Wiigern Skrevet Oktober 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2015 Men da må jeg nesten spør deg om du kjenner til hvilke rele som gir signal til skjermen og navigasjonen? Jeg finner kun K3 som har med navigasjon, radio og skjermen å gjøre, og releet er tatt ut og målt at det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 19, 2015 Share Skrevet Oktober 19, 2015 Jeg kan ta en titt i WDS i morgen jeg også og! Dette virker veldig rart.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Wiigern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 20, 2015 Share Skrevet Oktober 20, 2015 https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFdENqemxpaTR2TUU/view?usp=sharing Det er K3 rele og sikring 43 og 58 som gir strøm til skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiigern Skrevet Oktober 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2015 Takk for skjemaet Otis! Det var en del mer oversiktlig enn de jeg har funnet i WDS. K3 er ett av de releene vi har hatt ute og målt, både med og uten strøm på. Så releet fungerer som det skal. Skjermen og navigasjonen slår seg ikke av om vi tar ut sikring 43 eller 58 eller rele K3. Men om vi tar ut sirking 56 slukner de med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 20, 2015 Share Skrevet Oktober 20, 2015 https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFcUdOeVdrVUJ3UFU Oversikt over F56 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 20, 2015 Share Skrevet Oktober 20, 2015 (endret) Som dere sier så er det F56 som gir strøm til skjermen osv. Det kan se ut som F56 har konstant strøm, da denne er direkte koblet til F106 som igjen er koblet direkte på batteriet. Dette betyr sansyneligvis at den blir slått på over bus systemet (ibus). Jeg går ut i fra at bilen ikke går i dvale etter 15-20 minutter? Da er det et eller annet som holder den våken, og som på virker styring av skjermen osv. Og siden du koblet ut LCM og den da slo seg av etter en liten stund, så ville jeg sett litt mer i den retningen. Har du undersøkt kontaktene til LCM, om der er noe fukt, irr eller noe sånt? Endret Oktober 20, 2015 av Alpejohn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB454BB Skrevet Oktober 20, 2015 Share Skrevet Oktober 20, 2015 snodig problem du har! siste tiden har min e39 525d 2001 modell (facelift) begynt å tappe batteriet også. når bilen står i ro i ca 2 dager så er det ikke lenger nok strøm til å starte den. eg har problem med at radio (skjermen) fungerer alltid. men lyden kommer å går helt tilfeldig. noen ganger virker alt fint i en uke. andre ganger virker ikkje lyden i bilen på en hel uke heller. har lagt merke til at selv om tenning er av og bil er låst, så er det litt lys i skjermen til spilleren. dette har skjedd etter bilen begynte å tappe seg for strøm. har eg samme problemer som trådstarter tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiigern Skrevet Oktober 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2015 Alpejohn, skal få sett nærmere på LCM kontaktene imorgen. Far har målt strømmer idag og konstanterte med at bilen går i dvale siden strømmen sank fra 2,36 A til 1,76 A etter 15-20 minutt. Dette var uten nav modulen koblet til, så kun skjermen som lyste. Når sikring 56 er ute så går bilen helt i dvale og strømtrekket etter 15-20 min er nede på 0,02 A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 20, 2015 Share Skrevet Oktober 20, 2015 Hva om du kobler fra LCM da, går den i dvale med normalt strømtrekk da?I mine øyne peker det jo mot LCM i og med at alt tilsynelatende virker normalt uten den. Men rart at det ikke hjalp og bytte, det tyder jo på at det er noe i bilen som er problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiigern Skrevet Oktober 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2015 (endret) Etter å ha gått over LCM kontaktene kan jeg ikke se noe tegn til fukt eller ir på dem. Uten LCM så trekker fortsatt bilen mer strøm enn vanlig, selv når den går i hvile. Men denne gangen ville ikke skjermen slukke slik som sist, men nå er ikke nav modulen koblet til, så det kan være derfor. Men når det sluknet sist så sluknet det ikke med en gang tenningen ble slått av, den drøyde ett lite minutt, og dette er vell ikke normalt? Videre oppdagelser: Når tenningen er av og sikring 56 taes ut så slukker alt som har med skjermen å gjøre, og når den settes inn igjen forblir skjerm og alt av. Så der kan vell ikke være ett konstant signal på bus? Er vell heller at det ikke får ett signal som ber dem om å slå seg av? Etter å ha koblet til nav modulen igjen har den nå virker det som om den prøver å gi ut cden som ikke står inni. Dette gjør den mellom hvert 15. sekund ca. fram til sikringen taes ut og den slukner helt. Endret Oktober 21, 2015 av Wiigern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiigern Skrevet Mai 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2016 Etter lang tid med feilsøking og slikt viste det seg at det var instrumentpanelet som forårsaket alle problemene! Etter å ha byttet ut det gamle med ett nytt og koda det til bilen så fungerer alt slik det skal igjen. Alpejohn og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Så flott at du fant ut av det! Og enda flottere at du skriver hva du fant ut her! Wiigern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå