Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Sett så mange tråder på nettet ellers og ikke minst her på bimmers forumet hvor folk med N47 har sliti med registerkjede.. Så via en annen tråd her at for å sjekke om motoren lider av dette, så kunne man ringe inn til BMW å høre om det var noe aksjon på sin bil angående fix av dette problemet. Ringte i dag og det var ikke noe aksjon på min bil, så da regner jeg med at motoren er trygg for slike feil! :D Min motor har heller ikke swirl flaps ifølge TRF-Racing, så da føler jeg meg litt tryggere på at denne motoren kanskje kan holde en stund! :)

 

Angående chip så frister dette, vil jo ha flere HK men er ikke noe førstepri, men er jo slik at det er litt 50/50 om motorstyreenhet er blokkert for dette eller ikke, så tok kontakt med tuningservice, og skal møte dem i helgen for å få sjekket om min motorstyreenhet er blokkert for trimming via OBD eller ikke. Spent på hva de finner ut!

Ikke for å være pirkete, men din bil har akkuratt som min, swirl flaps. Det er ikke noen grunn å fjerne dem da disse ikke skaper problemer for motoren som dem gjør på f.eks M57 motorene. Ang. Chipping så er jeg 99% sikker på at OBD kontakten er blokkert slik som min var...altså du må ut med hjernen. Dette er noe TRF ordner hvis det skulle være aktuelt

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pirkete, men din bil har akkuratt som min, swirl flaps. Det er ikke noen grunn å fjerne dem da disse ikke skaper problemer for motoren som dem gjør på f.eks M57 motorene. Ang. Chipping så er jeg 99% sikker på at OBD kontakten er blokkert slik som min var...altså du må ut med hjernen. Dette er noe TRF ordner hvis det skulle være aktuelt

 

Som TRF sa i en annen tråd: "de nedtrimmede versjonenen av 2,0d ikke swirlflap", altså 316D og 318D (motor N47D20U0) ikke har swirl flaps, mens 320D med N47D20O0 har det :) Dette står også på diverse delesider (gsbildeler, bmwfans osv), så har de nedtrimmede versjonenen av 2,0d ikke swirlflap. Kan ses på bilde av insuget.

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids få foliert/lakkert listene også :)

Ja det er sant, helt klart et alternativ det, koster litt for org shadowline.. :) Egentlig synes jeg chrome er helt greit, så lenge grillen også er det, men om det blir svart grill så må nok listene også bli svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil.. Syns du skal kjøpe en svart grill på ebay, koster ikke mangen 100lappene og teste. Jeg var selv skeptisk til svart grill pga chrome lister. Men angrer ikke nå.

Takk! :)

Nei vet, ikke så dyrt! Blank svart hadde vært kult, men tror listene også må bli svarte da! Ser på bildene dine at du har svarte lister, hadde du chrome før?

Tenker at grillen og listene bør matche enten om det er chrome eller svart, ellers blir det litt rart kanskje! Svart pleier å funke bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Nei vet, ikke så dyrt! Blank svart hadde vært kult, men tror listene også må bli svarte da! Ser på bildene dine at du har svarte lister, hadde du chrome før?

Tenker at grillen og listene bør matche enten om det er chrome eller svart, ellers blir det litt rart kanskje! Svart pleier å funke bra! :)

 

Hvorfor ikke gå andre veien da? Med full krom grill på svart bil for å bryte opp litt. Med svarte lister og svart grill så blir det lite kontraster på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå andre veien da? Med full krom grill på svart bil for å bryte opp litt. Med svarte lister og svart grill så blir det lite kontraster på bilen :)

Ingen dum tanke det, tenkt litt på det! :) Tror det kunne blitt litt kult, greit med noen kontraster! :)

 

5 serien har chrome lister. Folierte disse, men det er nesten umulig å få det 100% og da går jeg bare å erger meg over det.

 

Se der ja, ingen flaps nei! :) Da slipper det å bli noe problem :)

Skjønner, sånn er jeg også om det ikke blir helt bra, så om det blir svart så blir det nok mest sannsynlig bytte av lister. Men tror jeg kjører chrome en stund så får jeg se etterhvert, tror det kan se bra ut med noe som bryter litt opp i det svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått mot strømmen og heller kjørt kromnyrer - f.eks. slik som på vår bil, der fronten av rillene (ikke sidene på rillene!) er krommet i tillegg til ringen rundt. Vi har hverken shadowline eller kromlister rundt dørene, bare matt sort. Så da synes jeg ikke blank sorte nyrer ville ha passet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...