Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Da må jeg nok ha ny pumpe ja. Lurer litt på om de fleste webasto pumper vil passe, om jeg flytter over lokket ned slangekoblinger? 

Ser ut som skrue hullene er like på de jeg har sett på. Har nemmelig funnet et par billigere til VW, men slange tilkoblingen er litt forskjellig. 

Så om jeg kan flytte over lokket burde det funke knall. :)

 

Stemmer det @Mjukas, husker det når du nevner det. :P Skal få lagt linkene dine i første post! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har fått lekasje på denne Webasto vannpumpen. Er det noen som har hatt det før å klart å fikse dette uten å måtte kjøpe ny pumpe?

Tenker da på om det evt går å bytte o-ring eller noe sådan?

Tenkte å ta den ut i mårå for å se om det evt er mulig, men ville jo være greit å høre om noen andre hadde klart å fikse dette før da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse pumpene er sprøytet full av noe skum som er herdet og er ikke laget for å åpnes. Jeg åpnet min ved å knuse den, den var limt meget godt igjen.

Jeg vil påstå at du skal være ekstremt interessert i å åpne den uten å ødelegge den. Om det i det hele tatt er mulig mtp det som var inni den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok får ta den ut å se på den i mårå. Når bilen var en kort tur på bukk idag, så virket det ikke som vannet kom fra slangen men høgere oppe ifra da det var dråper på både skruer å pumpehus. Å er jo litt rart at den plutselig skal bli lekk fra et lukket hus.

Sitte jo 4 skruer i bunn på denne, så gikk ut ifra den da kunne åpnes, emn mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 4 skruene gir deg mulighet til å ta av slangetilkoblingslokket og skifte skovlene, men ikke noe mer.

Jeg brukte den originale klimaanlegg pumpen, men det virker som den er for svak, da jeg sliter med varierende kaldt/varmt og webasto plutselig går i over temp helt plutselig, så jeg skal og vil anbefale en original pumpe slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mistanke om at jeg nok bør sjekke denne o-ring som sitter i slangetilkoblingslokket før jeg kjøper en ny pumpe til 3800kr

Skader ikke å ta en sjekk. Er jo ikke store jobben å hive av hjulet, å satser på det også er enkelt å ta ut innerskjerm, eller?

 

Er det så pass trykk på dette at det kan sprøyte oppover når en kjøre om slange klemmene ikke holder tett lengre?

Endret av barsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig kurant å ta av ja. Husk nye klips til innerhjulbue bare.

Mener at det ikke var o-ring der på lokket.

Trykket er jeg usikker på, men jeg har lest at de skal flytte ca 1100 liter per min så det er nok endel trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tro på så mye flow pr min. Det har ikke denne pumpe kjangs å klare. 1,1m3 pr min er passe mye.

Den skal da kunne fylle et typisk hytte svømmebasseng på 1 time gjennom denne 15-20mm slange.

Ville sagt det va mer fornuftig med 1100L pr time faktisk når en ser på pumpen.

 

Så en må til GS å kjøpe klips til hjulbuen altså. jaja blir nok å kjøre over helgen uten hjulbue om jeg får tettet pumpen.

Passe blåst om en ikke kan demontere disse uten å måtte ha nye klips:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja, det er kanskje per time. Skal sjekke det i morgen om jeg husker/rekker det.

Du kan kanskje klare det uten nye klips, men de er ikke lette å demontere pent. Det beste er vel å skyv inn senter og satse på at du finner senter pinnen inni hjulbuen ved webasto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja ser ut som det blir ny pumpe. Dritten lekker fra skjøten mellom topplokket å pumpehuset. Men egentlig litt rart det lekker der, om huset er skumfylt samt det vel er motoren som sitter der. Vesken burde jo kun være i nedre del av pumpen.20160610_095126.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...