Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lot ikke Fusso ligge å tørke, men buffet av med to tørre mf håndkler for hvert panel. Syns det gikk veldig bra. La den på med en fuktig pad.

Enkelte sier at Fusso lett kan lage skjolder på sort lakk, og at det forsvinner etter et par vask. Jeg merka ikke noe til skjolder på min. Men så er jeg ikke noen detailer heller :D

Er morro å se hvordan vannet preller av på bilen nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Freakshow skrev:

la fusso på rent panel uten polering ellerno :P den holdt over 1 år :P
la den på per panel med tør pad, og la på et og et panel :) lett å få buffa av da ja! :)

Selv så føler jeg at fusso er et herk å få buffet av, kanskje jeg lot det herde for lenge? 

Men holdbarheten er helt vill :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Freakshow skrev:

la fusso på rent panel uten polering ellerno :P den holdt over 1 år :P
la den på per panel med tør pad, og la på et og et panel :) lett å få buffa av da ja! :)

Gode nyheter dette for meg uten tvil.:).

 

3 timer siden, BimmerFan! skrev:

Selv så føler jeg at fusso er et herk å få buffet av, kanskje jeg lot det herde for lenge? 

Men holdbarheten er helt vill :D 

Som det nevnes ,så er panel for panel vissnok løsningen og herdetiden skal visstnok ikke vare for lenge.

Etter jul nå skal jeg bruke to dager på en solid detailing.

Da skal lakken renses totalt ,litt lakkflikking og Fusso.

Når jeg er ferdig da ,skal den hvertfall skinne og kanskje toppe Fussoen med noe Gyeon Wet Coat.

Er nå en stund siden jeg la på et lag Collinte og den holder fortsatt enda ,dog har den nok sluppet litt på siden pga eg min sykt store Tosk ,tok feil avfetting ..

Tok ublandet trailervask på istedet for PB og da forsvant hvertfall alt av asfalt og sikkert voks.

Helt flatt når jeg spyler nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg ha hjelp.

Har jo webasto på denne bilen.

Denne har da bestemt seg for å ikke virke :(.

Så hva kan jeg feilsøke på her?

Starter ikke med fjernkontroll heller .

Jeg har mistanke om at en skikkelig vedlikholdsladning hadde gjort seg da det er mye korte turer kombinert med at ikke den får ladet seg skikkelig.

Kan og dra tungt på starter ved noen dagers stilleståing .

Så her må erfarne folk komme med hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med lading først, og hvis det ikke gjør noe forskjell så ville jeg tatt diagnose.

Sirkulasjonspumpe kan være en feil om det i det hele tatt er feil på den. Men det vil diagnose fortelle deg. :)

Er stort sett diagnose som er første tingen man gjør om det er problemer på nyere biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Er det ikke slik at Webastoen ikke starter om det er for lite strøm på batteriet? Kanskje det rett og slett er for lite strøm, er jo lov å håpe at det er så enkelt :) 

Jo,jeg mener å ha lest  dette og skal nå få lånt meg en vedlikeholdslader og teste.

Håper det kun er det.:).

Hvis ikke ,får jeg ta en feilsøking og se.

Finner jeg noe da,plukker jeg den ifra hverandre og ser etter ett repkit.

 

 

1 time siden, DanielStance skrev:

For lite strøm eller om det er for lite drivstoff på tanken så starter de ikke nei :)

Drivstoffen vet jeg men nok suppe er der .

Prøvde å starte den nå og men ingenting hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cityhopper skrev:

Du kan og ta en telefon til Batterielektro på Stoa, de har veldig peiling på Webasto. Fikk overhalt Webasto på min E61 hos de, flinke folk. Skader ikke at de er BMW-entusiaster heller :-)

Ja,kjenner Glenn Torodd godt ,så må nok ha en tlf dem.

Mens jeg svarer her leste jeg nettopp at hvis der har vært lite drivstoff på tanken,kan den ha godt i lås og må resettes.

Noen sier jeg kan ta ut sikring i et halvt min mens noen sier jeg må nullstille via feilkodeleser.

Men finner ikke sikring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, humpfy skrev:

- Start Webasto

- Napp ut sikring (20A, plass 20?)

- Vent 10-30 sec

- Sett inn sikring og prøv å starte igjen

Husk å tykke to ganger på on/off på remote (står vel i manualen)? Webasto blir vel vrang etter 3 feilslåtte oppstarter.

Oi,se her ja :).

Starte ,som On altså?

Og sikring i hanskerommet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...