Gå til innhold

Patriks E46 Coupe Individual Prosjekt

patrikskauen
 Share

Anbefalte innlegg

Morro lesing. Kjenner til følelsen. Har selv hatt flere runder med oppretting av bilen min, men det har bare gjort den mer spesiell for min egen del. Kunne aldri finne på å selge den, nettopp pga all jobben og frustrasjonen den har gitt meg.

Lykke til med opprettingen. Det er verdt det til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro lesing. Kjenner til følelsen. Har selv hatt flere runder med oppretting av bilen min, men det har bare gjort den mer spesiell for min egen del. Kunne aldri finne på å selge den, nettopp pga all jobben og frustrasjonen den har gitt meg.

Lykke til med opprettingen. Det er verdt det til slutt ;)

Ja, det ligger noe i det du sier. Jo mer man jobber og gjør med en bil, jo mer vil man beholde den selv. Bilen får på en måte en verdi som ikke kan måles i penger. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger noe i det du sier. Jo mer man jobber og gjør med en bil, jo mer vil man beholde den selv. Bilen får på en måte en verdi som ikke kan måles i penger. Takk :)

Bilen får en sjel [emoji6] samme med meg. Kommer til å kjøre den til den gir seg.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen e46 coupé du har, men synd med de "utfordringene" du har hatt. Fantastiske biler dette her, og jeg skal ærlig innrømme at jeg savner min egen 320Ci.

Blir spennende å se hvordan dette prosjektet ender opp, men for all del behold fargen som er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen får en sjel [emoji6] samme med meg. Kommer til å kjøre den til den gir seg.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Samme som jeg tenker :) Skal jo som sagt bytte til M52tub28, men når den en gang ryker så blir det S54 :D Når jeg er ferdig så kommer det jo ikke til å bli en bruksbil dette her, så holder forhåpentligvis i lang tid! Men en ting er sikkert - selges, det skal den ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen e46 coupé du har, men synd med de "utfordringene" du har hatt. Fantastiske biler dette her, og jeg skal ærlig innrømme at jeg savner min egen 320Ci.

Blir spennende å se hvordan dette prosjektet ender opp, men for all del behold fargen som er. :)

Mange takk :) Får se hva jeg gjør med fargen, er veldig usikker på hva jeg har mest lyst til på den fronten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere bestilte jeg litt deler til forstillinga fra Koed for å få bilen kjørbar inntil jeg finner meg en bil nr.2. Jeg tenkte da at jeg skulle få demonterte de delene som skal byttes ut før jeg får de nye delene for å få litt fortgang i prosessen.

Begynte så vidt idag men å demontere stabstag (selve stabstaget, foringene, klemmene og forbindelsene), endeledd, caliperne og bremseskivene. MEN, jeg slet veldig med å få av boltene som holder caliperne på plass. Har prøvd å pøse på med rustløser, prøvd med muttertrekker, skralle (med forlenger) men får ikke rikka på noen ting. 

Er det noen som har noen tips? Legger ved noen bilder nedenfor av de boltene jeg mener :)

Øvre bolt til caliper

post-86704-0-22862700-1447269527_thumb.p

Nedre bolt til caliper

post-86704-0-23776500-1447269574_thumb.p

Ser at bilen har vært i grøfta, ble med litt gress og div. annet :)

post-86704-0-61067700-1447269615_thumb.j

Endret av patrikskauen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så lett å se det på de bildene, men de boltene du har satt ring rundt er vel de som er til klaven? Hvis du skal ha av calipperen så sitter vel glideboltene inni de svarte plast greiene. Hvis du skal ha av klaven kan du jo prøve med varme? Når jeg tok av klavene på E34'en min så brukte jeg latmannsarm. Prøvde først med skralle men det gikk ikke så bra, men latmannsarm funka.

Flott bil da! :) Ganske spesiell farge også. Du har virkelig hatt uflaks også, men får satse på at det er ferdig nå da :D

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo eventuelt skru av spindelen fra demper'n og senke spindelen ned,slik at du får med moment med latmannsarmen og kan koble på en lenger forlenger evt. Men hver forsiktig, jeg vred av hodet på bolten til dempern foran på min med for lang latmann. Måtte borre ut hele dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo eventuelt skru av spindelen fra demper'n og senke spindelen ned,slik at du får med moment med latmannsarmen og kan koble på en lenger forlenger evt. Men hver forsiktig, jeg vred av hodet på bolten til dempern foran på min med for lang latmann. Måtte borre ut hele dritten.

Takk for tips, prøver det etter jobb idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Da var bilen kjørbar igjen, etter mange timer i garasjen og litt problematikk! Ser fremdeles etter en skambillig E36 eller annen bil så om noen vet om noe skrik ut :) Når jeg får tak i en bil nummer 2 så leverer jeg inn skiltene til E46'en og begynner for alvor på prosjektet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...