Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Da var trådløst ryggekamera på plass!! :D 

Ryggekamera er et billig kamera fra eBay som fungerer overraskende bra både når det er lys og mørkt. Er egentlig ikke trådløst, men hadde en trådløs sender og mottaker fra et skiltkamera jeg en gang kjøpte, så jeg klipte de opprinnelige ledningene og gjorde det trådløst isteden, noe som gjorde jobben ufattelig mye enklere! :P Var noe skikkelig drittarbeid å prøve å legge ledninger fra bakluka  gjennom de gummigjennomføringene inn til bilen.. Skulle bare ønske jeg kom på at jeg hadde trådløst før jeg hadde demontert halve bagasjen.. :P 

 

Video: IMG_6041.MOV (4K)

image.jpeg

image.jpeg

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da blir det omsider svarte blinklys, da de andre jalla typene jeg hadde har sluttet delvis å fungere! :) Disse blir mye penere tror jeg!

s-l1600.jpg

 

Så blir det også front kamera på bilen snart! :) eNBT adapteren tillater front kamera ved å holde inne en knapp på rattet :D

s-l1600.jpg

 

Og så er USB på plass i midtarmlene omsider! Så nå har jeg mulighet for å koble til der å :) en merkelig forskjell mellom CIC og NBT, er at pinnene til USB kontakten er omvendt fra hverandre.. Prøvde først med sånn vanlig HSD USB ledning til CIC, men da brente jeg alle USB ledninger som jeg koblet til.. så så jeg på nettet om flere med samme problem med NBT, og da måtte jeg snu rekkefølgen på pinnene 180 grader, og vips så var det fungerende USB kontakt :D merkelig at de har snudd kontakten fra CIC til NBT..

En annen snodig forskjell mellom CIC og NBT, er lyden. På CIC kodet jeg til HIFI, og det ble merkbart bedre lyd enn normalt STEREO oppsett selv om høyttalere fortsatt var de samme.. På NBT er det helt omvendt. Enheten min var kodet til HIFI fra før, så tenkte ikke noe mere over det, og syntes lyden var helt grei/omtrent som før. Men så kodet jeg til STEREO etter at jeg leste noe på et forum, og dæven så mye bass det plutselig blei :o Nå kan jeg ikke ha bassen på mer enn halveis før jeg synes det blir litt vell mye, før var det omtrent ingenting :P så skal ikke stå på bassen nå hehe! Selvfølgelig ikke noe super kvalitet på originale stereo bmw høyttalere, men hjalp å kode tilbake til vanlig stereo oppsett hvertfall! Tydeligvis noe forskjell med hvordan HIFI fungerer på CIC kontra NBT!

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...