Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

3. Bytte til nyere original spiller (lik den du har) med flere funksjoner, inkl. DAB+ (vanskelig å finne).

4. Montere Kufatec sin DAB-løsning på spilleren du har. Du vil da få DAB som valg i tillegg til AM og FM.

 

Kufatec er på tilbud hos bilkomponenter.no nå til 2924,-. Dette er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, awt said:

3. Bytte til nyere original spiller (lik den du har) med flere funksjoner, inkl. DAB+ (vanskelig å finne).

4. Montere Kufatec sin DAB-løsning på spilleren du har. Du vil da få DAB som valg i tillegg til AM og FM.

 

Kufatec er på tilbud hos bilkomponenter.no nå til 2924,-. Dette er billig.

Hmm, må koding til på alternativ 4, les Bavaria? Blir ikke noe blåtann-fest av det, men men..

Er det plass dingsen bak AC kontrollene, eller hvor anbefales plassering? Hvor går de fleste med antenne? Det er vel lite komponenter bak i denne bilen en kan koble seg på?

Forhørte meg med Bilradiospes i Sandnes for Kufatec vs 1-din. Får vi se om det er noe der å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, de koder seg i utgangspunktet selv, men om det av en eller annen grunn ikke skulle fungere må den kodes. Dette kan mange gjøre, så du må ikke til Bavaria. Er selv i Stavanger endel, og kan sikkert hjelpe deg med det om det skulle være nødvendig.

Boksen er ikke så stor, så du får nok plass til den bak spilleren et sted. Alternativt kan den legges over dekselet som er under rattet. Om du har bluetooth handsfree eller Logic7-anlegg kan den monteres bak. Hvis ikke må den monteres foran, og da er nok det enkleste å montere antennen i frontruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Mnja, de koder seg i utgangspunktet selv, men om det av en eller annen grunn ikke skulle fungere må den kodes. Dette kan mange gjøre, så du må ikke til Bavaria. Er selv i Stavanger endel, og kan sikkert hjelpe deg med det om det skulle være nødvendig.

Flott :-)
Blir alltid glad når folk vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, awt skrev:

Så de installerer faktisk i e6x? Ikke verst. :)

Med tanke på hva komponentene som benyttes koster synes jeg ikke prisen er så gal.

Hørtes rart ut de vil installere dette i E6x ja. For hos Bavaria på Forus(Stavanger) er det ikke mulig å få gjort dette, da BMW ikke tilbyr denne muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for kufatec sin dab nå som den er på tilbud. Jeg har også bluetooth i min 2005mod. Med CCC så da rekner jeg med denne kan monteres baki.. Og tenkte da og ha antennen i bakre siderute. Men.. Ser at sotfilm vil minke mottaksevnen. Jeg har uoriginal sotfilm, noen som har erfaring med montering av dab antennen utenpå dette?

 

 

En ting til: Hvorfor betale mer for mObridge enn kufatec?  Klarer ikke og se noe forskjell? Mtp at jeg har CCC.

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det awt skriver i åpningsinnlegget er det ingen forskjell på Kufatec og mObridge når du har M-ASK eller CCC. Men siden mObridge fungerer bedre på CIC, så kan det være lurt å tenke på om det kan være aktuelt å ta med seg enheten til en annen bil en eller annen gang. Enten det eller så må du satse på at tidligere eier har sørget for DAB, eller så blir det en ekstra utgift.

En ting jeg forresten stusser litt på, er at ingen av disse har service following, det betyr at kanaler må søkes opp på nytt ved forflytting utenfor gjeldende frekvensområde. Spesielt stusselig blir det når alle disse rimelige dingsene har det. Kan det være lurt å vente på en oppdatert versjon av Kufatec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Skulebollen skrev:

En ting til: Hvorfor betale mer for mObridge enn kufatec?  Klarer ikke og se noe forskjell? Mtp at jeg har CCC.

Noen mener lydkvaliteten er bedre på mObridge, utover det er det ingen grunn etter min mening. mObridge fungerer på CIC som nevnt, men kun 2009- og enkelte 2010-modeller, og ikke i kombinasjon med combox, så det blir veldig begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et konkret spørsmål.

En kollega har en X5 2010 modell spekket med alt utstyr inkludert DAB.

Han lurer på om han kan bruke den orginale DAB (ikke +) antenna i stedet for å bruke ei vindusantenne..

Hva slags bokser er det som finnes til X5 med navi pro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Ja, han kan det. Kufatec 40149 er en av få moduler som fungerer på denne. Kommer opp som CD-veksler.

Er noen bilder av denne jeg la ut her for en side eller to siden.

Altså, bare for å ha det klart, Dab antenna funker på Dab+ ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...