Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja ,barn kan få sagt det meste uten tvil.:).

Jeg registrerer endel med diesel kontra bensin.

Når denne bilen har stått noen dager og skal starte den ,må jeg holde litt lengre på startkampen og bilen liksom hakker litt noen ganske få sekunder.

Dette er overhode ikke noe problem,høres bare litt mer brutalt ut med kald dieseloppstart kontra bensinoppstart om vinteren :).

Men dæven for et varmeapparat.Perfekt..Blir god og varm på null komma niks og det er deilig .:).

Skal og ha et olje og filterskift mellom intervallene nå tenker jeg.

Må jo sørge for godt stell ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at den blir kjapp varm og god.

Er mange som klager på at dieselbiler ikke blir så varme vinterstid.

Å nei den overvinner ikke 535en når det gjelder oppvarming.

Den er så varm inni etter kort tid at jeg kan speile egg på dashen :).

Det som gjør den kald ,er skinninteriøret med en gang enn setter seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at den blir kjapp varm og god.

Er mange som klager på at dieselbiler ikke blir så varme vinterstid.

Å nei den overvinner ikke 535en når det gjelder oppvarming.

Den er så varm inni etter kort tid at jeg kan speile egg på dashen :).

Det som gjør den kald ,er skinninteriøret med en gang enn setter seg inn.

hadde hellet ikke det problemet med min diesel, selv i kirkenes der det var opp til 40 minus :P et punkt satt jeg og svetta i t-skjorta xD

så de varmer da godt ^^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O k :).

Skal sjekke men mener glødeplugger ble byttet for ikke så lenge siden av forrige eier.

Får rote litt i kvitteringsbunken og se .Tror det er under et årsiden hvertfall og bilen har ikke rullet så mye etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O k :).

Skal sjekke men mener glødeplugger ble byttet for ikke så lenge siden av forrige eier.

Får rote litt i kvitteringsbunken og se .Tror det er under et årsiden hvertfall og bilen har ikke rullet så mye etter det.

kan være gløderele eller batteri også som begynner å bli klart til skift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa,batteri nytt i vår og gløderele vet jeg ikke noe om.

Dette er ikke noe problem enda,eneste som sagt hvis den er stått en stund må den brukes litt lengre tid på startern.

Den starter jo bare enn ser på den hvis den har stått et par døgn i kulden ,så jeg skal ikke klage :).

Så er det vel og det at jeg er vant til m30b35 som kan stå i måneder,for å så gå ut og sette nøkkel inn og vroooom :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabbedagen...

 

Fytti fanken for en dag.

Startet dagen med forsovelse til et viktig møte på sykehuset kl09 for jentungen.

Etter å ha måket frem begge bilene,sa jeg til kona,reis fort som faen ,så kommer jeg etter".

Hun travet avgårde med e61en men hadde en aning om at denne dagen ikke ville bli bra og det viste seg at jeg hadde rett.  :(.

Når jeg kom mot sykehuset ,så jeg der var kø inn mot sykehuset.

Joda, der stod kjerringa på hal tolv opp i mellom en parkering og bakke.Folk tutet og bar seg galne.

Folk skjønte tydeligvis at det ikke hadde snødd,var glatt og at kona trengte hjelp.Da var

bedre å sitte og tute og tro at bilen flyttet av seg selv.

Jeg blokkerte sykehus veien med nødlys på e34en ,sprang opp og sa at hun fikk ta den grønne,så skal jeg ta meg av 530en.

Etter å ha fått geleidet sure fittekjerringer som skulle på jobb ,så kunne jeg få geleidet 530en.

Det som hadde skjedd var det at hun skulle opp en bratt bakke,kom ikke opp ,fikk hetta og seilte ned bakken og tverret i bunn.

Jeg rettet den opp og fikk den dit den skulle.

Stress ferdig tenkte jeg men neida..

Jeg fikk gjort den største  tabben ikveld.

Der er kaldt nå og på tak ligger det is på bilen.

Såå,jeg hadde vært hos frisøren og skulle sjekke sveisen :)..Trykket på bryteren for innebelsning og..et brak.

Jada ,tiltfunksjon på panoramataket i 11 grader minus med is oppå er ikke greit.Faen,jeg trykket på taklukefunksjonen.Faen,faen,,

Rett ned på Esso ,heiv på orsiktig med varmt vann for å få luken ren for is samt sånn at den var såpass varm at jeg kunne åpne den uten å skade den.

Raskt så jeg at der ikke var noe spesielt.

Allikevel,var der en glipe i "pappen" inni taket.

Trykket da knappen inn for tilt og de tiltet opp.

Men å lukke,neida pluss at jeg fikk en feilfunksjon i Idriven.

Jeg bannet og skrek og røkte i vaskehallen.

Så prøvde jeg og holde inne knappen en stund og da fikk jeg lukket den men innertaket ville ikke komme tilbake.

Men har lest nå at hvis du holder knappen inne lenge ,så går den gjennom en prosses og skal alt skal virke som normalt igjen.

Dette må jeg gjøre når jeg har en varm plass og stå.

Der har hvertfall ikke gått noe i stykker.:).

Så tilslutt for å toppe driten,skulle jeg flytte e34en ,satte jeg meg så fast at nå står den dønn og har nå tatt kvelden.

Måtte lufte min frustrasjon.:).

Kanskje fler med e61 som har fått den feilkoden med takluken og må ha tatt sånn "omstart" ?

Jeg er ikke relgiøs ,men ikveld har jeg bedt en bønn om at en restart på luken vil virke optimalt igjen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett styr, vanskelig å holde hodet kaldt i slike situasjoner. Men det er godt gjort å seile på de piggdekka du har, men det beviser jo bare at selv på ren is så er ikke pigg så fantastisk som alle skal ha det til. Ren is er og blir livsfarlig hvis ikke det er strødd, og det er mye glatte bakker rundt forbi. Godt ikke noe gikk i stykker på bilen her, hadde ho sklidd i en annen bil så hadde du hatt saken gående.

Når det gjelder panoramataket så er det vel sånn at en eller annen sikring går før motor eller noe annet ryker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var Fredrik,var at der var fint snødekke men brøytemannskapet hadde akkurat vært der så der var polert.

Dette kombinert med ei stressa kone bak rattet ble feil.:).

Men jeg overtok og kjørte rett opp bakken uten problem.

Når det gjelder takluken,er det visst bare snakk om en restart av luken.Dette må jeg gjøre en varm plass.

Men du dæven og jeg svettet.Det å ha et svært hull i taket som du ikke får igjen..Fysj.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...