Conquest Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Hei. jeg lurer på om man kan kode xdrive, til å altid være mest trekk på bakhjula! Er tragisk at 90% av trekkaften havner på forhjula i hjulspinn/sladd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Hvem bil er det snakk om? Får nok ikke 90% moment overført forover... Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Hei. jeg lurer på om man kan kode xdrive, til å altid være mest trekk på bakhjula! Er tragisk at 90% av trekkaften havner på forhjula i hjulspinn/sladd. Mye av hensikten med X-Drive er jo fremkommelighet på glatt føre. Da er jo hele vitsen at kreftene går til de hjula som har grep. Hvordan mener du X-Drive burde fungert? Skal du sladde med bakenden tror jeg X-Drive er feil bilvalg. Har ikke tro på at elektronikken kan kodes om til å gjøre noe annet, da måtte nok hele softwaren vært programmert om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Jeg synes også at for mye krefter sendes til framhjula på x-Drive. Skulle vært begrenset til maks 40% av kreftene forover. Er helt klart effektivt slik jeg har erfart det, men får Saab-følelse når mye av kreftene sendes forover og framhjula tar tak. Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Du vil aldri få mer kraft på forhjul enn bakhjul med mindre dere har 2serie active / grand / F48 HMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Januar 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2016 Du vil aldri få mer kraft på forhjul enn bakhjul med mindre dere har 2serie active / grand / F48 Takk for tilbake mld. Har funnet ut at DSC bare har vært "delvis" utkoblet. Har nå funnet ut hvordan den slås helt av. Skal ut å prøve å sladde litt i helgen. Håper det blir lekent da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Januar 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2016 Mye av hensikten med X-Drive er jo fremkommelighet på glatt føre. Da er jo hele vitsen at kreftene går til de hjula som har grep. Hvordan mener du X-Drive burde fungert? Skal du sladde med bakenden tror jeg X-Drive er feil bilvalg. Har ikke tro på at elektronikken kan kodes om til å gjøre noe annet, da måtte nok hele softwaren vært programmert om. Ja, jeg har ant. kjøpt feil bil. Skal koble ut DSC helt og prøve igjen. Jeg må ha en bil jeg kan leke med:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Januar 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2016 Hvem bil er det snakk om? Får nok ikke 90% moment overført forover... Sent fra min SM-G900F via Tapatalk F11d Xd. Så en test mot Quattro Utube, der mente de at opptil 90% havner på forhjula, om bakhjula ikke får feste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Du vil aldri få mer kraft på forhjul enn bakhjul med mindre dere har 2serie active / grand / F48 Så når BMW sier at xDrive kan variere fordelingen fra 100% på framhjulene til 100% på bakhjulene, så tar de feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Ta ut sikringa til fordelingskassen så har du bakhjulstrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Så når BMW sier at xDrive kan variere fordelingen fra 100% på framhjulene til 100% på bakhjulene, så tar de feil?Både ja og nei. Har du bakhjulene i luften og motoren produserer 400NM så vil du kunne ha "400NM" fremdrift på forhjulene. Da den kan la clutchen til forhjulene være aktivert og sånn sett låse mellomdiffen. I den forstand har du 100% kraft til forhjulene. Den kan ikke frikoble bakhjulene så med feste på alle hjul vil du ikke kunne trekke bare foran. Bare bak kan den trekke.Et torsen system er avhengig av motstand på den ene akselen for å kunne sende ett antall ganger så mye kraft til den andre akselen. 0 grep på en aksel gir ingen fremdrift. ( men så kommer Antispinn inn i bildet og løser problemet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Både ja og nei. Har du bakhjulene i luften og motoren produserer 400NM så vil du kunne ha "400NM" fremdrift på forhjulene. Hvor mange Nm har du på bakhjulene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Det som irriterer meg er at hvis du slår av dsc går den i comfort modus på gass/ratt osv.jævlig irriterende!syns gamle Audi quattro med sperrer var det beste olenikolai, Conquest og Morty999 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Hvor mange Nm har du på bakhjulene da?De går jo bare rundt så i praksis "ingen ting.. "Bare massetregheten og drivlinje motstand de "stjeler". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Det som irriterer meg er at hvis du slår av dsc går den i comfort modus på gass/ratt osv.jævlig irriterende!syns gamle Audi quattro med sperrer var det besteTrøste deg med at ny Audi Quattro blir du ikke helt kvitt hjelpemidlene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå