williamwiers Skrevet Januar 27, 2018 Share Skrevet Januar 27, 2018 Var oppe å innspiserte litt på bilen din, ser meeget bra ut😁 samme plass som min er lakkert, hvem som skal lakke den? Maggi93, BjornarHS, JE og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Januar 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2018 9 timer siden, williamwiers skrev: Var oppe å innspiserte litt på bilen din, ser meeget bra ut😁 samme plass som min er lakkert, hvem som skal lakke den? Er Trond som skal svinge sprøyten her 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet Januar 28, 2018 Share Skrevet Januar 28, 2018 10 timer siden, tpmek skrev: Er Trond som skal svinge sprøyten her 👍 Okei han som har lakkert min og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2018 Da ble det ny oljepumpe også. Kjekt med Facebook og salgs sider der. Handlet hos Morten Kjærran Halvorsen til en meget fornuftig pris 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2018 (endret) Da var vi endelig på land igjen, og postmannen har vært flittig på besøk. Dette til samboerens store irritasjon (hentelapper i hytt Og pine) kamsett fra KOED og en masse annet fjas. Mangler bare olje pumpe og 3 stk frostplugger. Da skal allt til motor være på plass. Det blir å sette sammen topp, og skifte stempelfjærer sånn i grove trekk. Endret Februar 8, 2018 av tpmek Mathiseen, BjornarHS og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 Blie jo helt ny denne også! Dønn strøken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Blir fort eit par hentelappar når ein drive på med dessa bilane 😅 Men detta kjemme til å bli über nice når alt e klart. Bedre enn nytt 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2018 Litt kveldsjobbing siden jeg er i nattskiftmodus enda 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Februar 10, 2018 Share Skrevet Februar 10, 2018 Når du har stempler å råder på operasjonsbordet, har du jo mulighet for å veie stempler og råder og eventuelt justere alt med en dremel til lik vekt. 1 gram her og der blir noen kg på 6000rpm En kompis balanserte hele motoren, veiv, råder, stempler og kam, tror også han sjekket svinghjul, den malte som en katt til 8000rpm!! etterpå. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2018 2 timer siden, Maxmek skrev: Når du har stempler å råder på operasjonsbordet, har du jo mulighet for å veie stempler og råder og eventuelt justere alt med en dremel til lik vekt. 1 gram her og der blir noen kg på 6000rpm En kompis balanserte hele motoren, veiv, råder, stempler og kam, tror også han sjekket svinghjul, den malte som en katt til 8000rpm!! etterpå. Hehe ikke sett meg på sånne ideer. Da blir jo ikke denne ferdig før jeg er pensjonist 😂😂 Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Februar 10, 2018 Share Skrevet Februar 10, 2018 1 time siden, tpmek skrev: Hehe ikke sett meg på sånne ideer. Da blir jo ikke denne ferdig før jeg er pensjonist 😂😂 Dette må du jo gjøre, jeg også skal det om jeg får tid til å rive min tpmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2018 (endret) 4 timer siden, danskiii skrev: Dette må du jo gjøre, jeg også skal det om jeg får tid til å rive min Vel siden jeg klasket inn stempler og stakene i kveld, så røk kjøkkenvekten til kokken i huset ned i verkstedet. Dette til « kokkens» store forbannelse. Hvor nøyaktig « kokkens» vekt var vet jeg ikke. Men fikk målt alle seks stempler med montert stake. De varierte fra 1154g (4stk) til 1156 (2stk). men nå blir ikke dette noe racer bil med denne motoren uansett. monterte den sammen og den sveivet fint rundt uten tegn til « knip» noen steder. Neste blir å sette sammen toppen! Endret Februar 11, 2018 av tpmek JE, Maxmek, danskiii og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2018 (endret) Liten lakkteazer. Fikk tilsendt en filmsnutt av lakkerer. Men klarte ikke å laste det opp her🤔🤨 Endret Februar 12, 2018 av tpmek Streaxu, BjornarHS, JE og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 13, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2018 Så måtte jeg «rive» toppen igjen. Feilproduksjon på vippearmakslingene. Sporene til klippsene som holder vippearmene er frese ut på feil sted. Dermed treffer ikke vippearmen ventilstammen korrekt . 🤮🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Februar 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2018 Da har jeg blåst litt deler igjen . Mangen meninger om hvordan aluminium skal etter behandles. Har funnet meg en «gugge» som jeg prøver meg med. Er rett å slett en såkalt sveisespray. Den tåler mye varme og fordamper tregt. Har ett termostathus som har lagt ute i vær å vind i Ca 4 mnd. Det ser like fint ut enda. Men ser jo for meg at jeg kan etterbehandle ganske enkelt. Pal Ostgard, RF91, danskiii og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå