke risikere å kjøpe noe som viser seg å være et prosjekt en eller annen fant ut at han skal skulle foreta seg, som kan se bra ut på overflaten. For min del kan du bytte så mye deler du vil, og flytte over alt mulig rart - det er fortsatt ikke en M-bil fra fødselen av. Michael Jackson fikk skifta mye deler han også, men han var fortsatt en "svart mann" i mine øyne, selv om han var likbleik..Vet dog ikke hva som stod i "vognkortet" hans under hudfarge Endret September 23, 2015 av mrqlan Evenol, kim@etnorgeikrig.com, D.Toft og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 er det KUN derfor du låser døra, du har ingen tanker om forhindre det ? det er ett fett om alt blir stjælt så lenge døra er låst å forsikringa gir meg tommel opp ? Hvorfor gjøre det så lett som mulig for tjuven ? å som nevnt her utenlandske tyver har ikke så god peiling som å ringe bt å få masse info osv, jeg sladder stort set alltid skilta mine av prinsipp sak. Hovedsaken var at du kom med dette som ett idiotisk sammenlikningsgrunnlag, "tyven kommer seg inn uansett".. Hvis man lever med den oppfattelsen så har man misforstått ett og annet, du kommer ikke langt hos forsikringen hvis du har blitt rundstjålet og ikke har låst dørene. Dette er en av flere praktiske årsaker til at folk flest låser bildørene sine, men ikke alle synes det er så ille om regnummeret skulle bli publisert på nett eller sosiale medier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Nei , men hvor mange folk tror du låste dørene sine på 70 tallet ? tidene forandrer seg veitu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå