Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic

bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Full defa pakke er veldig deilig på kalde dager. Spesielt hjem fra jobb. Alle andre setter seg inn i kalde biler og må skrape rutene. Bare ta ut kabelen og kjøre :)

Dog har ikke jeg batteri lader på min. Fikk anbefalt at det kostet mer enn det smakte. Så kjøpte sånn portabel defa lader istedenfor. :)

Når kommer CIC og comfort? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full defa pakke er veldig deilig på kalde dager. Spesielt hjem fra jobb. Alle andre setter seg inn i kalde biler og må skrape rutene. Bare ta ut kabelen og kjøre :)

Dog har ikke jeg batteri lader på min. Fikk anbefalt at det kostet mer enn det smakte. Så kjøpte sånn portabel defa lader istedenfor. :)

Når kommer CIC og comfort? ;)

Ja, helt enig! :) Funker veldig greit, digg med varm motor og varm kupé :)

Ja det kan hende, jeg fikk jo 75% rabatt så valget var enkelt for meg, men ser at i full pris så drar både batteriladeren og selve telefonstyringen med link hub opp prisen mye. Nå har det også kommet nyhet med telefonstyring via blåtann isteden for GSM, denne blir nok billigere enn dagens GSM Link Hub pakker.

CIC og Comfort kommer så fort jeg har fått meg jobb og litt peng hehe.. Student på fulltid for tiden, men etter nyttår så blir det jobb igjen pga lite skole så da er det bare å kjøre på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig! :) Funker veldig greit, digg med varm motor og varm kupé :)

Ja det kan hende, jeg fikk jo 75% rabatt så valget var enkelt for meg, men ser at i full pris så drar både batteriladeren og selve telefonstyringen med link hub opp prisen mye. Nå har det også kommet nyhet med telefonstyring via blåtann isteden for GSM, denne blir nok billigere enn dagens GSM Link Hub pakker.

CIC og Comfort kommer så fort jeg har fått meg jobb og litt peng hehe.. Student på fulltid for tiden, men etter nyttår så blir det jobb igjen pga lite skole så da er det bare å kjøre på! :)

Comfort? Jeg skulle skrive combox xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
On 2.12.2015 at 12.44, ErikTveit skrev:

Veldig fin bil, liker de modsa du har gjort med den :)

Hvor kjøpte du LED interiør settet fra? Har du link? Tenker å gjør det samme selv,

Takk! :)
Settet kjøpte jeg på ebay, kan sende link om du fortsatt er int :) Sorry litt tregt svar ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lenge siden forrige oppdatering, skjedd ekstremt lite siden sist, men nå er jeg endelig på vei mot oppgradering av navigasjon :) Så langt har jeg kun skaffet dashbord, men det er ihvertfall en start! :D Så får vi se om det blir CIC eller NBT, NBT frister veldig men koster så mye...

20160128_143823683_iOS.thumb.jpg.6449ccd

Slet også med at jeg fikk beskjed om lav kapasitet på batteriet, og at funksjoner som velkomstlys osv ble deaktivert for å spare strøm.. Stod mellom enten dårlig batteri eller IBS sensor som fusket, men siden batteriet var 7 år gammelt tok jeg sjansen på det først. Byttet fra original AGM 90ah batteri til Sønnak Powerline 90ah batteri, og problemet er nå borte så da var batteriet synderen! :) Money well spent! :) 

20160121_124335901_iOS.thumb.jpg.9153793

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, papertiger skrev:

Har lest at nytt batteri må kodes inn - hvordan gjøres dette? Og må bilen inn på verksted for batteribytte om en ikke kan kode selv?

Det er korrekt :) Om man bytter til akkurat samme type batteri og med samme kapasitet så trenger man kun å registrere batteribytte. Dette er mest for service sin del slik at man får laget en historikk på når batterier er blitt byttet. Dette kan man gjøre med for eksempel Rheingold (ISTA/D) eller Tool32 blant annet. Veldig fort gjort. Har du byttet til original batteri, så må noen tall som står på batteriet også skrives inn, dette trengs ikke om man bytter til uoriginale batterier.

Har man derimot byttet til annen kapasitet eller annen type batteri som i mitt tilfelle hvor jeg hadde AGM batteri før, så må VehicleOrderen (VO) i bilen endres, og deretter må CAS modulen kodes slik at det står oppført riktig kapasitet og riktig type batteri i CAS modulen, så bilen lader batteriet på korrekt måte. Dette gjøres med NCS Expert :) Deretter må registrering gjøres som vanlig :) 

Så du må ikke inn på verksted om du har en obd kabel og en av de overnevnte programmene :)Som sagt så er kun registrering av batteribytte for service sin skyld, så om man ikke har tilgang til data/programmer og ikke ønsker å bruke penger på det, så er det ikke krise om man dropper det så lenge batteriet er av samme type og kapasitet :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk deg dash med koppholdere, er vel ikke mange som gjør dashbytte utenom de som importerte bilen og trodde det var en enkel fiks å skaffe koppholdere til bilen :)

Fått pris på 3000 for bytte av batteri med koding. Men kodingen er vel veldig enkel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gorg skrev:

Bra du fikk deg dash med koppholdere, er vel ikke mange som gjør dashbytte utenom de som importerte bilen og trodde det var en enkel fiks å skaffe koppholdere til bilen :)

Fått pris på 3000 for bytte av batteri med koding. Men kodingen er vel veldig enkel.. 

Koppholderne var et must ;) Hadde det fra før også på denne bilen, men har vært uten på tidligere biler og det var stress.. Så sjekket nøye på forhånd at det var med koppholdere. Hehe nei er ikke det folk bytter oftest :P Hadde det bare vært så enkelt som å bytte den lista hvor de sitter... ,men her har BMW vært "flinke" å gjort det mye vanskeligere enn det kunne vært.. Er vel ikke kun de importerte tror jeg heller, forrige bilen var norsk og manglet koppholdere der å.. det var 1 serie da vel og merke :) 

Kodingen går fort, med NCS Expert tar det 2-3 minutter, men hos BMW bruker de ikke det programmet så der er prosessen litt mer omstendelig så tar litt lenger tid hos dem.. Original batteri heller? Ga ca 1800kr for det Sønnak Powerline batteriet jeg kjøpte, men kan se for meg at orignalt koster en del mer :) 

7 timer siden, papertiger skrev:

Det med koppholdere er helt sant - det var mange flotte E91er jeg gikk bort fra når jeg så i annonsebildene at de ikke hadde koppholdere. Det og lyspakken var obligatorisk. Må vel bytte HELE dashbordet for å få koppholdere?

Ja hehe, helt sant, det er virkelig et must! :) Hadde ikke lyspakken før, men etter å ha hatt bilen noen måneder, så liker jeg det veldig godt så glad den hadde det :) Ja... på 3 serien og 5 serien så må man bytte hele dashbordet for å få koppholdere.. Finnes alternativer hvor du kan montere 1stk koppholder på siden av midtkonsollen ved girspaken, da får du kun 1, men er billigere og bedre enn ingen :) På 1 serien så er koppholderne i midtkonsollen, så da trenger man "kun" bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...