Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Monterte idag ny brukt webasto på min 2003 530d, den gammle hadde defekt tempsensir ellers så var alt som et skulle.  Monterte den nye å la samtidig opp ledning fra pin1 å inn i bilen.

 

prøvde å starte den med inpa men får kun opp no errorgreier, kan heller ikke huske å fått startet noe salgs webasto med inpa før heller selv om de har fungert, får kun startet dieselpompe til webasto. Den starter å går perfekt med 12v på pin 1 men ingen kupevarme 

 

prøvde også å montere inn igjen 16/9 spilleren å navi modul men den nektet å vise noe bilde, som er veldig rart siden dette har fungert før

ED466BE8-04AD-4482-ABE8-D4B343A90DB7.thumb.jpeg.48b029b9e18f2054c8070aaf1d709d1f.jpeg

CB8C07AF-F013-4B2F-97E3-730C7745D4E1.thumb.jpeg.481b0b47f1443bc82eb531bf757b1927.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig underlig at den starter å går perfekt, men uten varme til kupé. For e39 har ingen justering av ventiler slik som nyere biler har. Det finnes bare en kjølesløyfe for e39 og den går på både motor og kupé samtidig.

Hvor lenge gikk webasto, da du opplevde at den gikk perfekt?

Hva bruker du pin1 til?

Dette med INPA og script error, er sannsynligvis feil med script eller feil fil versjoner. Kan sannsynligvis rettes på ved å få tak i en annen installasjon. Jeg har lagt det ut på side 195 i diagnose tråden, som også ligger i min signatur. Men pga utfordringer med signatur visning på mobil, så er det vanskelig å se det.

Ang temperatur sensor, så kunne jeg heller anbefalt deg å bare skifte den. Jeg har også lagt ut info om hvordan man gjør dette, samt all annen relevant info for den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte den i 16 min og oppstart og nedkjøling var som det skulle..

var egentlig tenkt til å starte brenneren i 16/9 menyen men den nekter å fungere uten grunn... så da ble det 12v på pin 1 på webasto, har lagt opp strøm til den siden jeg skal montere gsmstyring senere

Parkvarme er kodet riktig, ingen feilkoder..

FD11EA4E-B67A-4734-B9D6-76D236EF23C1.jpeg

474FDC95-4960-42DB-AF8B-FF08AC1948CB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Var kupè vifte aktiv da? Det kan jo da se ut som vannventilen som henger på støtdemper tårnet ikke regulerer korrekt.

Vifta startet ikke engang, kun webasto som sirkulerte og livedata som viste fine verdier, resten er vekke

 

mistenker at det kan ha noe å si at webasto er fra 99 mod siden det står nein ved start med k-bus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sannsynligvis en forskjell på de to utgavene. Du har jo facelift, og før 99 er jo ikke lik din. Men jeg husker ikke dette så godt lenger.

Du kan lese selv på newtis.info om styring av webasto.

Ellers kan du sikkert bare bruke bilen med den webasto du har i, for den hjelper på oppvarming når du starter motor. Du har jo bare ikke parkeringsvarmer nå.

Skifte temperatur sensor på den gamle og montér inn den igjen, så er du klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original montert Webasto på min 318D 2010mod er helt dødt. Når jeg trykker på fjernkontrollen så skjer det ingenting. Fjernkontrollen blinker grønt men bilen merker ingenting. Når jeg prøver å starte den via iDrive, altså huker av på independent heat så forsvinner bare avhuket med en gang. Ingenting skjer videre.

Med ISTA får jeg feilkode 009CA8  IHKA: System-related shut-down of auxilliary heater. Sletter denne meldingen men likvel, skjer det samme og så kommer igjen samme melding. Jeg har prøvd å ta ut sikring fra hanskerommet og sette den inn igjen men uten hell. Hva ellers kan jeg gjøre? Kan den resetes via ISTA eller INPA og eventuelt hvordan?

Har noen gode tips før jeg bokker meg på et verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...