plugg69 Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2016 Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Vil bare nevne at det er mange som har AGM i fritidsbåter som har problemer med kort levetid når batteriene får konstant vedlikeholdslading. Selv med gode ladere. Det virker som produsentene av AGM-batterier og ladere ikke har fått helt kontroll på teknologien ennå. På grunn av dette er jeg skeptisk til å installere vedlikeholdslader i bil. Selv har jeg en god lader som jeg kobler til over natta en gang i blant på vinteren hvis det blir mye småkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2016 Det er slik jeg og har gjort det.. har en defa smartcharge 4a, som jeg lader med når det trengs.. prøver nå å lade bilen i varmt bygg på 14,7v.. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Januar 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2016 Da har jeg kjøpt nytt, må det kodes for å fungere..? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2016 Den startet iallfall på nytt, får ta koding i helga? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Komfort Skrevet Januar 14, 2016 Share Skrevet Januar 14, 2016 Kjøpte Sønnak SA-1000 med 100Ah, men BMW hadde bare 90 og 110Ah programmeringsmulighet så jeg kjørte bare nytt batteri prog. Lurer på om det er best å legge inn 90 el 110 I IBS`n på et 100Ah batteri?? plugg69 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 14, 2016 Share Skrevet Januar 14, 2016 Når jeg gjorde dette sist, så tok jeg 90 Ah. Tenkte at det er bedre og registrere mindre så det ikke blir over ladet, om det er mulig da. Det var bare noe jeg selv tenkte på, har ikke snakket med noen andre om dette. plugg69 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 14, 2016 Share Skrevet Januar 14, 2016 Jeg kjøpte Sønnak SA1000 tidlig på høsten 2011, fungerer tilsynelatende fint enda.. Jeg opplever dog av og til at det virker som starteren går en smule seint.Men det kan være jeg har brukt for mye strøm og kjørt for lite/ladet for lite.Men det fungerer helt ok enda hvertafll. plugg69 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havbot Skrevet Juni 1, 2019 Share Skrevet Juni 1, 2019 Mulig det er dårlig stil å blåse liv i gamle tråder, men tenkte det er bedre enn å stadig lage nye. Når jeg søker med regnummer i databasen til Sønnak får jeg bare opp SK950 som alternativ. Ser likevel at SA1000 har akkurat samme dimensjoner og ser flere har brukt dette. Er det en grunn til at Sønnak bare presenterer SK950 som et alternativ? Er forresten en 2011 520d uten start-stopp funksjon. Er begge disse batteriene AGM-batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Juni 1, 2019 Share Skrevet Juni 1, 2019 2 timer siden, Havbot skrev: Mulig det er dårlig stil å blåse liv i gamle tråder, men tenkte det er bedre enn å stadig lage nye. Når jeg søker med regnummer i databasen til Sønnak får jeg bare opp SK950 som alternativ. Ser likevel at SA1000 har akkurat samme dimensjoner og ser flere har brukt dette. Er det en grunn til at Sønnak bare presenterer SK950 som et alternativ? Er forresten en 2011 520d uten start-stopp funksjon. Er begge disse batteriene AGM-batteri? Grunnen til at du ikke får sa1000 som alternativ er at dette er ikke agm. Man må bytte agm med agm iutgangspunktet. Da man må kode om ibs til vanlig syrebatteri slik at ladespenningen er riktig i forhold til temperatur. Jeg har selv sk950 i f11 da mitt tok kvelden for noen mnd siden dette var det samme produsent som hadde levert orginal batteriet, exide/gnb de har 3 stk produsenter som de bruker, Varta, Exide og Banner. Var bare og registrere nytt batteri i ista/d trenger ikke kode om med ista/p på sk950 men går du får sa1000 så må du kode om i ista/p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havbot Skrevet Juni 1, 2019 Share Skrevet Juni 1, 2019 @Sand1 tusen takk! 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå