Gå til innhold

Kan dette type dekk brukes på en 7-serie?

K1200R
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker da på vekt osv... alle innspill taes imot med takk. Har nemlig ett pent brukt vintersett i 19" på hånden muligens.. Det gjelder dette dekket: Continental ContiVikingContact 5, dim 235/35 R19 og 5R19 91T XL.

Ett superraskt svar hadde vært toppers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

91T er da 615 kg og 190 km/t. Så lenge det er vinterdekk merket M+S så er det hastighetskravet på 160 km/t som teller og ikke kjøretøyets toppfart.

Hvorvidt 91 i lasteinndeks (LI) holder for din bil kan du se i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting. bilen min står listet med ET30, og jeg får div tilbud fra forhandlere med en ET på 20, er dette innafor da? Og hvilke praktiske konsekvenser har dette?

Det er standardfelgene på 8x18 som er ET30, de du har på nå er 8,5x19 ET25 og 9,5x19 ET39. så ET20 skal gå greit. 

Hva med å sette vinterdekk på de du har nå hvis du uansett skal ha nye sommerhjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg nå har fått ett kanontilbud på 19" vinterpakke, og slår til på den. Det er også med premium dekk :) Hva tenker dere? 245-40 eller 255-19? De som står på er nok ett sett jeg kommer til i ha i backup, for jeg tipper det blir å slå til på noe fett til sommerpakke, og da er vel vinterstid tiden for de gode tilbudene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET 20 går nok greit rent fysisk, men i henhold til kjøretøyforskriften er det ikke lov å endre innpress med mer enn 15 mm totalt, altså maks 7,5 mm per felg, jf. kjøretøyforskriften § 13-1 punkt 6.2. Du kan få problemer i en EU-kontroll hvis du da avviker innpresset med mer, men dette er mer teoretisk.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...