Gå til innhold

Olav´s 535D M-sport silbergrau metallic

hansol123
 Share

Anbefalte innlegg

11 dager til hjemreise så begynner å nærme seg til henting :)

6.5 sekunder er ikke så værst det, klarer kanskje 6 blank med remap? 

370hk etter remap er faenmeg bra det men kanskje litt vel mye å hente ut? 330hk må da holde i lange baner for å sikre seg god pålitelighet fremover?  

Ja ser at de Zito felgene er overalt :/ noen tips til andre felger? 

har lyst på Vossen Cv2 eller Cv3 men de koster så forbanna mye i innkjøp. 

Tips til sikkelige concave felger? 8" bredde fremme og 9.5" bake uten valsing går det? 

Skal ikke være problem å hente ut de 370 hvis man bare fjerner DPF. Familiemedlem sin 535d gikk akkuratt gjennom EU uten noen problemer med dpf fjernet, så du slipper å være redd for det. Det vil være "nok" med 330hk også, men mye vil ha mer? hehe..

Jeg kjører 3-serie E90 og har 10" bak så tror hvertfall at du klarer 10", hvis ikke mer. Man får normalt ikke den concave effekten før 10" ish. Skal sjekke opp litt div E60'er med felgkominasjoner (Rohana Wheels har mye kjekt) :)

Felgen på bilde er Rohana RC7 (9x20 front & 10x20 bak)

post-84457-0-82234400-1448107361_thumb.j

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier ikke E6x omtrent det samme som X3? F25 xDrive35d går vel til hundre på 5.3 sekunder, og den har "bare" 313 hester.

En remap på 535d bør vel kunne havne langt ned på femtallet på null til hundre?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være problem å hente ut de 370 hvis man bare fjerner DPF. Familiemedlem sin 535d gikk akkuratt gjennom EU uten noen problemer med dpf fjernet, så du slipper å være redd for det. Det vil være "nok" med 330hk også, men mye vil ha mer? hehe..

Jeg kjører 3-serie E90 og har 10" bak så tror hvertfall at du klarer 10", hvis ikke mer. Man får normalt ikke den concave effekten før 10" ish. Skal sjekke opp litt div E60'er med felgkominasjoner (Rohana Wheels har mye kjekt) :)

Felgen på bilde er Rohana RC7 (9x20 front & 10x20 bak)

attachicon.gif5269348409.jpg

Hehe ja mye vil ha mer! :) 

10" bak hadde gjort seg ja! har sett litt på rohana ja, mener de var ganske dyre? likte godt de på bilde der vertfall. 

skal høre med optituning når de har planer om å komme til sandnessjøen, mener det er bare noen uker til ;D

Noen ideer ang senk? har lyst på bilstein eller H&R men koster så jævli. ser gs selger supersport til 6-8k, noen erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja mye vil ha mer! :)

10" bak hadde gjort seg ja! har sett litt på rohana ja, mener de var ganske dyre? likte godt de på bilde der vertfall. 

skal høre med optituning når de har planer om å komme til sandnessjøen, mener det er bare noen uker til ;D

Noen ideer ang senk? har lyst på bilstein eller H&R men koster så jævli. ser gs selger supersport til 6-8k, noen erfaringer? 

Har hørt fra flere at supersport senkesettet er ok, men gjerne litt mykt hvis en pusher det på kjøring i svinger osv... pga det ikke har hardhetsjustering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg hatt bilen i snart 14 dager og må si meg kjempe fornøyd  :clap:

Et helvetets drag i den :P

ble en lang tur til bergen for å hente den, kjørte i nærmere 30timer i strekk for jeg måtee ta inn på hotell i Førde klokka 6 på kvelden, da hadde jeg begynt å kjørt kl. 9 dagen før. 

Her er noen bilder etter dagen vask og speed wax fra shell  :-s Orka ikke lete frem angel polishen og ta stå i vaskehallen på den lokale shell stationen i flere timer så gjorde det fort bare for å få den blank og fin en liten stund vertfall. 

Var innom Gs i bergen og hentet nye angel eyes pærer og tåkelyse pærer i samme slengen. 

20151214_221504_zpstauout1p.jpg

20151214_221447_zpsbhzs9eiz.jpg

20151214_221343_zpsmdl51uah.jpg

20151214_221330_zps7zqdtmms.jpg

20151214_221259_zpso14iu3bv.jpg

20151214_221248_zpshbqijfva.jpg

20151214_221059_zpsulsuidhw.jpg

20151214_221029_zpsrm1ajjbb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modell er denne? Synes 300k for en preface 535d med 154k hørtes mye ut, godt jeg er på vidda nå men :P

Uansett, Rohana RC10 felger er feite på E60, ellers har jeg Beyern Spartan felger, passer som et skudd!

Med remap så går den nok rimelig bra, min er remapa hos ESS, 285hk/600nm+, 0-100 på 6 sek ca :)

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

06 model :)  mulig det var mye men men kjempe fornøyd med bilen :) 

likte de rohana felgene! hmm. 

blir sikkert remap mot våren går jeg utifra. 

fikk Aux kabelen i posten idag så imorra bilr det montering av aux kabel og bestilling av bluetooth mottaker med aux utgang. lei av skurring og knittring fra biltema fm senderen  :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06 model :)  mulig det var mye men men kjempe fornøyd med bilen :)

likte de rohana felgene! hmm. 

blir sikkert remap mot våren går jeg utifra. 

fikk Aux kabelen i posten idag så imorra bilr det montering av aux kabel og bestilling av bluetooth mottaker med aux utgang. lei av skurring og knittring fra biltema fm senderen  :stupid:

Pen bil! :)

Angående felger har jeg selv hatt Rohana RC10 på min. Pene felger, og bra passform. Er litt arbeid å rengjøre de, men sånn er det vell skal man ha noe pent og stilrent  \:D/

Legger ved noen bilder av min gamle E60 med 9x20 og 10x20 med SPAX RSX coilovers samt ett av bilde av H&R-fjærer, så får du se selv hvordan det blir. Hadde 10 mm spacer forran for å få på 9" felg med coilovers. Gikk fint uten med bare H&R fjærer.

kx9jb.jpg

10crpxv.jpg

50 mm H&R fjærer

fabx2d.jpg

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

fine felger ja og likte høyden på bilen, 

har nå gådd i innkjøpt av bruke 20" felger med vinterdekk som ble brukt frem til nå, fikk lagt på vredenstein dekk for et par uker siden og må si meg fornøyd. 

eller ikke skjedd så mye enda utvendig, blir vel front leppe snart håper jeg. 4 utblås eksos med tilhørende diffuser. 

Har også fått bilen mappa til 350hk og 780nm 8) ble en helt annen bil og kjøre. 

vurderer og å ettermontere nyere idrive, enten cic eller nbt, usikker enda. 

IMG_0016 (1).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

ikke fått gjort noe av det jeg hadde håpa på enda,

har sett etter billig frontleppe,m5 spoiler til bagasjeromsluke og diffuser på ebay, men frakta er sinnsykt!

fikk bestilt i dag da EGR delete kit, og skal bestille dpf delete rør senere i dag må bare finne ut om jeg har separat dpf/cat eller om det er den typen der begge sitter i sammen boksen.

btw noen som vet om man kan bruke ncs til å fjerne dpf fra ecuen eller om noen gjør fjern programmering her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...